اخبار داغ

صیانت و دفاع از حرم اهل بیت مرز ندارد

صیانت و دفاع از حرم اهل بیت مرز ندارد
اگر واژه دفاع از حرم روزگاری در بعدی از مکان و زمان به نام کربلا و عاشورا معنی می شد امروز این مرز فراتر از هر روزگار دیگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرستان خوانسارچشمه سار، شاید تصور آن سخت باشد اما آن شبی که عقیله عرب با کلام خود دل مدافعان حرم سید الشهدا را به لرزه در آورد و موجب آن عکس العمل شور انگیز و حماسه ساز از سوی حبیب بن مظاهر و سایر یاران سید الشهدا در دفاع از حرم شد، آن شب و آن ساعت به جز امام شهیدان چه کسی می دانست که 1400 سال بعد انسان هایی پا به عرصه گیتی می گذارند که دفاع، آن هم دفاع از حرم با شرافت ترین زنان عالم را به عهده می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,
در چنین روزی که میلاد با سعادت زینب کبری سلام الله علیها است شاید زنده کردن یاد و خاطره این مدافعان حرم کمترین کاری است که به پاس خون ریخته انسان هایی که مدال شرافت و افتخار صیانت و دفاع از حرم ام المصائب را به عهده دارند بتوان انجام داد.
 
,
,
انسان هایی که درس شهادت و ایثار و غیرت و مردانگی را به خوبی از مکتب سرخ سید الشهدا آموخته اند و اکنون در آوردگاه امتحان الهی غیرتمندانه هم چون پولاد آهن آبدیده در برابر دژخیمانی که بویی از انسانیت نبرده اند ایستادگی می کنند.
 
,
,
شهدایی هم چون  مهدی عزیزی، حسن قاسمی، سید علی اصغر شنایی، خلیل نصرالله ، عمران ابوعلی، محسن حیدری، غلامعلی تولی، علی عسگری و خبرنگار شهید هادی باغبانی و چندین و چند شهید دیگر که توصیف شخصیت هر یک از آنها در چندین کتاب می گنجد. سلام و درود خدا و پاکان درگاه الهی به ارواح طیبه شهدای مدافع حرم.
 
,
,
روزهایی که سوریه در آتش خشم و کینه استکبار صهیون صفت و با دست کثیف گروه های تروریستی ای مانند داعش بدترین روزگار را سپری می کرد و هر آن بیم اهانت و جسارت به حرم بانوی صبر و شکیبایی می رفت مردانی که توصیف آنها را پیش از این در روایات و احادیث دیده و شنیده بودیم که "کانهم بنیان مرصوص" قدم به میدان دفاع از حرم عقیله عرب نهادند.
,
آن شب که زینب کبری سلام الله علیها در دفاع یاران برادرش از حرم آل الله از سالار شهیدان سوال نمود همان شب نام این رادمردان خدایی نیز در کتیبه الهی مدافعان حرم ثبت شد و خوش به سعادت این انسان ها.
,
ما را توان این نیست که شرح این عشق الهی کنیم و عقول ما قاصر از توصیف این عشق است.
,
همین بس که آب و گل شیعیان را به آب و گل آل الله سرشته اند و در هر جایی از این عالم که انسانی با چنین سیرتی وجود داشته باشد و در هر بعد زمانی که باشد جاذبه وجود این انسان ها تنها یک جهت را نشان می دهد.
,
بانوی صبرو استقامت؛ امروز مرزهای دفاع از حرم و خیام شما فراتر از مرزهای مکانی و زمانی است، امروز دفاع از حرم آل الله تنها محدود به سوریه و عراق نیست مرز صیانت از حرم اهل بیت در این روزگار نه زمان و نه مکان را می شناسد.
 
,
,
امروز این مرزها حتی قلم ها و زبان ها را نیز فراگرفته است. اگر واژه دفاع از حرم روزگاری در بعدی از مکان و زمان به نام کربلا و عاشورا معنی می شد امروز این مرز فراتر از هر روزگار دیگری است.
,
روزگاری است که قلم ها و زبان ها به راحتی چشم بر هم گذاشتن از رنگ باختگی الگوی بزرگی هم چون سید الشهدا می گویند.
,
اما چه باک بانو، قلم هایی نیز هستند که دفاع را گسترده تر از هر واژه ای معنا می کنند. 
,
اگر این روزگار به تاریکی همان شب عاشورایی است، غیرت و همت مدافعان حرم شما اهل بیت نیز کمتر از غیرت و همت آن یاران سر و جان داده سید الشهدا نخواهد بود.
,
اگر الگویی هم چون سید الشهدا در کلام و قلم برخی از به ظاهر روشنفکران سیه دل و در بین جوانان ما رنگ باخته است کدام عقل سلیم و کدام قلم محجوبی است که بتواند شرح این دلدادگی کند.
,
چگونه است که پس از گذشت 1400 سال انسان هایی با گذشتن از بهترین ایام جوانی و دوران زندگی خود آن هم در کشوری غریب تن به شهادت و فدا نمودن خود بدهند تا از حرم بانویی که جزء بزرگ ترین شخصیت های عاشورا و کربلاست دفاع کنند.
 
,
,
این انسان ها در بین ما زندگی کرده اند و در هوایی که ما نفس کشیده ایم نفس کشیده اند اما چه می شود برخی را که با پای لنگین استدلال خود کلامی چنین لغو به زبان و قلم جاری می کنند.
,
بانوی صبوری ها ما خوب می دانیم که امروز صیانت و دفاع از حرم اهل بیت مرز ندارد و هر کس در دایره این عشق قرار گرفت در هر زمان و مکان مدافع حرم است.
,
 
,
رضوان میرشفیعی
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ص
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه