اخبار داغ

داعش به عراقی‌ها یارانه نقدی می‌دهد!

داعش به عراقی‌ها یارانه نقدی می‌دهد!
همزمان با بالا گرفتن زمزمه‌های آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، داعش اقدام به توزیع یارانه نقدی میان ساکنان این شهر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، همزمان با بالا گرفتن زمزمه های آغاز عملیات ارتش عراق به منظور آزادسازی شهر موصل، گروه تروریستی داعش اقدام به توزیع پول و یارانه نقدی میان ساکنان این شهر کرده است.

به گزارش مبادلات به نقل از رسانه های محلی عراق، داعش اقدام به توزیع مبالغی ما بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دینار عراقی معادل ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار در میان صدها خانواده موصلی کرده است. در این میان، خانوارهای موصلی برای دریافت این مبالغ صف هایی طولانی تشکیل داده اند.

منابع محلی تصریح کردند که افراد داعش ساختمان تأمین اجتماعی وابسته به وازت کار و امور اجتماعی را تبدیل به مقر پذیرش بیماران و فقیران کرده و کمیته هایی اجتماعی و پزشکی مبالغ مالی بسیار بالایی برای درمان شدن در منطقه کردستان عراق یا خارج از کشور پرداخت کرده اند.

اما داعش به دریافت کنندگان این مبالغ تأکید کرده است که مبالغ یاد شده را نباید در استان ها و مناطق تحت کنترل دولت فدرال عراق هزینه کنند.

افراد داعش همچنین در روزهای گذشته اقلام جیره متنوعی نظیر مواد غذایی تازه تولید شده بدون دریافت هزینه از شهروندان در موصل توزیع کرده است.

اقدام داعش درحالی صورت می گیرد که در روزهای گذشته اخباری درباره آماده سازی ارتش و نیروهای پیشمرگه و نیروهای مقاومت مردمی به منظور کلید زدن عملیات آزادسازی شهر موصل از دست این گروه تروریستی منتشر شده است. آمریکا پیش بینی کرده است که این عملیات در بهار آینده آغاز شود و در آن بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نیروی نظامی عراقی شرکت کنند.

داعش می کوشد از این طریق پایگاهی مردمی برای خود در میان ساکنان مناطق تحت کنترل خود ایجاد نماید. داعش پیش از این در شهر موصل مناقصه ای را برگزار کرده بود که در آن از پیمانکاران عراقی خواسته بود برای ایجاد موانعی فراروی حرکت ارتش عراق به سمت شهر موصل، طرح هایی را ارائه نمایند.

ماهر الحبیب رئیس اتاق بازرگانی بغداد با اشاره به این اقدام داعش، اعلام کرد که اقدام یاد شده پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمی در مناطق تحت نفوذ داعش در اثر بالارفتن میانگین بیکاری و فقیر در میان آنان صورت می گیرد و داعش نگران گشوده شدن جبهه ای داخلی علیه خود به موازات حملات هوایی ائتلاف آمریکا و حملات زمینی ارتش عراق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه