اخبار داغ

نقش زنان بردسیر در اقتصاد مقاومتی +تصاویر

نقش زنان بردسیر در اقتصاد مقاومتی  +تصاویر
زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی هسته خانواده ، می توانند تضمین کننده سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشند چراکه آنان در محکم کردن زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی کشور کمتر از مردان نبوده و می توانند به عنوان مدیر خانواده درست مصرف کردن ، پرهیز از تجمل گرایی و تاکید بر مصرف کالاهای داخلی را در خانه رواج دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از هزار نیوز، امروزه زنان بسیاری پابه پای مردان جامعه، در زمینه های مختلف آموزشی ، فرهنگی ، اقتصادی و … مشغول فعالیت هستند و با توجه به حضور چشمگیر زنان در این زمینه ها نیز می توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزار نیوز,

زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی هسته خانواده ، می توانند تضمین کننده سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشند چراکه آنان در محکم کردن زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی کشور کمتر از مردان نبوده و می توانند به عنوان مدیر خانواده درست مصرف کردن ، پرهیز از تجمل گرایی و تاکید بر مصرف کالاهای داخلی را در خانه رواج دهند.

,

حضرت زهرا (س) همان‌گونه که در تمام شئون الگویی حسنه است در این مورد نیز برای بانوان بهترین الگو در مدیریت و سازماندهی اقتصاد خانواده است و جالب است که در زندگی حضرت زهرا (س) نقش منابع غیرمادی در اقتصاد خانواده مهم‌تر از منابع اقتصادی است.

,

حضرت علی (ع) نیز سه خصلت متانت، احتیاط و حسابگری را از ویژگی های مهم زن مسلمان می‌داند. آن حضرت به زنان حسابگر ارج می‌نهد و متذکر می‌شود که زنان حسابگر و دقیق از مال و آبروی همسر خویش مراقبت می‌کنند. به این ترتیب زن به عنوان فعال در عرصه خانواده و تربیت فرزند ضمن گرم کردن نهاد خانواده به عنوان مهمترین وظیفه با حسابگری و تحت نظر در دخل و خرج خانواده را نیز به سامان می رساند.

,

افراد جامعه با درک مفهوم درست مصرف کردن و اهمیت دادن به تولیدات و منابع داخلی کشور باید بتوانند روی پای خود ایستاده و نگذارند کشورهای غربی مانند امریکا و اروپا تکلیف اقتصاد ما را روی میزهایشان مشخص کنند و برای اقتصاد ایران تصمیم بگیرند.

,

همچنین زنان می توانند با مدیریت صحیح و جایگزینی کالای ایرانی در خانوارها وظیفه جهادی زنان را انجام دهند که هم موجب رونق اقتصادی کشور و همچنین حل مشکل بیکاری جوانان می گردد،زمانی کره ای ها تصمیم گرفتند که فقط کالای کره ای بخرند حتی آن را با قیمت بالا بخرند و این یکی ازعلل پیشرفت کره ایها گردید،ومردم ما خصوصا زنان ایران با سوابقی که دارند مسلما بهتر از آنها می توانند و این را در برهه های مختلف نشان داده اند که همیشه پا به پای مردانشان در جامعه حرکت کرده اند و این را در صحنه های مختلف انقلاب و جنگ تحمیلی وپیشرفت های علمی و مدیریتی نشان داده اند.

,

همان‌طور که مردم عزیز بردسیر می‌دانند شهرستان بردسیر دارای منابع خدادای بسیاری است که متأسفانه کم‌ترین اهمیت به این منابع داده نمی‌شود. این منابع عظیم همان کشاورزی و طبیعت زیبای شهرستان بردسیر می‌باشد. اما متأسفانه بعضی‌ها بر این باورند که صنعت تنها را درمان رکود این شهر است؛ با صنعت کسی مخالف نیست ولی چه صنعتی؟ آیا صنایع نامتناسب و دودزا می‌توانند راه چاره باشند یا نه؟ (آنهایی که جوابشان مثبت است می‌توانند وضعیت فعلی اصفهان را ببینند) چرا از صنایع پاک استفاده نشود صنایعی که در عین کوچکی ارزش افزوده بسیار تولید می‌کنند (نمونه‌ی بارز این صنعت را می‌توان در لاله زار مشاهده کرد «گلاب زهرا») ولی متاسفانه آنچه ما امروزه می بینیم ارائه صنعت‌های نامناسب برای شهرستان می‌باشد از جمله صنعت فولاد که به کام و به نام دیگران است (حتی به نام بردسیر هم نیست) و تنها فایده آن برای مردم این شهر مشغول به کار شدن اندکی از افراد بردسیری و آلودگی‌اش است؛ اما دغدغه این نیست بلکه دغدغه اگر با این روند پیش رود از بین بردن منابع شهرستان و بی کلاه ماندن سر بردسیری‌هاست.

,

 

,

امروزه شاهد افزایش چشمگیر زنانی خواهد بود که به حوزه اشتغال روی آورده و در آن فعالیت می کنند . این افراد می توانند نقش ویژه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این می تواند شامل موارد زیر باشد :

,

۱٫کمک به اقتصاد خانواده با رفع برخی از احتیاجات ضروری خانواده

,

۲٫کمک مالی و معنوی به افزایش استقلال خانواده از غیر

,

۳٫ بکارگیری شیوه ها و راه های جایگزین برای مدیریت بهینه تر مصرف خانواده

,

۴٫ بکارگیری الگوهای مدیریت صحیح هزینه و افزایش سرمایه گذاری برای تقویت اقتصاد خانواده

,

۵٫ سرمایه گذاری برای ارتقای سطح آمادگی اقتصادی برای کمک به برون رفت خانواده از چالش های اقتصادی

,

زنان شهرستان بردسیر از این  قائده مستثنی نیسیتند و خوب می دانند  می‌توانند با مشارکت تک تک افراد یک قدرت واحد شوند (البته مشارکت در تمامی سطوح از مردم تا مسئولین) و منتظر طرح‌های متفاوت اقتصادی از جانب دولت و سایر افراد بیگانه نباشند، هر گاه به این خود باوری رسیدید که نیازمند به پیشرفت هستید می‌توانید موفق باشید، آن وقت است که عزت نفس و رهایی از بندگی را تجربه خواهید کرد ومی توانند به عنوان یک عنصر اثرگذار نقش مهمی در تحقق و شکوفایی اقتصاد مقاومتی شهرستان بردسیر به عهده گیرند.

,

تصاویری از مشاغل خانگی بانوان بردسیری از جمله سبزی خرد کنی، ترشیجات و ….

,

bardsir-egtesad

, bardsir-egtesad, bardsir-egtesad,

 

,

bardsir-egtesad (1)bardsir-egtesad (2)bardsir-egtesad (3)bardsir-egtesad (4)

, bardsir-egtesad (1), bardsir-egtesad (1), bardsir-egtesad (2), bardsir-egtesad (2), bardsir-egtesad (3), bardsir-egtesad (3), bardsir-egtesad (4), bardsir-egtesad (4),

 

,

bardsir-kar-zanan3

, bardsir-kar-zanan3,

bardsir-kar-zanan2

, bardsir-kar-zanan2]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه