اخبار داغ

هاشمی رفسنجانی از دانشگاه آزاد حذف شد+عکس

هاشمی رفسنجانی از دانشگاه آزاد حذف شد+عکس
یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تصویر حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی را در پایگاه اطلاع رسانی خود به پرچم جمهوری اسلامی تغییر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پردیس خبر یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با وجود تصویر اکبر هاشمی رفسنجانی -موسس دانشگاه آزاد اسلامی- در دانشگاه این تصویر را از صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی خود حذف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پردیس خبر ,

این دو تصویر که در زیر آمده اند این امر را بازگو می کنند.

,

تصویر اول تصویری است که در تاریخ سوم اسفندماه سال جاری از محوطه دانشگاه گرفته شده و تصویر دوم تصویری از صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی این واحد است.

,

, ,

, ,

ویکیپدیا در صفحه دانشگاه آزاد آورده است:

,

دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران در اردیبهشت ۱۳۶۱ به پیشنهاد هاشمی رفسنجانی و با امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد و برخی از رجال سیاسی ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله احمد خمینی و هاشمی رفسنجانی عضو هیأت امنای آن بوده‌اند.

,

جاسبی ابتدا پیشنهاد خود را با هاشمی رفسنجانی در میان گذاشته و هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه دربارهٔ دانشگاه در شرف تاسیس چنین گفت:

,

یکی از طرق این است که از همین امسال در هر جا که دستمان رسید و شاید کم‌کم به روستا هم بکشد - البته به شهرهای کوچک به آسانی می‌رسد - مراکزی درست کنیم به نام دانشگاه آزاد اما نه دانشگاه آزاد رژیم گذشته، دانشگاه آزاد واقعی که مواد تحصیلی دانشگاهی را با روش تحصیلی که در حوزه‌های علمیه علوم دینی می‌خوانند، خوانده شود. امروز اگر یک دانشجو در سال به خاطر فضای دانشگاه و اساتید زیاد، کارمندان مؤسسه، وزارت علوم، آزمایشگاه‌ها و سایر چیزها، ده‌ها هزار تومان، صدها هزار تومان خرجش است، یک طلبه وقتی درس می‌خواند تقریباً هیچ خرجی ندارد و آن خرج‌هایی هم که دارد، خودش در یکی دو ماهی که می‌رود برای تبلیغ برمی‌گرداند و به مدرسه می‌آورد. اصلاً مدارس و خیلی چیزهای دیگر را پول‌هایی که طلبه‌ها به عنوان سهم امام، خمس و انفاقات از روستاها برمی‌گردانند، اداره می‌کنند. اصلاً مراجع با این پول‌ها اداره می‌شوند.

,

چهار ماه بعد هاشمی رفسنجانی به‌عنوان رئیس شورای موقت دانشگاه و طی حکمی با سربرگ مجلس، عبدالله جاسبی را به ریاست موقت دانشگاه منصوب نمود. هیات موسس دانشگاه شامل علی خامنه‌ای (رئیس جمهور وقت)، اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس وقت) میرحسین موسوی (نخست وزیر وقت) احمد خمینی (فرزند و رئیس دفتر خمینی) و عبدالله جاسبی تشکیل جلسه داده و جاسبی را به ریاست دانشگاه منصوب کرد.

,

اعضای هیأت مؤسس دانشگاه علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس) عبدالله جاسبی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، میرحسین موسوی و احمد خمینی بودند. پس از مرگ احمد خمینی حسن خمینی جانشین وی در هیات موسس شد. در سال ۱۳۸۹ نیز شورای انقلاب فرهنگی با تغییر اساسنامه دانشگاه تعداد اعضا را به ۹ نفر افزایش و حسن حبیبی، علی‌اکبر ولایتی، محسن قمی و حمید میرزاده را به هیئت موسس افزود. که پس از فوت حسن حبیبی و تصویب هیئت موسس و شورایعالی انقلاب فرهنگی علی اکبر ناطق نوری جایگزین او گردید.

,

 انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه