اخبار داغ

حاشیه نگاری اولین کنگره شهداء دانشجو در کرمان

حاشیه نگاری اولین کنگره شهداء دانشجو در کرمان
اولین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهدا و دانشجویان در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از " پایگاه اطلاع رسانی بوتیا" ؛ اولین کنگره‌ بزرگداشت ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان با حضور رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و دانشجویان کرمانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پایگاه اطلاع رسانی بوتیا" ,

این مراسم که با نماهنگهایی در وصف شهدا شروع شد اشک را در چشمان مادران و خانواده شهداء حلقه زده بود .

,

 

,

۸ (Copy)

, ۸ (Copy), ۸ (Copy),

این مراسم  با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی توسط گروه موزیک شروع شد و سید جواد هاشمی به عنوان مجری به روی سن آمد و با سرود “چه زیبا بود فریاد من و تو/میان کوچه ها در زیر رگبار/ صدای چشم بی اندازه ی مان بود/تمام حرفهای روی دیوار … را خواند تا مدیون شهدای انقلاب هم نماند؛

,

۲۱ (Copy)

, ۲۱ (Copy), ۲۱ (Copy),

پس از آن دکتر محمدجواد فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت :برای نخستین بار است که یاد و خاطره ۱۳۹ شهید دانشجوی کرمان گرامی داشته می‌شود.

,

وی گفت : ایده برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان به نیمه نخست سال جاری برمی‌گردد که وزارت علوم دستورالعملی را برای برگزاری این کنگره در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کرد.

,

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: تدوین و انتشار کتاب‌های زندگی‌نامه شهدای دانشجو از دیگر برنامه‌های ستاد کنگره شهدا است.

,

فدایی تصریح کرد : مهمترین ویژگی شهدای دانشجو این بود که زمان را درک کردند و در زمان خود مسئولیت‌شان را به‌خوبی شناختند و به آن عمل کردند.

,

وی عنوان کرد: تا زمانی که امنیت در کشور فراهم نشود، نمی‌توانیم به تعلیم و تربیت بپردازیم و شهدای دانشجو به‌خوبی دریافتند ابتدا باید به تامین امنیت پرداخت.

,

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود :  پیام کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان به دانشجویان این است که از شهدای دانشجو پند بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

,

۱۶ (Copy)

, ۱۶ (Copy), ۱۶ (Copy),

پس از سخنرانی دکتر فدایی، مجری به روی سن آمد تا برنامه را ادامه دهد که ناگهان فردی از بین جمعیت خود را به سید جواد هاشمی رساند و اصرار داشت که با او عکس یادگاری بگیرد؛ با وجود تلاش برخی از برگزار کنندگان مراسم این فرد از سن پایین نیامد و در حالیکه همه حضار از کار این فرد شگفت زده شده بودند؛ با رد و بدل شدن چند دیالوگ بین او و سید جواد هاشمی معلوم شد که این بخشی از نمایشی از پیش تعیین شده بود که خاطرات یک شهید و سپس پسر شهید را به تصویر کشاند.

,

۵ (Copy)

, ۵ (Copy), ۵ (Copy),

بعد از آن سردار مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت : جنگ زمانی به ملت ایران تحمیل شد که این ملت تازه انقلاب کرده بود و ارتش هنوز سازمان نیافته بود و سپاه را نداشتیم.

,

وی گفت :   دشمن توانست بخش‌هایی از کشور را اشغال کند، اما نیروهای ایرانی با ایمان به خدا و پایداری توانستند در برابر دشمنان مقاومت کنند و تمام مناطق اشغالی را بازپس گیرند.

,

مطهری ادامه داد : رهبری امام خمینی (ره) و در صحنه بودن مردم ما موجب شد تا از دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آییم و امروز هم باید گوش به‌فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد : دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم وظیفه دفاع از ارزش‌ها و ادامه راه شهدا را برعهده دارند.

,

۳۰ (Copy)

, ۳۰ (Copy), ۳۰ (Copy),

سپس حضار با گوش جان سخنان جانباز روشندل دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین اکبر مرتضوی کیاسری رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی را استماع کردند.

,

۲۴ (Copy)

, ۲۴ (Copy), ۲۴ (Copy),

در انتهای مراسم با حضور مسئولین استان از تمبر سه بعدی یادبود کنگره‌ی ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان و مجموعه کتاب های همکلاسی رونمایی شد و به طور نمادین از پدر شهید عظیمی تجلیل شد.

,

۴۱ (Copy)

, ۴۱ (Copy), ۴۱ (Copy),

۴۳ (Copy)

, ۴۳ (Copy), ۴۳ (Copy),

۴۲ (Copy)

, ۴۲ (Copy), ۴۲ (Copy),

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه