اخبار داغ

گفت‌وگوی خواندنی با دبیر جشنواره "باروت خیس":

مدعیان آزادی بیان 5 بار صفحه فیسبوک "باروت خیس" را مسدود کردند/سوتی عجیب "VOA" در پخش زنده انقلابی‌ترین جشنواره ایران

مدعیان آزادی بیان 5 بار صفحه فیسبوک "باروت خیس" را مسدود کردند/سوتی عجیب "VOA" در پخش زنده انقلابی‌ترین جشنواره ایران
در سال اولی که این جشنواره برگزار شد با یک تماس رادیویی از صدای آمریکا مواجه شدیم. مجموعه صدای آمریکا بسیار خوشحال بودند که جمهوری اسلامی می‌خواهد به میشل اوباما جایزه اهدا کرده و از وی تقدیر کند و اقدام به پخش زنده مراسم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدمحمد نادری، دبیر ستاد مردمی جشنواره بین‌المللی باروت خیس است؛ با وی در خصوص برگزاری این جشنواره مردمی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

"باروت خیس" با هدف پرده‌برداری از سیاسی بودن اسکار کار خود را آغاز کرد

, "باروت خیس" با هدف پرده‌برداری از سیاسی بودن اسکار کار خود را آغاز کرد, "باروت خیس" با هدف پرده‌برداری از سیاسی بودن اسکار کار خود را آغاز کرد,

 

,

دانا: آقای نادری چه اتفاقی باعث به وجود آمدن جشنواره باروت خیس شد؟

, دانا,

نادری: موضوع جایزه بین‌المللی باروت خیس از زمانی در ذهن بچه‌های انقلابی خطور کرد که جایزه سیاسی اسکار با تلاش‌های میشل اوباما را به فیلم سیاسی آرگو اهدا کردند. از همانجا بود که جرقه جایزه باروت خیس در ذهن‌ها زده شد و احساس کردیم که در مقابله با این نوع برخوردها و رفتارها باید پاسخ در شأنی داده شود. احساس کردیم که حوزه هنری و فرهنگی و حتی مجموعه‌های سیاسی نسبت به این اتفاق، خیلی واکنش جدی در آن سال نشان ندادند. وقتی هالیوود که سال‌ها شعار "هنر برای هنر" و "سیاست برای سیاست" را می‌دهد و تاکید دارد که سیاست هیچ ربطی به هنر ندارد، به یک باره جایزه‌ای هنری را با تلاش‌های همسر رئیس جمهور آمریکا که فردی سیاسی است به یک فیلم سیاسی اهدا می‌کند، آن هم یک فیلم ضعیف ضدایرانی که از لحاظ ارزش هنری فیلم قابل توجهی نبوده و به از نظر فنی و محتوای ضعیف است، نشان‌دهنده آن است که جایزه اسکار و هالیوود وسیله کاخ سفید هستند و به نوعی تحت سلطه سیاست‌های کاخ سفید قرار دارند.

, نادری:,

این حرکت نشان داد که هنر در جامعه غرب استقلال ندارد. بنابر این، اگر ما می‌خواستیم این را به دنیا ثابت کنیم که اسکار جایزه‌ای سیاسی است، طبیعتاً باید هزینه زیادی انجام می‌دادیم اما با حرکتی که میشل اوباما انجام داد، خودش با دست خود این حقیقت را برای همه برملا کرد که اسکار جایزه‌ای سیاسی است. جشنواره بین‌المللی باروت خیس با هدف پرده‌برداری از جایزه سیاسی اسکار آغاز به کار کرد.

,

 

,

جایزه سال گذشته برای سفارت سوئیس ارسال شد

, جایزه سال گذشته برای سفارت سوئیس ارسال شد, جایزه سال گذشته برای سفارت سوئیس ارسال شد,

دانا: جایزه سال‌های گذشته جشنواره به چه کسانی اهدا شد و چگونه به دست آنها رسید؟

, دانا:,

نادری: در سال اول و با تلاش میشل اوباما برای اهدا جایزه اسکار به آرگو به این جمع‌بندی رسیدیم که نسبت به این واقعه واکنش نشان داده و در اختتامیه جشنواره مردمی باروت خیس، میشل اوباما را به عنوان فردی که مستحق جایزه باروت خیس است انتخاب کنیم. در همان سال از سفیر سوئیس که حافظ منافع امریکا در ایران است خواستیم که در این مراسم شرکت کند و جایزه را به میشل اوباما برساند که البته وی در این اختتامیه شرکت نکرد. این تندیس توسط پدر شهید احمدی روشن به نماینده پست جمهوری اسلامی تحویل شد و بلافاصله تحویل سفارت سوئیس شد.

, نادری:,

 

,

سال دوم به این نتیجه رسیدیم که این جشنواره انقلابی باید یک عقبه مردمی داشته باشد. از همین رو در سال دوم برنامه‌ریزی کرده و یک نظر سنجی در سطح کشور اتفاق افتاد و با استفاده از فضای مجازی کاندیداهای دومین جشنواره بین‌المللی "باروت خیس" به مردم معرفی شدند و مردم از میان شش کاندیدا، کارینا کرونبرگ و کاترین اشتون را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب کرده و این جایزه به صورت مشترک به این دو شخص اهدا شد. علت این انتخاب هم این بود که این افراد به بهانه روابط دیپلماتیک وارد جمهوری اسلامی شده و به بهانه‌ روابط دیپلماتیک ملاقات‌هایی پنهانی را با فعالان فتنه داشتند که دیدار با جعفر پناهی و نسرین ستوده از جمله آنها بود.

,

 

,

جالب آنجا بود که جایزه آزاداندیشی ساخاروف همان سال نیز توسط غربی‌ها به فعالان فتنه، جعفر پناهی و نسرین ستوده اهدا شد. طبیعتا باز هم اگر می‌خواستیم به همه ثابت کنیم که غربی‌ها رابطه‌هایی با فتنه 88 داشته و مرکز مدیریت این فتنه و اتاق فکر ان در غرب بوده است ،باید هزینه سنگینی پرداخت می کردیم. به لطف پروردگار از آنجا که بر اساس آیات روایات دشمنان ما از احمق ها هستند و خودشان کاری می کنند که موجبات رسوایی آنها شود ما شاهد آن بودیم که این افراد با حضور در کشور  و ملاقات‌های که با فعالان فتنه داشتند و اهدا جایزه ساخاروف به آنها، رابطه جریان غرب را با فتنه 88 آشکار کردند. از همین رو سال گذشته هیئت داوران جشنواره بین‌المللی "باروت خیس" این جایزه مردمی را به این دو اهدا کرد و این جایزه توسط جریان دانشجویی به سفارتخانه‌های مربوطه تحویل داده شد .

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

یک ماه از عدم پاسخگویی وزیر به نامه جشنواره باروت خیس می‌گذرد، مردم خلاف وزارت ارشاد سنگ تمام گذاشتند

, یک ماه از عدم پاسخگویی وزیر به نامه جشنواره باروت خیس می‌گذرد، مردم خلاف وزارت ارشاد سنگ تمام گذاشتند, یک ماه از عدم پاسخگویی وزیر به نامه جشنواره باروت خیس می‌گذرد، مردم خلاف وزارت ارشاد سنگ تمام گذاشتند,

 

,

دانا :برخورد مسئولان و مردم با این جشنواره چگونه بوده است؟

, دانا :,

نادری: امسال که سال سوم این جشنواره است در اولین اقدامی که صورت گرفت، از وزریر ارشاد خواستیم که جامعه هنری و فرهنگی ما که متولی اصلی آن وزارت ارشاد است یک پاسخ جدی و رسانه‌ای و در شأن به اهانت‌هایی که به مقدسات ادیان و مسلمانان می‌شود، بدهد و پیشنهاد کرد یک که بخش تشریفاتی جشنواره فیلم فجر را به جایزه باروت خیس اختصاص دهد. علت این درخواست هم این بود، از آنجا که اولین بار به خاطر جایزه اسکار این جایزه طراحی شد، برای یادبود و بزرگ داشت، این مسئله این بخش را به جشنواره اضافه کرده و هر سال این جایزه از طریق جشنواره اهدا شود. متأسفانه علی رغم پیگیری‌هایی که شد، یک ماه از این نامه می‌گذرد و پاسخی از سوی وزیر داده نشد و این درخواست جوانان انقلابی مورد بی‌مهری قرار گرفته است. خلاف وزارت ارشاد مردم سنگ تمام گذاشتند و با حضور در یک انتخابات مردمی که در حاشیه 22 بهمن برگزار شد، مشارکت پر شور و کم نظیر را به نمایش گذاشتند.

, نادری:,

 

,

ما برای برگزاری این انتخابات 150 هزار رأی چاپ کرده و پیش‌بینی چنین انتظاری را نداشتیم، این 150 هزار برگه رأی در همان ساعات ابتدایی مراسم راهپیمایی تمام شد. مردم در غرفه‌ای که در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن برپا شده بود حضور پیدا کرده و به این 5 نفر رأی دادند، البته از سایت رسمی باروت خیس نیز راه‌اندازی شده و امکان انجام نظرسنجی آنلاین و رأی‌گیری فراهم شده و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت رأی داده و کاندیداهای مورد نظر خود را برای دریافت جایزه "باروت خیس" انتخاب کنند. امیدواریم بتوانیم تا 10 اسفندماه نتیجه‌نهایی و نامزد دریافت جایزه "باروت خیس" را تقدیم هیئت داوران کنیم.

,

 

,

چند نکته مهم در خصوص کاندیداهای امسال

, چند نکته مهم در خصوص کاندیداهای امسال, چند نکته مهم در خصوص کاندیداهای امسال,

دانا: لطفا در خصوص 5 نامزد دریافت جایزه امسال و علت انتخاب این افراد برایمان بگویید.

, دانا: ,

نادری: کاندیداهایی که امسال معرفی شدند هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و به تنهایی می‌توانند شایسته دریافت جایزه باروت خیس باشند، اما بصیرت و نگاه مردم نسبت به مسائل سیاسی و وقایعی که پیرامون آنها اتفاق می‌افتد کمک می‌کند تا از میان همین افراد، انتخاب شایسته‌تری اتفاق افتاده و حقیقت پنهانی با کمک مردم آشکار شود. بنیامین نتانیاهو به دلیل کشتار 578 ظرف 51 روز در حالی نامزد دریافت جایزه "باروت خیس" است که جایزه صلح نوبل را از ان خود کرده است. وی رکورد کودک کشی در دنیا را زده است و تاکنون هیچ جنایت کاری نبوده که بتواند 578 کودک را ظرف مدت 51 روز به قتل برساند .

, نادری: ,

 

,

جان مک کین یکی دیگر از نامزدهاست. اسناد و مدارک و تصاویری وجود دارد که پردا از ارتباط این سناتور تند رو امریکایی با  گروهک تروریستی داعش بر می دارد. بر ملا شدن ارتباط این سناتور تند رو در شرایطی است که وی و دوستانش همواره ادعا حقوق بشر دارند.

,

 

,

کاندیدای سوم، نخست وزیر انگلیس است. وی به خاطر اظهار نظرهایی که در خصوص برنامه هسته ای ایران داشته و اهانت هایی که در دیدار با رئیس جمهور کشورمان داشته است یکی از نامزدهای دریافت این جایزه است.

,

 

,

موضوعات مهمی در خصوص مانوئل والس نامزد چهارم دریافت این جایزه وجود دارد که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است. مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در خانواده‌ای یهودی متولد شده و یهودی الاصل است و در جریان توهین روزنامه شارلی ابدو به حمایت علنی از این نشریه پرداخته و ناخواسته باعث شد که جهان اسلام بیدار شود. زمانی که تصویر وی در جهان منتشر شد که صفحه‌ای از آن نشریه که کاریکاتور پیامبر وجود داشت را در دست گرفته بود، توجه مسلمانان به بی‌حرمتی صورت گرفته بیشتر شده و واکنش‌های مسلمانان به صرت جدی تر آغاز شد.

,

, ,

 

,

یکی از علت‌هایی که وی به عنوان یکی از کاندیداها دریافت جایزه "باروت خیس" انتخاب شده، این بود که وی نخست وزیر کشوری است که وحشیانه ترین جنگ قرن بیستم را انجام داده است. این جنگ باید بازخوانی شود و یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امسال باروت خیس این است که جنایت سربازان فرانسوی علیه مردم مسلمان الجزایر را به جامعه جهانی یاد اور شود. قبح سربریدن مسلمانان را سربازان فرانسوی علیه مردم الجزایر شکستند. روشی که اکنون توسط داعش در حال انجام است. نوع کشتار، نوع برخورد، لذت بردن از سر بریدن و تحقیر شخصیت مردم توسط سربازان فرانسوی اتفاق افتاد و امروز داعش دقیقا همان راه را می رود.

,

 

,

امروز به راحتی با در کنار هم قرار دادن تصاویر این دو پدیده می توانیم  ثابت کنیم که داعش دست پرورده فرانسوی ها و اموزش دیده آنهاست. جالب است که نشریه هتاک شارلی ابدو با هزینه لابی‌های صهیونیست که در این کشور جز جامعه ثروتمندان به حساب می آیند حمایت شده و هزینه هایش تامین می شود. تخمینی که از جنایات فرانسوی‌ها در جنگ الجزایر مطرح می‌شود، 500 هزار تا یک میلیون کشته است. متاسفانه بازخوانی این موضوع مهم از نگاه رسانه ها پنهان مانده و کسی فرصت نکرده به آن بپردازد.

,

 

,

نامزد پنجم دریافت این جایزه خانم کلودیا روت نائب رئیس مجلس المان است که اخیراً وارد کشور شده و با آقای عارف و بعضی از مسئولان جمهور اسلامی دیدارهایی داشته و بعد از آن ادعاهای عجیبی را عنوان کردند.  کلودیا روت پس از این دیدار مدعی شدکه باید رفع حصر سران فتنه در ایران صورت گیرد. وی همچنین جریان فتنه سال 88 را جریانی مدنی قلمداد کرده و آن را نمونه‌ای از یک مدنیت خوانده و اعلام کرد که جعفر پناهی فیلم ساز مورد علاقه من است.

,

 

,

سوال ما از خانم کلودیا روت این است که اگر واقعاً شما به دنبال از بین بردن حصر کسانی هستید که به ناحق در حصر قرار گرفته‌اند، بد نیست به دنبال احمد متوسلیان رفته و در این خصوص پا در میانی کنید و یا پرونده امام موسی صدر را دنبال کنید ، سال‌هاست که از این دو بزرگوار خبری نیست. چرا کسی به دنبال اینها نرفته و برای اینها پا در میانی نمی‌کند؟ اگر واقعاً می‌خواهید ژست حقوق بشری بگیرید، بروید و اینها را پیدا کنید.

, سوال ما از خانم کلودیا روت این است که اگر واقعاً شما به دنبال از بین بردن حصر کسانی هستید که به ناحق در حصر قرار گرفته‌اند، بد نیست به دنبال احمد متوسلیان رفته و در این خصوص پا در میانی کنید و یا پرونده امام موسی صدر را دنبال کنید ، سال‌هاست که از این دو بزرگوار خبری نیست. چرا کسی به دنبال اینها نرفته و برای اینها پا در میانی نمی‌کند؟ اگر واقعاً می‌خواهید ژست حقوق بشری بگیرید، بروید و اینها را پیدا کنید. , سوال ما از خانم کلودیا روت این است که اگر واقعاً شما به دنبال از بین بردن حصر کسانی هستید که به ناحق در حصر قرار گرفته‌اند، بد نیست به دنبال احمد متوسلیان رفته و در این خصوص پا در میانی کنید و یا پرونده امام موسی صدر را دنبال کنید ، سال‌هاست که از این دو بزرگوار خبری نیست. چرا کسی به دنبال اینها نرفته و برای اینها پا در میانی نمی‌کند؟ اگر واقعاً می‌خواهید ژست حقوق بشری بگیرید، بروید و اینها را پیدا کنید. ,

 

,

جعفر پناهی و امثال اینها سرپیچی از قوانین جمهوری اسلامی کردند و فریب مردم را در دستور کار قرار داده بودند، لذا دلیلی نمی بینیم که شخصی آلمانی بخواهد وارد کشور ما شود و فضای مداخله جویانه و حساسیت بر انگیزی را دنبال کند. یا اینکه در سال گذشته به ما اثبات شد که اتحادیه اروپا در جریان فتنه دخالت کرده و از ان حمایت می‌کند، با رفتار خانم کلودیا روت امسال نیز به ما ثابت شد که کشور المان هم  یکی از مدافعان و حامیان جریان فتنه بوده و فتنه گران یک اتاق فکر در انجا داشته اند. لذا این 5 کاندیدا در واقع در حال حاضر با این دلایل انتخاب شده‌اند. البته دلیل برای انتخاب هر یک از این افراد بسیار زیاد است که ما به ذکر چند مورد بسنده کردیم.

,

 

,

پخش مستند "باروت خیس" از صدا و سیما

, پخش مستند "باروت خیس" از صدا و سیما, پخش مستند "باروت خیس" از صدا و سیما,

دانا: جشنواره باروت خیس در سطح بین‌الملل با چه واکنش‌هایی روبرو بوده است؟

, دانا: ,

نادری: انتخابات امسال در 20 اسفند این انتخابات برگزار خواهد شد و در نظر داریم تا برای سال آینده حتما در سطح بین‌الملل نیز انتخاباتی برگزار کنیم. البته در حال حاضر هم از کشورهای آلمان و فرانسه و کانادا افرادی را داشتیم که اعلام موضع کرده و رأی داده‌اند از جمله دیودونه کمدین محبوب فرانسوی که روحیات ضد صهیونیستی دارد و و از علاقه‌مندان جمهوری اسلامی است و اعلام رای کرده و به نخست وزیر فرانسه رای داده است.

, نادری:,

, ,

در تصویر فوق دیودونه را در حال انجام حرکتی مشاهده می‌کنید که صهیونیست‌ها به شدت از آن متنفرند، این حرکت توسط وی در میان مردم و حتی اشخاص معروف فرانسوی نهادینه شده و خشم صهیونیست ها را به همراه داشته است.

, در تصویر فوق دیودونه را در حال انجام حرکتی مشاهده می‌کنید که صهیونیست‌ها به شدت از آن متنفرند، این حرکت توسط وی در میان مردم و حتی اشخاص معروف فرانسوی نهادینه شده و خشم صهیونیست ها را به همراه داشته است., در تصویر فوق دیودونه را در حال انجام حرکتی مشاهده می‌کنید که صهیونیست‌ها به شدت از آن متنفرند، این حرکت توسط وی در میان مردم و حتی اشخاص معروف فرانسوی نهادینه شده و خشم صهیونیست ها را به همراه داشته است.,

یک مستند تحت عنوان باروت خیس تولید شده که به معرفی 5 نامزد دریافت جایزه "باروت خیس" می‌پردازد. این مستند از شبکه خبر پخش شده و در آن افرادی را می‌بینیم که تابعیت فرانسوی و انگلیسی و.. دارند به استقبال از این جشنواره پرداخته و رای می دهند...

,

 

,

مدعیان آزادی بیان دست کم 5 بار صفحه باروت خیس در فیسبوک را مسدود کرده‌اند

, مدعیان آزادی بیان دست کم 5 بار صفحه باروت خیس در فیسبوک را مسدود کرده‌اند, مدعیان آزادی بیان دست کم 5 بار صفحه باروت خیس در فیسبوک را مسدود کرده‌اند,

شعار جایزه بین‌المللی باروت خیس این است که "هر باروتی در برابر حقیقت خیس شدنی است" این شعار جشنواره مردمی مورد استقبال مردم قرار گرفته و بیش از ده هزار تصویر از مردمی که با در دست داشتن تابلویی که این شعار بر آن نقش بسته و کمپین مردمی "باروت خیس" شرکت کرده اند وجود دارد. همچنین چندین وبلاگ در حال حاضر به عنوان هواداران جایزه مردمی "باروت خیس" فعال هستند. نکته مهم در خصوص برخوردِ مدعیان آزادی بیان با جشنواره "باروت خیس" این است که دست کم پنج بار صفحه "باروت خیس" در فیسبوک توسط مدعیان آزادی بیان مسدود شده است.

, هر باروتی در برابر حقیقت خیس شدنی است, هر باروتی در برابر حقیقت خیس شدنی است,

 

,

صدای آمریکا باور کرده بود که قصد تقدیر از همسر اوباما را داریم/دقایق اولیه اولین جشنواره توسط صدای آمریکا پوشش داده شد

, صدای آمریکا باور کرده بود که قصد تقدیر از همسر اوباما را داریم/دقایق اولیه اولین جشنواره توسط صدای آمریکا پوشش داده شد, صدای آمریکا باور کرده بود که قصد تقدیر از همسر اوباما را داریم/دقایق اولیه اولین جشنواره توسط صدای آمریکا پوشش داده شد,

بد نیست بدانید که در سال اولی که این جشنواره برگزار شد با یک تماس رادیویی از صدای امریکا مواجه شدیم. در سال اول خیلی‌ها از ماجرا خبر نداشتند و فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی واقعا قصد دارد یک جایزه هنری را به مخالفان خود اهدا کند. مجموعه صدای آمریکا نیز بسیار خوشحال بودند که جمهوری اسلامی می‌خواهد به میشل اوباما جایزه اهدا کرده و از وی تقدیر کند. در بی بی سی نیز تیتری زده شد که جمهوری اسلامی خودزنی کرده و بر خلاف آرمان‌های خود و اهداف و تفکرات خود قصد دارد به زن رئیس جمهور امریکا جایزه هنری اهدا کند. روزی که قرار بود اختتامیه را برگزار کنیم از صدای امریکا با من تماس گرفتند و گفتند که قرار است جایزه‌ای به همسر رئیس جمهو امریکا اهدا کنید؟ سال اول بود و نمی‌دانستند که ماهیت این جایزه چیست؟ البته ناگفته نماند که در داخل نیز واکنش‌هایی بود، چرا که نمی‌دانستند ماجرا چیست؟

,

 

,

هنگام برگزاری مراسم و در حالی که صدای آمریکا در حال پوشش پخش زنده مراسم بود، دقایقی از فضای فرهنگی و هنری و تاثیر هنر بر افکار مردم سخن گفتم و وقتی به ماهیت جایزه باروت خیس سخن پرداخته و اعلام کردم که هرکس که بر خلاف خط و مشی و سیاست خود، خدمتی به نظام جمهوری کرده و کار احمقانه ای کرده باشد استحقاق گرفتن این جایزه را دارد. به این جای بحث که رسیدیم، خانمی که در استودیو صدای امریکا حضور داشت گفت : الو ! الو ! صدای شما قطع وصل می‌شود و ارتباط تلفنی را قطع کرد. قطع ارتباط زنده در حالی است که دست‌اندرکاران صدای آمریکا در ابتدای برنامه که با بنده تماس گرفتند، بسیار از این قضیه خوشحال بودند و تاکید داشتند که ارتباط زنده باید صورت گیرد. البته اینها در سانسورکردن استاد هستند و جایی که به نفع آنها باشد، خوب منتشر می‌کنند و خوب منعکس می‌کنند و جایی که سر سوزنی احساس خطر کنند، سریعا سانسور را در دستور کار قرار می‌دهند.

,

 

,

علت حمایت مجموعه بسیج از "باروت خیس" این است که دیگران حمایت نمی‌کنند

, علت حمایت مجموعه بسیج از "باروت خیس" این است که دیگران حمایت نمی‌کنند , علت حمایت مجموعه بسیج از "باروت خیس" این است که دیگران حمایت نمی‌کنند ,

دانا: ممکن است این سوال در ذهن ایجاد شود که چرا بسیج از این جشنواره حمایت می‌کند؟

, دانا:,

نادری: علت ابنکه مجموعه بسیج از باروت خیس حمایت می‌کند، روشن است، علت این است که مجموعه‌های دیگر حمایت نمی کنند. ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی حوزه فرهنگ بوده و باید حامی این نوع جریان‌ها باشد درخواست کرده‌ایم و حتی نامه مکتوب به شخص وزیر نوشته و یک ماه نیز منتظر ماندیم تا پاسخی در این خصوص داده شود اما نتیجه نگرفتیم. پس از بی توجهی وزیر ارشاد به این موضوع، نامه‌ای به سردار نقدی رئیس سازمان بسیج نوشتیم و بسیج خلاف وزارت ارشاد، همان طور که همیشه حامی جریان‌های مردمی بوده است، به حمایت از جشنواره مردمی "باروت خیس" پرداخت.

, نادری,

 

,

حمایت بسیج به معنا سیاستگذاری در محتوای جشنواره نیست

, حمایت بسیج به معنا سیاستگذاری در محتوای جشنواره نیست, حمایت بسیج به معنا سیاستگذاری در محتوای جشنواره نیست,

حمایت بسیج از جشنواره به این معنا نیست که بسیج سیاستگذار جایزه بین‌المللی "باروت خیس" است. بسیج در این جشنواره فقط نقش حمایتی داشته و از این جشنواره به عنوان یک جریان ارزشی و مردمی حمایت می‌کند.

,

 

,

"جنتی بزرگ" میهمان ویژه "باروت خیس"

, "جنتی بزرگ" میهمان ویژه "باروت خیس", "جنتی بزرگ" میهمان ویژه "باروت خیس",

دانا: چه کسانی برای شرکت در اختتامیه این جشنواره دعوت شده‌اند؟

, دانا,

نادری: آیت‌الله جنتی، دکتر جلیلی ، سردار فیروزآبادی ، دکتر لاریجانی ، سردار نقدی ، سردار فضلی ، دکتر کارگر (رئیس موسسه حفظ آثار دفاع مقدس) و جمعی از نمایندگان مجلس به عنوان مهمان ویژه جشنواره مردمی "باروت خیس" دعوت شده‌اند.

, نادری,

 

,

دانا: نقش مردم در این جشنواره چیست و این جشنواره به دنبال چه هدفی است؟

, دانا: ,

نادری: باروت خیس یک کار انقلابی است که توسط مردم رصد و استقبال می‌شود. اگر حمایت مردم نباشد طبیعتاً راه به جایی نخواهیم برد و رای مردم و نگاه مردم می‌تواند کمک کند و ما نیز تلاش خواهیم کرد که روشنگری کرده و حقایق و آنچه که مردم باید از پشت پرده استکبار بدانند را تبین کنیم و به سمع و نظر آنها برسانیم. جریان "باروت خیس" معطوف به نگاه و توجه مردم است و به دنبال تحقق پیام مقام معظم رهبری که فرموده بودند «دست‌های پشت پرده استکبار را به مردم نشان دهید» است.

, نادری,

 

,

ممکن است روزی از سازنده پهباد "آر کیو 170" نیز تقدیر کنیم، چرا که این پهباد ذاتا یک تهدید بود، تهدیدی که وقتی علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت ، توسط جوانان انقلابی تبدیل به یک فرصت شود. فلسفه باروت خیس نیز همین است، باروت فی نفسه ذاتش تخریب است اما این باروت وقتی علیه جمهوری اسلامی و حقیقت به کار گرفته شود خنثی می‌شود و خنثی شدن آن توسط بصیرت مردم و ولایت مداری انها صورت می‌گیرد.

,

 

,

ما احساس می‌کنیم هر تهدیدی که اتفاق می‌افتد با بصیرت و نگاه عمیق مردم می تواند تبدیل به یک فرصت شود. مردم اگر نگاهشان به ولایت فقیه و گوششان به فرامین ایشان باشد هر باروتی را می توانند خیس و هر تهدیدی را حنثی کرده و تبدیل به فرصت کنند. از مردم می خواهیم که تلاش کنند تا اتفاقات پیرامون خود را رصد کرده و بی تفاوت از کنار وقایع جاری در دنیا نگذرند و که قطعا همه اینها برنامه ریزی شده است.

,

انتهای پیام /خ

, انتهای پیام /خ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه