اخبار داغ

اولین کنگره 139 شهید دانشجوی استان کرمان-2؛

رئیس دانشگاه باهنر کرمان:فراموشی یاد شهدا حفظ نظام اسلامی را از خاطرها می برد/ دانشجویان امروز باید از همدرسان دیروز خود پند بگیرند

رئیس دانشگاه باهنر کرمان:فراموشی یاد شهدا حفظ نظام اسلامی را از خاطرها می برد/ دانشجویان امروز باید از همدرسان دیروز خود پند بگیرند
رئیس دانشگاه باهنر کرمان عنوان کرد: اگر یاد شهدا و جانفشانی آنها از خاطرها نرود بیم آن است که فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ نظام اسلامی از خاطرها برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از "دانشجو آزاد"؛ محمد جواد فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان اولین سخنران مراسم کنگره ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان گفت: امشب شب مبارکی است زیرا می خواهیم برای اولین بار در استان یاد ۱۳۹ شهید را گرامی بداریم، از زندگی آنها درس گرفته و از روح بلند آنها استمداد بجوییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو آزاد,

سپس فدایی ضمن خیرمقدم گویی به حضار و خانواده شهدا افزود: برای برگزاری این کنگره ستاد برگزاری کنگره متشکل از روسای دانشگاههای وزارت علوم، آزاد، پیامنور، علمی کاربردب، فنی حرفه ای و فرهنگیان و موسسات غیرانتفاعی آموزش عالی، علوم پزشکی و همچنین با حضور برادران بسیج و بسیج دانشجویی تشکیل شد.

,

وی ادامه داد: در این ستاد برنامه های مختلفی از جمله برگزاری کنگره شهدا در شهرستانها به تصویب رسید که تاکنون در همه شهرستانها این کنگره برگزار شده و کنگره استانی هم امشب در حال برگزاری است.

,

رئیس دانشگاه شهید باهنرکرمان با اشاره به دیگر مصوبات ستاد برگزاری کنگره عنوان کرد:تدوین و انتشار کتبی که بیانگر زندگی این شهداست نیز از دیگر مصوبات ستاد بود تا یاد شهدا و جانفشانی آنها از خاطرها نرود که اگر برود بیم آن است که فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ نظام اسلامی از خاطرها برود هدف دوم از مرور زندگی شهدا، درس گرفتن از فکر و پایداری آنهاست.

,

فدایی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی شهدای دانشجو این است که شرایط زمان را به خوبی درک کردند و مسئولیت خود را شناختند؛ آنها از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

,

وی در رابطه با اهمیت  طلب علم و دانش بیان داشت: عالم بودن در خیلی از احادیث همسنگ با خون شهدا و بالاتر از آن عنوان شده است؛ اما این شهدا درک کردند که این اهمیت به معنای این نیست که وقتی اسلام و نظام اسلامی در خطراست به جای مبارزه و جهاد به تحصیل علم بپردازیم.

,

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در امنیت باید به تحصیل علم پرداخت و تا وقتی که امنیت فراهم نشود نمی توان به تربیت و عمران و آبادانی پرداخت و دولت و حکومت اسلامی برای تامین امنیت به ابزاری نیاز دارد آن هم نیروی انسانی است.

,

فدایی با برشمردن ویژگی های شهدای دانشجو اظهار داشت: جوان بودن، پرانرژی بودن از ویژگی های دانشجویان شهید است و استعداد و هوش آنها، اطلاع و علم و دانش روز آنها را به بهترین نیروهای کیفی تبدیل کرده بود.

,

وی در پایان عنوان کرد: این کنگره چندیدن پیام دارد؛ پیام کنگره به مسئولین اجرایی این است که از این فرصت استفاده کنیم و به مردم و بازماندگان شهدا خدمت کنیم و کمک کنیم که جامعه به تربیت و اعتلای  خود برسد؛ برای خانواده های شهدا، پیان کنگره، تجلیل از صبر و استقامت آنهاست و پیام به دانشجویان امروز این است که از هم درسان خود پند بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه