اخبار داغ

امشب؛ وداع با بنزین ۷۰۰ تومانی؟

امشب؛ وداع با بنزین ۷۰۰ تومانی؟
با توجه به قیمت هر لیتر فراوده‌های نفتی، در صورتی که قیمت فراورده‌ها در سال آینده فقط پنج درصد افزایش یابد،‌ قیمت بنزین سهمیه ای ۷۳۵، بنزین آزاد ۱۰۵۰ و قیمت گازوییل سهمیه‌ای و آزاد به ترتیب ۱۵۷.۵ و ۳۵۷.۵ تومان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، درحالی که مجلس افزایش ۵ درصدی قیمت فراورده های نفتی برای سال ۱۳۹۴ را تصویب کرده است و از سوی دولت، این موضوع را بی ارتباط با فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها دانسته، به معنی آن‌که قیمت بنزین بازهم در معرض تغییر قرار خواهد داشت، ٦٠ لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خودروهای شخصی با نرخ هر لیتر ٧٠٠ تومان و ٣٠٠ لیتر بنزین آزاد با نرخ یکهزار تومان، ساعت ٢٤ پنج شنبه ( ٣٠ بهمن ) به کارتهای سوخت واریز می شود.

سهمیه گازوییل خودروهای عمومی نیز از ساعت ٢٤ امشب، قابل برداشت خواهد بود. گازوئیل یارانه ای هر لیتر دو هزار و ٥٠٠ ریال (٢٥٠ تومان) عرضه می شود. از اول بهمن ماه امسال با جمع آوری بنزین ٤٠٠ تومانی، عرضه بنزین با نرخ هر لیتر ٧٠٠ تومان در جایگاههای سراسر کشور آغاز شد. در این ساز و کار، به ازای هر لیتر بنزین ٤٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت، دو لیتر بنزین با نرخ ٧٠٠ تومان جایگزین و برای کاهش تعدد نرخ این فرآورده گام برداشته شد.

از سوی دیگر، در صورت افزایش ۵ درصدی قیمت فراورده‌های نفتی، از سال آینده قیمت بنزین آزاد ۵۰ تومان و بنزین سهمیه‌ای ۳۵ تومان افزایش خواهد یافت. در پی تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش ۵ درصدی قیمت فراورده‌های نفتی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شد نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند.

بر این اساس منابع مورد نیاز از محل افزایش پنج درصد (۵%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به مصرف می‌رسد. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است. بنا به این گزارش با توجه به قیمت هر لیتر فراوده‌های نفتی، در صورتی که قیمت فراورده‌ها در سال آینده فقط پنج درصد افزایش یابد،‌ قیمت بنزین سهمیه ای ۷۳۵، بنزین آزاد ۱۰۵۰ و قیمت گازوییل سهمیه‌ای و آزاد به ترتیب ۱۵۷.۵ و ۳۵۷.۵ تومان خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه