اخبار داغ

شهرستانی فاقد سردخانه برای اموات

شهرستانی فاقد سردخانه برای اموات
وجود سردخانه و غسالخانه یکی از ابتدایی‌ترین امکانات هر شهر است و از همه مهم‌تر دسترسی آسان همه مردم برای قراردادن اجساد خود در سردخانه و غسل آن در غسالخانه کار چندان سختی نیست ولی متاسفانه در شهرستان رابر وجود سردخانه به یک رویا تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از "صبح رابر" وجود سردخانه و غسالخانه یکی از ابتدایی‌ترین امکانات هر شهر است و از همه مهم‌تر دسترسی آسان همه مردم برای قراردادن اجساد خود در سردخانه و غسل آن در غسالخانه کار چندان سختی نیست ولی متاسفانه در شهرستان رابر وجود سردخانه به یک رویا تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "صبح رابر",

این امر باعث شده رابری ها برای فاسد نشدن اجساد خود، آنها را در سردخانه شهرستان بافت نگهداری کنند تا زمینه دفن مهیا شود.همانطور که می دانید ایجاد سردخانه و غسالخانه جزو وظایف شهرداری‌هاست ولی متاسفانه شهرداری رابر توان احداث سرد خانه ندارد.

,

در شهرستان رابر سالانه تعداد زیادی از عزیزانمان را به ودیعه به دست خاک می‌سپاریم، سپردنی که بر اساس قرآن نیازمند اصول و احکامی واجب و مکانی برای اجرای آنها است.

,

قرآن برای تمامی اعمال انسان اصول و روش‌هایی را تعیین کرده است که انجام هر کدام از این اصول و روش‌ها که به عنوان مسائل غسل میت شناخته می‌شود، نیازمند مکان و جایگاهی ویژه آن عمل است، به همین خاطر با فوت یک

,

نفر و لزوم عمل به واجبات غسل میت، لزوم و اهمیت ساماندهی شده و سازمان یافته کردن بهشت زهراها در فضاهای شهرنشینی، مدت‌هاست اهمیت وجود سردخانه در شهرستان رابر با توجه به وسعت و جمعیتش به چشم

,

می‌خورد که تاکنون و بعد از گذشت سال‌ها هنوز شاهد هیچگونه اقدامی از سوی مسئولان ذیربط و توجه آنان به این مقوله مهم در این شهرستان نبوده‌ایم.

,

یکی از مسائل مهم در هر شهرستانی حتی کوچکتر و کم جمعیت‌تر از رابر، به واقع لزوم وجود محلی ساماندهی شده برای تطهیر میت و انجام امورات کفن و دفن آنها است. این در حالی است که نبود سردخانه در شهرستان رابر به یک معضل تبدیل شده که جا دارد مسوولان هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کنند تا مردم دیگر دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند.

,


شایان ذکر است در اکثر بهشت زهرای این شهرستان فاقد مکان مناسب برای مجالس عزا و مراسمات خاص برای اموات است .

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه