اخبار داغ

اجرای ۳۵ نمایش تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده

اجرای ۳۵ نمایش تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده
رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده از اجرای ۳۵ نمایش تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده درایام فاطمیه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از اشراق آنلاین،اسدالله بیگدلی اظهار داشت: از 14 اسفند ماه تا 4 فروردین به مدت 20 روز نزدیک به 35 تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده در سراسر نقاط کشور برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق آنلاین،,

وی با اشاره به اینکه نمایش‌های تعزیه با موضوع حضرت فاطمه(س) است، ابراز کرد: نمایش‌های تعزیه با موضوع سبک زندگی فاطمه(س) در ایام فاطمیه در استان‌های قم، مرکزی، همدان، قزوین، البرز و زنجان اجرا می‌شود.

,

رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله اصلی‌ترین مضامین اجرای نمایش‌های تعزیه در ایام فاطمیه است، گفت: در اجرای نمایش‌های تعزیه تلاش می‌کنیم با تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی گام برداریم.

,

وی با اشاره به اینکه الگو قرار دادن زندگی حضرت فاطمه(س) می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند، گفت: استقبال از نمایش‌های تعزیه که از مهمترین میراث معنوی بومی محسوب می‌شود بسیار مطلوب است.

,

بیگدلی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی در شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء سطح آموزشی تعزیه‌خوانان این شهرستان کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته تعزیه خوانی برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و نونهالان تعزیه‌خوان در دفتر تعزیه شهرستان خدابنده عضو هستند، تصریح کرد: هنرمندان نونهال و نوجوان نیز از سن‌های 5 تا 16 سال در نقش بچه‌خوان به اجرای نمایش می‌پردازند.

,

رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه با آموزش تعزیه به جوانان و نوجوانان در راستای انتقال این هنر سنتی و میراث معنوی به نسل آینده اقدامات مؤثری انجام می‌شود، ابراز کرد: با تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان در عرصه هنر تعزیه برای انتقال این میراث معنوی به نسل آینده گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه