اخبار داغ

این بار رنج فردوسی به سی روز هم نرسید:

تندیس فردوسی دوباره به سلماس بازگشت / بهانه از دست رسانه های تفرقه انگیز گرفته شد

تندیس فردوسی دوباره به سلماس بازگشت / بهانه از دست رسانه های تفرقه انگیز گرفته شد
بیست روز پس از اجرای عملیات جابجایی تندیس فردوسی و نامگذاری میدانی بنام انقلاب، مصوبات ستاد گرامیداشت دهه فجر و شورای اسلامی سلماس ملغی و تندیس فردوسی به محل قبلی خود بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آذرپیام،  در بیست روز گذشته که به مناسبت ایام دهه مبارکه فجر میدان فردوسی سلماس به نام میدان انقلاب تغییرنام یافته بود، برخی از رسانه های پایتخت نشین به نوعی همراه و همسنگر جبهه های دشمنان معاند کشورمان شده و جنجال تبلیغاتی و رسانه ای را به راه انداخته بودند و این اتفاق ساده را در مسیر تبدیل به یک جریان تفرقه برانگیز و به نوعی بحرانی ملی و قومیتی تلقی و هدایت می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرپیام,

با مطالعه مطالب و محتوای ارائه شده از این قسم از سایت ها و حتی برخی خود فروختگی های رسانه های ماهواره ای معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی، امری بسیار ناراحت کننده به نام تفرقه انگیزی آشکار می گردد.

,

البته در میان مقدار انبوه هجمه های مختلف که سبب تلقی اشتباه از موضوع ساده شهرستان سلماس در مورد تندیس و نام فردوسی شده بود، برخی حرکات شخصی، مغرضانه و بدون در نظر گرفتن جوانب امر از سوی بعضی فعالین عرصه فضای مجازی نیز از دور و نزدیک مشاهده می شد که جای بسی تاسف بود.

,

نامگذاری معابر، میدان ها و اماکن مختلف در هر شهر امری طبیعی بوده و تغییر نام صحیح و اصولی این موارد نیز بر مدیریت شهری بر اساس فرهنگ، آداب و رسوم و افتخارات ملی و منطقه ای حقی مسلم و غیرقابل انکار است.

,

اصولاً اصلاح برخی عناوین در شهرها هیچگاه به معنای توهین به عناوین قبلی نبوده و قطعا تغییر نام اخیر میدان فردوسی سلماس به میدان انقلاب نیز متناسب با برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی و در جهت اعتبار بخشیدن مناسب به یکی از اماکن شهری بوده و اقدامی توهین آمیز در این موضوع صورت نگرفته است.

,

اما برخی رسانه ها ، مطبوعات و بسیاری از شبکه های ماهواره ای معاند و معلوم الحال در روزهای گذشته خود را به آب و آتش زده و برای ایجاد تفرقه در بین مردم و اقوام مختلف کشورمان اقدام کردند.

,

این نکته هیچگاه فراموش نشده و نمی شود که فردوسی از شاعران بزرگ ایرانی است ولی رسانه ها و مطبوعات تفرقه انگیز باید در رفتار خود تجدید نظر کنند و مراقب اقدامات خود باشند تا در هیچ برهه ای از زمان در جهت جوسازی اشتباه و غلط و یا خوراک پروری برای شبکه های ماهواره ای که بارها در زمان های مختلف در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی  دشمنی رسمی خود را با انقلاب اسلامی و این نظام مقدس مشخص کرده اند، اقدامی انجام ندهند.

,

مقام معظم رهبری در موراد بسیاری بر ضرورت شناخت دشمن و عدم دامن دادن به تفرقه در کشور تاکید داشته اند و فرموده اند: (( برای این ملت هیچ عاملی مضرتر از اختلاف و تفرقه نیست. /  نقشه دشمن را بشناسیم. اگر نقشه دشمن را بشناسیم ، امکان تدبیر در مقابل این نقشه به وجود مى‌آید ؛ نقشه دشمن این است: ملتهاى مسلمان را به یکدیگر مشغول کنند، بین اینها اختلاف به راه بیاندازند. ))

,

حال در پی سوء استفاده های مختلف اجانب و بدخواهان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم و مسئولان سلماس بار دیگر عزم وحدت و یکپارچگی را برای تعالی هرچه بیشتر این مرز و بوم نشان داده و شهرداری سلماس شب گذشته با دستور استاندار آذربایجان غربی تندیس اصلاح شده فردوسی را با پایه ای متفاوت با تندیس قبلی در محل خود نصب کرده و با صدور اطلاعیه ای این روند را توضیح داد.

,

 

,

متن اطلاعیه شهرداری سلماس:

,

بسمه تعالی

,

«چو ایران نباشد تن من مباد»

,

((وحدت کلمه و فرهنگ دوستی ملت غیور ایران از دیرباز زبانزد ملل بوده و به کفایت تمام ، آنرا در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نشان داده و در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران و در تداوم آن به اثبات رسانده اند.

,

در این بین مردم عزیز سلماس ، بارها و بارها با کردار و گفتار خود ، بر این وحدت به معنی واقعی کلمه "همه جای ایران سرای من است" تاکید کرده اند))

,

به اطلاع مردم فرهنگ دوست و شریف سلماس می رساند ، پیرو تغییر میدان فردوسی (بدون تغییر نام خیابان فردوسی) که برابر روند قانونی مصوبه ستاد گرامیداشت دهه فجر ، درخواست برخی اهالی محترم(مبنی بر اصلاح نحوه قرارگیری تندیس) از فرمانداری سلماس و شورای اسلامی شهر و شورای نظارت بر نامگذاری شهرستان به شهرداری جهت اجرا ابلاغ گردیده بود ، لیکن با توجه به اینکه این اقدام باعث تکدر خاطر برخی هموطنان ارجمند و نیز موجب سوءاستفاده اجانب و بدخواهان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردیده ، با تدبیر و دستور استاندار محترم آذربایجان غربی ، تندیس این شاعر والامقام پس از اصلاح در اسرع وقت در محل قبلی خود نصب خواهد شد.

,

لذا از تمامی عزیزانی که به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و مسائل شهری و زیباسازی ، حساسیت خاص داشته و در امور شهری با خرد جمعی مشارکت می نمایند ، تقدیر می نماییم.

,

روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی

,

شهرداری سلماس

,

خلاصه فردوسی و تندیس این شاعر بزرگ در این کشمکش و جنجال تبلیغاتی و رسانه ای اشتباه و غیر اصولی، دیشب در میدان مرکزی سلماس برپا شد و موضوعی که همگان بر آن صحه گذاشتند این بود که یک موضوع ساده مدیریت شهری نباید به دلایل بسیار اشتباه به موضوعی سیاسی یا ادبی تبدیل می شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه