اخبار داغ

تروریست‌ها چگونه درآمد زایی می‎‌کنند

تروریست‌ها چگونه درآمد زایی می‎‌کنند
داعش در مناطق تحت سیطره خود از راه‌های متفاوتی همچون فروش نفت، دریافت مالیات و مصادره منازل مردم درآمد کسب می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ابنا، گروه تکفیری داعش برای ادامه فعالیت‌های تروریستی خود نیاز به پول‌های سنگینی دارد، به همین دلیل این گروه تروریستی از هر طریقی به دنبال یافتن کسب درآمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


داعش؛ دزد بزرگ

داعش از راه‌های مختلف کسب درآمد می‌کند، غنائم جنگی یکی از راه‌های کسب درآمد آنها است. داعش به صورت برنامه ریزی شده عملیات سرقت را بر ضد هر کسی که با این گروه مخالف باشد، به اجرا درمی آورد، این گروه تروریستی خانه‌های مخالفینش را مصادره می‌کند، وسایل آن را به فروش می‌رساند و این خانه‌ها را به دیگران اجاره می‌دهد. به طور مثال داعش در ماه‌های گذشته وسایل منزل و خودروهای اعضای عشیره شعیطات مسلط را مصادره کرد و این وسایل را در بازارهای سیاه استان دیرالزور به فروش رساند.

نفت سوریه در دست داعش

داعش همچنین بر دو سوم مخازن نفتی سوریه سیطره دارد. سوریه پیش از شروع ناآرامی‌ها چهارصد هزار بشکه نفت تولید می‌کرد، یعنی مخازن تحت سیطره داعش توان تولید دویست و پنجاه هزار بشکه نفت را دارد، اما با این وجود به دلیل بمباران‌ها و عدم تخصص داعش در استخراج نفت، تولید نفت داعش بسیار کمتر از مقدار است.

قبض‌های جریمه داعش

گروه داعش حتی جریمه رانندگی را هم دریافت می‌کند و قبض‌های رانندگی داعش کمتر از چهار دلار نیست. همچنین داعش برای جرائم دینی همچون عدم رعایت حجاب هم جریمه مالی در نظر گرفته است که این جریمه حدود ده دلار می‌شود.

داعش همچنین از شرکت‌های مختلف سوریه باج می‌گیرد، به عنوان مثال داعش در استان دیرالزور با قطع کابل‌های فیبر نوری متعلق به شرکت‌های موبایل سوریه، از آن‌ها درخواست پول کرد تا اجازه بدهد این شرکت کابل‌های خود را تعمیر کنند.

مالیات‌های ریز و درشت داعش

داعش مبالغ نه چندان کمی را از طریق مالیات‌های عمومی که بر مغازه‌ها و منازل وضع کرده، دریافت می‌کند. به عنوان مثال داعش هر ماه ده دلار را از هر مغازه در روستاهای شمال دیرالزور دریافت می‌کند، همچنین داعش هفت دلار را ماهیانه از هر منزل مسکونی بابت مالیات آب و برق دریافت می‌کند. این در حالی که این آب و برق تنها در یک پنجم ساعات شبانه روز به خانه‌های استان دیرالزور می‌رسد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه