اخبار داغ

رازهای «هری پاتر» برملا شد

رازهای «هری پاتر» برملا شد
با چاپ زندگی‌نامه «جی.کی. رولینگ»، جزییات نگارش و به چاپ رسیدن هفت‌گانه معروف «هری پاتر» منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «فیلیپ ارینگتون» پنج سال وقت صرف کرد تا کتاب 544 صفحه‌یی «زندگی‌نامه جی.کی. رولینگ از سال 1997 تا 2013» را به نگارش درآورد و اکنون با چاپ آن، اطلاعات جالب و سری درباره رمان‌های جادوگری «هری پاتر» رولینگ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در این کتاب که چند روز پیش از سوی انتشارات «بلومزبری» منتشر شد، علاوه بر وب‌وشت‌های رولینگ، به جزییات کامل نگارش‌، چاپ و ویرایش هر یک از این هفت کتاب پرداخته شده است.

,

 

,

ارینگتون همچنین به سراغ آرشیو‌های انتشارات «بلومزبری» رفته‌ و با کارکنان آن مصاحبه کرده تا اطلاعات جزیی را درباره تاریخچه انتشار هر یک از کتاب‌های «هری پاتر» به دست آورد. نامه‌نگاری‌های رولینگ و «اما متیوسن»، ویراستار رمان‌هایش، از دیگر مطالب گنجانده‌شده در کتاب ارینگتون هستند.

,

 

,

به گزارش گاردین‌، در بخشی از این کتاب آمده است که نام پیشنهادی رولینگ برای «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و مرگ‌خواران» بوده است.

,

 

,

هفت‌گانه‌ «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده‌ است. «هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در سال 1997 به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

,

 

,

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال 2011 با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ 2» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال 2001 تا 2011 هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر 8.2 میلیارد دلار دست یافتند.

,

 

,

در سال ۲۰۱۲، فیلم‌های هشت‌گانه «هری پاتر» به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ با فروشی بالغ بر ۷.۷ میلیارد دلار تبدیل شد. قبل از آن، سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار در جایگاه اول قرار داشت.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه