اخبار داغ

اخراج مربیان درعربستان گران تمام می شود

اخراج مربیان درعربستان گران تمام می شود
یک نشریه رومانیایی در تحلیلی، با ارزیابی موضوع اخراج مربیان خارجی از تیم های فوتبال سعودی نوشت: پیامدهای مالی برکناری زودهنگام مربیان مطرح دنیا از تیمهای ملی و باشگاهی سعودی برای این کشور گران تمام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نشریه پرواسپورت در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: کنارگذاشتن مربیان مطرح در سعودی به یک پدیده رایج بین تیم های فوتبال تبدیل شده است و برای مربیان هم نوعی تجارت سودآور محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این نشریه می افزاید: مربیان زیادی طی دو سه سال اخیر با بهره گیری از بند جزایی فسخ یک جانبه قراردادشان از سوی مالکان باشگاهها یا فدرسیون فوتبال عربستان، پولهای هنگفتی از خزانه تیم های سعودی به جیب زدند و در مواردی بیشتر از پولی که به عنوان دستمزد دریافت کرده بودند، خسارت گرفتند.

به گزارش این نشریه، لورانتینه رگه کامپف رومانیایی که اخیرا از الهلال اخراج شد، در قبال یک سال و نیم مربیگری در این تیم مبلغ 3 میلیون یورو گرفته است، اما به دلیل اخراج می تواند از بند جزایی قراردادش استفاده کند و از مسوولان تیم الهلال درخواست 4 میلیون یورو خسارت کند.

البته این مربی هم بیکار ننشسته است و برای دفاع از حق خود هفته گذشته اعلام کرد که مدت یک ماه به باشگاه الهلال برای وصول این مبلغ مهلت داده است؛ درغیر این صورت موضوع را به فیفا می کشاند.

بیشترین پولی که یک مربی بعد از اخراجش از عربستانی ها گرفته ، مربوط به فرانک ریکارد هلندی است که پس از اخراج مبلغ 21 میلیون یورو که در بند جزایی قرارداد فیما بین شرط شده بود دریافت کرد، اما رسانه های سعودی روی این موضوع سرپوش گذاشتند و در جایی اطلاع رسانی نشد.

فرانک ریکارد هلندی که نیمه دوم 2011 درازای حقوق سالانه 15 میلیون یورو هدایت تیم ملی فوتبال سعودی را برعهده گرفت، در آغاز سال 2013 در حالی که شش ماه دیگر از قرارداداش باقی مانده بود، برکنار شد. اماهمین مدت کافی بود تا وی به شرط جزایی قراردادش استناد کند و 21 میلیون یورو از خزانه فدراسیون فوتبال عربستان دریافت نماید.

براساس این گزارش، مربیان خارجی که نیک می دانند بزودی و با کوچکترین لغزش در نتایج تیم های سعودی اخراج می شوند، هنگام عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال یا نمایندگان باشگاهها مبالغ سنگینی دربند شرط جزایی قرارداد خود لحاظ می کنند تا خیالشان بعد از اخراج راحت باشد و پول قابل ملاحظه ای به دست آورند.

تیم ملی فوتبال عربستان از سال 1990 الی 2014 تاکنون 12 مربی از ملیتهای مختلف را تجربه کرده است که این جابجایی ها به نوع خود یک رکورد در جهان فوتبال به شمار می آید.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام /*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه