اخبار داغ

نقش وزارت خارجه در اقتصاد مقاومتی/

برنامه های اقتصاد مقاومتی در وزارت خارجه محرمانه است

برنامه های اقتصاد مقاومتی در وزارت خارجه محرمانه است
بررسی ها نشان می دهد که اهداف، سیاست‌ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه علیرغم تصویب در شورای اقتصاد هم‌چنان محرمانه است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های عملیانی دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف در شورای اقتصاد، در آبان ماه امسال به پایان رسیده است، این در حالی است که با توجه به اینکه وزارت امور خارجه به صورت غیر مستقیم در برخی برنامه ها و سیاست های اجرایی وزارتخانه های دیگر به نحوی مسئول است اما در مجموعه نهایی نامی از این وزارت خانه به میان نیامده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور روحانی طی نامه‌ای دستور اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را به جهانگیری ابلاغ نموده است در بند 8 آن وظایف،  وزارت امور خارجه تلاش های خود را در توسعه پیوندهای راهبردی و استفاده از دیپلماسی فعال در جهت تأمین حضور عزتمندانه در اقتصاد جهانی و لغو محدودیت ها در چارچوب سیاست های نظام گسترش دهد.

,

بررسی‌ها حاکی از آن است که در مجموع 96 هدف و 181 سیاست اجرایی و 687 برنامه عملیاتی توسط شورای اقتصاد برای وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط به تصویب رسیده است که از این تعداد 3 هدف، 5 سیاست اجرایی و 36 برنامه عملیاتی مربوط به وزارت امور خارجه می باشد.

,

متن مجموعه اهداف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی نامی از وزارت امور خارجه ذکر نشده است و شائبه محرمانه بودن آن می رود. حال با توجه به تأکید روحانی به استفاده از بدنه‌ی کارشناسی کشور در نقد برنامه های دولت و مشارکت نخبگانی، امکان بررسی و ارزیابی این سیاست ها توسط کارشناسان و تحلیل گران میسر نیست.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه