اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

توانایی تحریم گازی غرب را داریم/با برنامه‌ریزی‌ درحوزه ذخایر معدنی جهش اقتصادی بزرگی رخ خواهد داد

توانایی تحریم گازی غرب را داریم/با برنامه‌ریزی‌ درحوزه ذخایر معدنی جهش اقتصادی بزرگی رخ خواهد داد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: امروزه ما شاهد هستیم که اگر برنامه ریزی‌های مفیدی توسط دولت صورت بگیرد و همچنین سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اجرایی شود می‌توانیم تحریم‌های غرب را پشت سر گذاشته و حتی آنها را به فرصت تبدیل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با طنین یاس گفت: به طور کلی همه کشورها برای آینده خود برنامه‌هایی تدوین می کنند که این موضوع در جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه های پنج ساله توسعه اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین یاس,


وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران به همراه روسیه، حدود 50 درصد ذخایر گازی جهان را دارا هستند که این میزان در صورت کشف میدان های گازی دیگر و تکمیل پروژه های مربوطه مثلا پارس جنوبی در ایران، بیشتر نیز می شوند.
 

,
,
,

کارخانه ای افزود: این در حالیست که امروزه کشورهای اروپایی حدود 60درصد از نیازشان به گاز را از این طریق این کشورها رفع میکنند که با توجه به کاهش روزافزون منابع گازی در اروپا، این مقدار در ده سال آینده حتی می تواند به 100درصد هم برسد بدین معناکه کشورهای اروپایی در این صورت به طور کامل به گاز کشورهای دیگر وابسته می شوند.
 

,
,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: بنابراین یکی از اهرم های فشار که جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد، تحریم گازی کشورهای اروپا و سایر کشورهایی که در قبال ایران، سیاست هایی همسو با آمریکا دارند است که درصورت نیاز ما می توانیم این مورد را اجرایی کنیم.
 

,
,

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین گفت: این توانایی تنها در زمینه گازی وجود ندارد بلکه در حوزه های مختلف از جمله نفت هم ما این قابلیت را داریم و یا همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک کشور ایران، در زمینه هایی مثل راه های ترانزیتی نیز ما توانایی تحریم برخی کشورها را داریم.
 

,
,

وی در ادامه ضمن تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: امروزه ما شاهد هستیم که اگر برنامه ریزی های مفیدی توسط دولت صورت بگیرد و همچنین سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اجرایی شود می‌توانیم تحریم‌های غرب را پشت سر گذاشته و حتی آنها را به فرصت تبدیل کنیم.
 

,
,

کارخانه‌ای با تاکید بر «توجه به تولیدات داخلی» ادامه داد: مثلا در عرصه معدن، ما حدود 68 میلیارد تن ذخایر معدنی داریم که این میزان با بررسی های بیشتر می تواند افزایش هم پیدا کند و اگر یک برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود، جهش اقتصادی بزرگی در کشور صورت خواهد گرفت.
 

,
,

وی در پایان تصریح کرد: تمامی برنامه هایی که منجربه رشد اقتصادی کشور در شرایط تحریم می شوند در راستای عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، قابلیت اجرا پیدا خواهند کرد.

,

 

انتهای پیام/خ

,

 

انتهای پیام/خ

,

 

انتهای پیام/خ

,

 

انتهای پیام/خ

,

 

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه