اخبار داغ

اتفاقی تلخ برای یک استقلالی

اتفاقی تلخ برای یک استقلالی
هفت روز ورزش ایران در حالی به پایان می‌رسد که بیشتر از همیشه خوب و امیدوارکننده سپری شد چون علاوه بر مدال‌های آسیایی و جهانی که با آنها مواجه شد، شاهد مشخص شدن گزینه جدید برای وزارت ورزش و جوانان بود و میزبانی از مهمانی بزرگ مثل رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال؛ در این میان اما مرگ یک علاقند ورزشی را می‌توان تنها اتفاق تلخ این هفته عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  این هفته رو به پایان از جمله هفته‌هایی بود که با کمتر حاشیه و اتفاق تلخی سپری شد. شاید اگر مرگ هواداری که به خاطر فرهاد مجیدی و خداحافظی این بازیکن جان خود را از دست داد، نبود می‌شد این هفت روز رو به پایان رو کاملا خوب و خوش برای ورزش توصیف کرد. هفته‌ای که در آن تیم ملی ووشو نایب قهرمان جهان شد. تیم ملی فوتبال دستی هم در مسابقات جهانی به مدال طلا دست یافت و نایب قهرمانی آسیایی تیم ملی میکس کامپوند هم به ایران رسید و در غرب آسیا هم تیم ملی راگبی قهرمان شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, .,

 

,

استعفای سرمربی تیم ذوب آهن شاید تنها اتفاق جنجالی این هفته بود که آنهم در سایه دو اتفاق خوب و امیدوار کننده این هفته خیلی زود محو شد؛ یکی از این اتفاقات مربوط به معرفی گزینه جدید دولت برای وزارت ورزش و جوانان می‌شود که باعث امیدواری نسبت به مشخص شدن هرچه زودتر مدیریت ورزش کشور شد و دیگری سفر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال یعنی "سپ بلاتر" به ایران.

, , .,

 

,

اتفاقات مهم این هفت روز ورزش عبارت است از:

, :,

 

,

دخالت دولت‌ها در امور فدراسیون ووشو ممنوع شد

,

اجلاس سالانه هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو پنجشنبه گذشته با حضور رئیس فدراسیون ووشو ایران و تمام اعضا در کوالالامپور مالزی برگزار شد. در این نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با تصویب ممنوعیت دخالت دولت‌ها در امور فدراسیون به کشورهای عضو تاکید کردند اساسنامه خود را بر اساس این مصوبه تغییر دهند.

, .,

 

,

احمد میرزاپور پهلوان جهان شد

,

جمعه گذشته مسابقه پایانی جام جهانی کشتی پهلوانی بین احمد میرزاپور و "رجب کارا"، کشتی‌گیر قدر ترکیه‌ای برگزار شد که در همان ثانیه‌های ابتدایی کشتی میرزاپور توانست این حریف قدرتمند را ضربه فنی کند. بدین ترتیب میرزاپور علاوه بر کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی، بازوبند پهلوانی جهان را نیز از آن خود کرد. میرزاپور در حالی به دیدار نهایی رسید که پیش از آن فردین معصومی در حرکتی جوانمردانه از کشتی با احمد میرزاپور انصراف داد تا وی که جوان‌تر و آماده‌تر بود مقابل حریف قدرتمند ترکیه‌ای قرار گیرد.

, .,

 

,

بالاخره پیکان قهرمان شد

,

شنبه گذشته فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد هیات منصفه این فدراسیون پس از بررسی اعتراض دو باشگاه پیکان و نفت که در خلال آخرین مرحله مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور بوجود آمد، حکم به قهرمانی تیم پیکان داد. بر اساس حکم فدراسیون دوومیدانی، تیم پیکان با کسب 908.5 امتیاز به مقام قهرمانی دست.

, .,

 

,

لیگ تنیس روی میز بالاخره قرعه‌کشی شد

,

بیست و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های کشور با سه ماه تاخیر از 25 آذرماه آغاز می‌شود. قرعه‌کشی این مسابقات بالاخره شنبه گذشته با حضور نمایندگان پنج تیم پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی نوری عسلویه، دانشگاه آزاد، همدان و شورای شهر بابل انجام شد اگرچه دیگر تیم‌ها تا دو هفته پیش از آغاز مسابقات فرصت دارند تا نسبت به اعلام آمادگی کنند.

, , .,

 

,

تیم ملی راگبی ایران قهرمان شد

,

تیم ملی راگبی سونز (هفت نفره) شنبه گذشته با غلبه بر افغانستان در دیدار پایانی دومین دوره مسابقات غرب آسیا، عنوان نخست این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. تیم ملی راگبی پیش از این دیدار تیم‌های لبنان، افغانستان و امارات را شکست داده بود.

, .,

 

,

نایب قهرمانی تیم میکس کامپوند در آسیا

,

تیم میکس کامپوند در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این تیم شنبه گذشته در دیدار نهایی این بخش از مسابقات مغلوب هند شد و از دستیابی به مدال طلا بازماند. در چارچوب این مسابقات و در بخش کامپوند مردان، حمزه نکویی با شکست "ورما آبشیشک" به مدال طلا دست یافت. در این بخش اسماعیل عبادی نهم شد و امیر کاظم‌پور در رده هفدهم قرار گرفت.

, .,

 

,

یک ایرانی در هیات رئیسه تیراندازی با کمان آسیا

,

محمد علی شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در انتخابات هیات رئیسه  کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا در چین‌تایپه با کسب اکثریت آرا عضو هیات رئیسه این کنفدراسیون شد. این انتخابات شنبه گذشته در حاشیه هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد.

, .,

 

,

استعفای سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن و مخالفت با آن

,

لوکا بوناچیچ، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان یکشنبه گذشته و پس از شکست 3 بر 2 این تیم برابر راه‌آهن در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر از سمتش در این تیم استعفا کرد و حتی در نشست خبری از خبرنگاران خداحافظی کرد. در همین زمینه اعضای هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن ساعت 22 دوشنبه، نشستی برگزار کردند که با بررسی همه جوانب، اعضا تصمیم به ابقای این مربی گرفتند.

, .,

 

,

تیم ملی فوتبال دستی قهرمان جهان شد

,

تیم ملی فوتبال دستی یکشنبه گذشته با غلبه بر تیم کویت در فینال مسابقات جهانی مالزی برای نخستین‌بار عنوان نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. پیش از این دیدار نیز ملی‌پوشان ایران تمام حریفان خود را شکست داده بودند.

, .,

 

,

سجادی گزینه جدید رئیس جمهوری برای ورزش

,

نصرالله سجادی که در زمان سرپرستی سیدرضا صالحی امیری در وزارت ورزش و جوانان به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای این وزارتخانه منصوب شد، یکشنبه گذشته و به دنبال عدم رای اعتماد مجلس به وی (صالحی امیری) به عنوان گزینه جدید وزارت ورزش و جوانان از سوی دکتر حسن روحانی به مجلس معرفی شد. سجادی بعد از سلطانی‌فر و صالحی امیری سومین گزینه دولت جدید برای وزارت ورزش و جوانان است.

, .,

 

,

مرگ یک هوادار

,

دوشنبه گذشته باشگاه استقلال از مرگ یکی از هوداران این باشگاه خبر داد. طبق آنچه که اعلام شده این هوادار که احمد مظاهری یگانه نام داشته و با وجود معلولیت در بیشتر تمرینات استقلال هم حضور داشته بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی و به خاطر غصه زیاد دچار سکته قلبی می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

, .,

 

,

نشست فتح‌الله‌زاده با مدیران فدراسیون فوتبال

,

مسئولان باشگاه استقلال سه شنبه با حضور در سازمان لیگ، طی نشستی با مسئولان این سازمان و رئیس فدراسیون فوتبال، به بررسی میزان بدهی‌های این باشگاه پرداختند. این نشست بعد از آن برگزار شد که سازمان لیگ از تیم‌های بدهکار خواسته بود تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند. به گفته فتح الله زاده در این نشست توافق لازم  با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برای حل مشکلات استقلال حاصل شد.

, . ,

 

,

سرقت در تمرینات استقلال!

, !,

تیم استقلال عصر سه شنبه در کمپ اختصاصی خود یک جلسه تمرینی برگزار کرد که با استراحت اجباری نکونام همراه بود. ماجرا از این قرار بود که پیش از شروع تمرین جواد نکونام به سایر اعضای تیم گفت که استوک‌هایش در رختکن تیم غیب شده است. تلاش برای پیدا کردن استوک‌های کاپیتان تیم ملی سرانجامی نداشت تا وی در گوشه‌ای از زمین بنشیند و نظاره‌گر تمرین هم تیمی‌های خود باشد.پ

,

 

,

تیم ملی ووشو نایب قهرمان جهان شد

,

پرونده تیم ملی ووشو ایران سه‌شنبه و در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان با مجموع 9 مدال و کسب عنوان نایب قهرمانی بسته شد. از این تعداد مدال، هفت مدال به رنگ طلا بود. البته این برای نخستین‌بار بود که ووشوکاران ایران در یک رویداد موفق به کسب این تعداد مدال طلا شدند.

, .,

 

,

پیام بلاتر برای همایش علم و فوتبال تهران

,

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی با تشکر از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی علم و فوتبال که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، اعلام کرد دو موضوع پزشکی و علم از جمله دیدگاه‌های اصلی فیفاست. این پیام سه‌شنبه  و یک روز پیش از آغاز این همایش ارسال شد.

, .,

 

,

تیم فوتسال دبیری برنده بازی نیمه تمام با میثاق شد

,

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سه شنبه احکام مربوط به اتفاقات دیدار تیم‌های فوتسال میثاق تهران و دبیری تبریز که منجر به نیمه تمام ماندن این بازی شد را اعلام کرد. طبق این رای، تیم دبیری تبریز با نتیجه 3 بر صفر برنده مسابقه اعلام شد. همچنین وحید شمسایی، سرمربی و بازیکن تیم دبیری ضمن جریمه 10 میلیون ریالی،  از همراهی تیمش دو جلسه محروم شد. طبق این رای پزشک تیم دبیری تبریز نیز به پرداخت مبلغ 10 میلیون ریال و یک جلسه محرومیت محکوم شد. همچنین باشگاه ورزشی میثاق تهران به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگرانش محکوم شد.

, .,

 

,

محرومیت نصف و نیمه دو تیم از لیگ بسکتبال

,

فدراسیون بسکتبال سه شنبه و در فاصله دو روز مانده به آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، برنامه هفته نخست را اعلام کرد. طبق برنامه اعلام شده دو تیم اصفهانی فولاد ماهان و ذوب آهن در این هفته دیدار برابر حریفان خود را برگزار نخواهند کرد. طبق اعلام مسئولان فدراسیون این دو تیم به دلیل بدهی و ناقص بودن مدارک‌شان مجاز به بازی در این هفته نیستند.

, .,

 

,

سپ بلاتر به ایران آمد

,

"سپ بلاتر"، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال بامداد چهارشنبه به منظور ملاقات با مسئولان فوتبال و مقامات ایران و حضور در افتتاحیه همایش دو روزه علم و فوتبال بامداد چهارشنبه به ایران سفر کرد. وی که قرار است طی حضور در ایران را دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری نیز دیدار داشته باشد در آغاز ورودش به تهران گفت: خوشحالم پس از دو سال که قول داده بودم سرانجام در تهران حضور دارم و این دومین حضورم در ایران است.

, ", .,

 

,

برگزاری همایش علم و فوتبال در تهران

,

دومین همایش علم و فوتبال از صبح روز چهارشنبه با حضور کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال و برخی کارشناسان و مربیان در سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز شد و عصر همان روز با حضور "سب بلاتر" رئیس فیفا و همچنین رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی گشایش یافت. در این همایش دو روزه مقالات متعددی در مورد نقش علم و .. ارائه شد.

, .,

 

,

سقوط عالمیان در رده‌بندی برترین پینگ‌پنگ‌بازان جهان

,

فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز رده‌بندی جدید بازیکنان این رشته را چهارشنبه اعلام کرد. بر اساس رده‌بندی جدید منتشر شده و در بخش مردان به جز نوشاد عالیمان که سقوط دو پله‌ای داشت دیگر نمایندگان کشورمان موفق به صعود شدند. در حالیکه در بخش بانوان تنها مریم صامت صعود داشت و دیگر نفرات یا سقوط کردند و یا در جای خود باقی ماندند. در این رده‌بندی چهار بازیکن ایران یعنی افشین نوروزی، میدیا لطف الله نسبی، مهران احدی و پریسا صمدی ستاره‌دار بودند.

, .,

 

,

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد تهران شد

,

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور حضور در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی علم و فوتبال ظهر چهارشنبه وارد تهران شد.

, . ,

 

,

نتایج هفته پانزدهم لیگ برتر

,

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور یکشنبه گذشته با برگزاری پنج دیدار آغاز و عصر چهارشنبه هم با برگزاری یک دیدار دیگر پیگیری شد. در چارچوب دیدارهای این هفته از مسابقات مس کرمان در دیدار خانگی با نتیجه مساوی یک بر یک مقابل داماش گیلان متوقف شد. مشابه همین نتیجه در خوزستان و میان دو تیم فولاد و گسترش فولاد تبریز رقم خورد. همچون نفت تهران که در دیدار با سپاهان اصفهان به نتیجه 2 بر 2 رضایت داد. این در حالی است که ملوان بندرانزلی با نتیجه 3 بر یک فجرسپاسی به برتری دست یافت. راه آهن سورینت هم در اصفهان و در دیدار با ذوب آهن 3 بر 2 پیروز شد.

, . ,

 

,

در چارچوب دیدارهای هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر هم عصر چهارشنبه پرسپولیس به مصاف صنعتی خوزستان رفت که طی آن دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. این هفته از مسابقات لیگ برتر جمعه با دیدار تیم های تراکتورسازی مقابل استقلال و سایپا مقابل صبا به پایان می رسد.

, .,

انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه