اخبار داغ

لحظه شماری برای فرار داعش از تکریت

لحظه شماری برای فرار داعش از تکریت
ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور در عملیاتی مشترک، حمله نظامی را برای آزادی شهر تکریت آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ابنا، گرچه زمزمه‌های شروع عملیات آزادی تکریت از هفته‌ها پیش به گوش می‌رسید و در هفته‌های اخیر خبر اعزام نیروهای نظامی عراق به اطراف این شهر اعلام شد، اما به هر حال از صبح امروز عملیات آزادسازی شهر تکریت و اطراف آن شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


توپخانه ارتش عراق و واحد موشکی گروه‌های مقاومت این کشور از روز‌ها پیش با گلوله و موشک باران مواضع داعش در شهر تکریت و اطراف آن، راه را برای نیروهای عراقی جهت پاکسازی این شهر باز کردند.

داعش در برابر عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق، از عاملین انتحاری استفاده کرده است تا جلوی پیشروی آن‌ها را بگیرد. داعش علاوه بر این برخی از خیابان‌ها و منازل شهر تکریت را بمب گذاری کرده است تا با انفجار بمب‌ها، نیروهای عراقی را به شهادت برساند.

ده‌ها هزار رزمنده در اطراف تکریت

عملیات تکریت بزرگ‌ترین عملیات نیروهای مردمی عراق از زمان تشکیل این نیرو‌ها تاکنون است و گروه‌های مختلف مقاومت عراقی از جمله کتائب حزب الله، سپاه بدر، عصائب اهل حق، کتائب سیدالشهدا و حزب الله نجباء در این عملیات شرکت دارند. تخمین زده می‌شود که سی هزار رزمنده عراقی در عملیات آزادسازی شهر تکریت شرکت دارند.

شهر تکریت یکی از پایگاه‌های اصلی طرافداران رژیم صدام بوده است. پایگاه اسپایکر که محل قتل عام ۱۷۰۰ نفر از جوانان شیعه عراق است، در کنار شهر تکریت قرار دارد و داعش با کمک برخی از قبایل محلی تکریت دست به این قتل عام زد، به همین دلیل عملیات آزادی شهر تکریت برای گرفتن انتقام خون این شهدا اهمیت زیادی دارد.

شکست داعش نزدیک است

با انتشار اخبار نزدیک شدن نیروهای نظامی عراق به شهر تکریت، تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش به همراه خانواده‌هایشان فرار به موصل را بر مقاومت در شهر تکریت ترجیح دادند.

عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق الدور، العلم، تکریت و بیجی حضور دارند و در صورت موفقیت نیروهای عراقی در پاکسازی شهر تکریت و مناطق پیرامون آن، نود درصد استان صلاح الدین از لوث داعش پاک می‌شود و وجود داعش در عراق منحصر به استان‌های انبار و نینوی می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه