اخبار داغ

خانم ابتکار! کدام دستاورد؟/ادعای عجیب رئیس سازمان محیط زیست و سوالاتی که همچنان بی پاسخ است

خانم ابتکار! کدام دستاورد؟/ادعای عجیب رئیس سازمان محیط زیست و سوالاتی که همچنان بی پاسخ است
ابتکار در حالی ادعا می کند در قضیه آلودگی هوا دستاوردهایی به دست آورده است که میزان آلودگی هوای کلان شهرها در سال جاری نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش هم یافته است
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از انتقادهای زیادی که در خصوص ریزگردها به وی شد تنها پاسخی که داشت این بود که تقصیرها را بر گردن دولت قبلی بیاندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در ادامه این جریان ابتکار برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان کاری انجام نداد و تنها عنایت الهی و باران باعث شد تا این مشکل برای مردم خوزستان برطرف شود.

,

 

,

امروز معصومه ابتکار در گفتگو با روزنامه ایران ضمن ارائه توجیه‌های قبلی درباره ریزگردها درخصوص آلودگی هوای تهران و کلان شهرها هم گفته است: در موضوعی مثل آلودگی هوا ما دستاوردهای ملموسی داشتیم. البته مشکلات هنوز حل نشده و ادامه دارد اما کاهش آن بحران‌ها، حذف گوگرد و حذف بنزن از سوخت بنزین و کاهش آلودگی هوا اتفاق بزرگی است که در یک مقطع خیلی کوتاهی اتفاق افتاد و مردم آن را احساس کردند.

,

 

,

وی همچنین افزوده است: یعنی تلاشی هست که می خواهند دستاوردها را نادیده بگیرند. از طرفی بالاخره خیلی از اعضای دولت دکتر روحانی، یک هویت سیاسی در کنار هویت و مسئولیت اجرایی دارند. ولی من تلاشم این است که به هیچ عنوان با هویت سیاسی خود «سیاسی کاری» نکنم. ولی بالاخره این هویت سیاسی من است که اعتقاد دارم نهادهای مدنی می‌توانند نقش بسیار کلیدی در بالندگی و رشد اجتماعی کشور  ایفا کنند.

,

 

,

درحالی خانم ابتکار ادعا می کند آلودگی هوا کمتر شده است که این آلودگی برای مردم کلان شهرها به ویژه تهران قابل احساس نبوده است.

,

 

,

از ابتدای روی کار آمدن خانم ابتکار و اظهار نظرهای وی مبنی بر ناسالم بودن بنزین تولید داخل و از سرگیری واردات بنزین، انتظار می رفت امسال هوای سالمی برای کشور پیش بینی شود اما خبرگزاری دولتی «ایسنا» در میانه تابستان امسال در گزارشی اعلام کرد که «در چهار ماه گذشته تنها شش روز هوای تهران پاک بوده؛ در صورتی که ۱۸ روز هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.»

, «در چهار ماه گذشته تنها شش روز هوای تهران پاک بوده؛ در صورتی که ۱۸ روز هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.» ,

 

,

دولت یازدهم ادعا می کرد که بنزین تولید  داخل آلاینده است؛ سازمان حفاظت از محیط زیست هم بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که استفاده از بنزین تولید داخل، عامل اصلی آلودگی هوای تهران است. به عبارت دیگر، پایه اصلی بیانیه سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع بود که بنزین پتروشیمی در تهران توزیع شده است؛ اما نکته جالب آنجاست که اساسا این بنزین در تهران و کلانشهرها توزیع نشده بود که حال بخواهد عامل آلودگی هوای پایتخت باشد!

,

 

,

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش در گفتگو با خبرگزاری شانا گفت: بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی در یک سال اخیر در تهران استفاده نشده و پیش از آن نیز در هیچ یک از شهرهای کشور به طور مستقیم وارد بازار مصرف نشده است.

, بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی در یک سال اخیر در تهران استفاده نشده و پیش از آن نیز در هیچ یک از شهرهای کشور به طور مستقیم وارد بازار مصرف نشده است. ,

 

,

در هر حال موسوی نژاد یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص اعلام کرد که پشت پرده های سیاسی برای انتشار اخبار آلاینده بودن بنزین تولید داخل وجود دارد.

,

 

,

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با بنزین خودروها، گفت: ما پیشتر هم از سازمان محیط زیست پاسخگویی در این زمینه را خواسته بودیم و بحث تحقیق و تفحص درباره بنزین وارداتی در کمیسیون انرژی باز است.

,


وی با تأکید بر اینکه بحث آلودگی هوا در کلان‌شهرها ارتباطی به موضوع بنزین ندارد، اظهار داشت:‌ اگر سازمان محیط زیست به جای تمرکز بر روی این ارتباط به سمت چاره‌اندیشی برای آلودگی هوای کلان‌شهرها می‌رفت شاید امروز مشکل تا حدودی حل شده بود.

,
,

 

,

باید یادآور شد کمتر شدن آلودگی هوا تنها یک توهم سیاسی است که در دولت یازدهم به استناد آن می خواهند واردات بنزین را افزایش دهند؛ در حالی که شدت آلودگی هوا در تهران ربطی به بنزین نداشته و خانم ابتکار باید به دنبال راه حل های اساسی در این زمینه بگردد.

,

انتهای پیام/ط
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه