اخبار داغ

وارداتی که همچنان تولید ملی را تضعیف می‌کند/تولیدکنندگان کود پاک چشم به راه حمایت

وارداتی که همچنان تولید ملی را تضعیف می‌کند/تولیدکنندگان کود پاک چشم به راه حمایت
یکی از عرصه هایی که می توانست کشور را از وابستگی به واردات بی‌نیاز کند، تولید کود آن هم کود غیر شیمیایی است، ظرفیتی که در استان اردبیل شناسایی شد و اراده ها برای تحقق این امر مهم شکل گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلانه، چند روز پیش بود که رهبری بر این نکته تاکید کردند که امروز فشار واردات، کشور را دارد از پا درمى‏‌آورد؛ ایشان فرمودند با تکرار زبانی اقتصاد مقاومتی هیچ اتفاقی نمی‌افتد، بلکه باید این مسئله در مجلس و دولت به طور جدی بررسی شود که برای اقتصاد مقاومتی به مفهوم حقیقی، چه کارهایی انجام گرفته و چه کارهایی باید انجام بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه, سبلانه,

یکی از عرصه هایی که می توانست کشور را از وابستگی به واردات بی‌نیاز کند، تولید کود آن هم کود غیر شیمیایی است، ظرفیتی که در استان اردبیل شناسایی شد و اراده ها برای تحقق این امر مهم شکل گرفت.

,

اردبیلی‌ها 36 کارگاه تولید ورمی کمپوست در سراسر نقاط استان اردبیل راه اندازی و با موفقیت کودهایی مرغوب تولید کردند اما این تولید که می توانست گوشه های از فشار واردات بر کشور را کم کند در ایستگاه آخر و آنجا که می بایست به کار گیری شود دچار مشکل شده است.

,

 

,  ,

کودهای تولیدی اردبیلی‌ها همچنان خاک می‌خورد

, کودهای تولیدی اردبیلی‌ها همچنان خاک می‌خورد,

اکبر امیری مدیر پروژه‌های قرارگاه جهاد اقتصادی اردبیل درباره آخرین وضعیت ورمی کمپوست های تولید شده در اردبیل به خبرنگار سبلانه گفت: در حال حاضر 150نفر در 36 کارگاه در تولید کود ورمی کمپوست فعال‌اند که به طور میانگین هر متقاضی 30 تن کود پاک و مرغوب تولید کرده اند.

, سبلانه, سبلانه,

وی میزان تولیدات 36 کارگاه کود ورمی کمپوست را 2 هزار تُن بیان کرد و گفت: متاسفانه  این میزان کود تولیدی اردبیلی‌ها به فروش نرفته است.

,

امیری ادامه داد: در حالی 2 هزار تن کود پاک و ارگانیک تولیدی اردبیلی‌ها روی دستشان مانده که سالانه 600 هزار تن کود شیمیایی وارد کشور می شود.

,

وی گفت: مسئولان و بویژه مسئولان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکنون اقدامی برای فروش ورمی کمپوست های مانده روی دست تولید کنندگان اردبیلی نکرده اند.

,

به اعتقاد این کارشناس مسئولان باید از تولیدات حمایت کنند تا از تخریب اقتصاد ملی ممانعت شود.  

,

وضعیت نگران کننده تولیدکنندگان کودهای ورمی کمپوست در اردبیل در حالی ادامه دارد که در آبان ماه امسال، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد که قرار است از این پس و با ابلاغیه جدید کود شیمیایی تنها با مراجعه مستقیم به کارگزاران زراعی تحویل کشاورزان شود و اینکه کشاورزان دیگر مجبور نیستند برای دریافت کودشیمیایی به  مراکز خدمات و یا شرکت های مشاوره ای مراجعه کنند.

,

البته رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشاورزان خواسته بود به دلیل اهمیت تغذیه گیاهی در افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات زراعی با در نظر گرفتن راهنمایی های کارشناسان در مسیر مصرف بهینه کودهای شیمیایی حرکت کنند.

,

 

,

دستگاه‌ها باید برای فروش کود ورمی کمپوست همکاری کنند

, دستگاه‌ها باید برای فروش کود ورمی کمپوست همکاری کنند,

همچنین عظیم سرداری رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل که وضعیت این روزهای تولیدکنندگان ورمی کمپوست را نگران کننده می داند به خبرنگار سبلانه گفت: انتظار می رفت که کودهای ورمی کمپوست تولیدی در اردبیل حداقل توسط شهرداری‌ها خریداری  شود در حالی که این اتفاق نیفتاده است.

, سبلانه, سبلانه,

وی معتقد است: باید با همکاری مردم و مسئولین کاری کرد که تولید کننده کود ارگانیک دغدغه فروش محصولش را نداشته باشد.

,

این مسئول تاکید می کند: باید با بازاریابی درست و دقیق، فرهنگ استفاده از کود ورمی کمپوست را در بین کشاورزان و سایر مصرف کنندگان افزایش داد.

,

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل خاطر نشان کرد: به دلیل تاثیر مستقیم کودها بر سلامتی انسانها، بیشترین مصرف کود ورمی کمپوست می تواند در کشت سبزیجات و صیفی جات و محصولات گلخانه ای باشد، بنابراین تشویق کشاورزانی که از کود ورمی کمپوست استفاده می کنند می تواند راهکاری ویژه در افزایش به کارگیری کودهای پاک باشد.

, ,

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد برای تحقق هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی همه باید دست به دست هم بدهند چرا که با تکرار زبانی اقتصاد مقاومتی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

,

 

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه