اخبار داغ

دبیر ستاد راهیان‌نور بسیج دانشجویی استان قم:

اعزام 4000 دانشجوی قمی به مناطق عملیاتی جنوب/مناطق عملیاتی نمایانگر صبر و استقامت ملت انقلابی ایران در برابر سختی‌ها است

اعزام 4000 دانشجوی قمی به مناطق عملیاتی جنوب/مناطق عملیاتی نمایانگر صبر و استقامت ملت انقلابی ایران در برابر سختی‌ها است
دبیر ستاد راهیان‌نور بسیج دانشجویی استان قم ابراز امیدواری کرد اردوهای راهیان نور دانشجویی موجب در هم تنیده شدن شهامت نسل گذشته با درایت نسل کنونی و آینده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، محمد اکرامی مقدم دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج دانشجویی به ارائه گزارشی از برنامه راهیان‌نور استان پرداخت.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

وی اظهارت خود را با این کلام از فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز کرد که «فراموشی و تحریف دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.» (1)
 

,
,

اکرمی بیان داشت: یکی از حماسه های ملی در طول تاریخ معاصر حماسه دفاع مقدس در طول هشت سال بود که به موجب آن با رشادت ها و از جان-گذشتگی رزمندگان اسلام تمامیت ارضی، دینی و اعتقادی ما در مقابل هجمه‌های دشمن محفوظ و پایدار ماند. و به برکت آن سال‌های حماسه ساز الگوی بسیار ارزشمندی در مسائل دفاعی، مدیریتی و تحمل مشکلات و سختی ها برجای مانده است. همانطور که در هر جامعه حفظ ارزش ها و پاسداشت رشادت‌ها مهم است در جامعه انقلابی و مردمی ما نیز حفظ تمام رشادت‌ها و بازگو کردن اصل دفاع مقدس برای امروز و آیندگان بسیار ضروری است. طبق فرمایشات حضرت آقا این سنت بسیار ستودنی و حرکت با برکت که از چند سال پیش در قالب کاروان‌های راهیان نور آغاز شده، باید همچنان ادامه یابد. (2)
 

,
,

وی تاکید کرد: با توجه به این که مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس زبان گویای رشادت‌های رزمندگان اسلام و نمایانگر صبر و استقامت ملت انقلابی ایران در برابر سختی‌ها و موانعی است که دشمنان بواسطه رژیم بعثی بر مردم مظلوم ما تحمیل کردند، بازدید از این یادمان‌ها که هرکدام روح حماسه و شور انقلابی و ایمانی در انسان برمی‌انگیزند باعث تغییر و تحول شگرف در روح زائرین شده و باعث رشد و پویایی معنوی حضور یافتگان در این یادمان‌ها می‌شود.
 

,
,

اکرمی مقدم ادامه داد: با توجه به اهمیت دانشگاه، دانشجو و نقش پویا و فعال دانشجویان در جامعه اسلامی، و هجمه دشمنان بر افکار دانشجویان، بسیج دانشجویی به عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی وظیفه خود دانسته تا با برپایی اردودهای راهیان دانشجویی موجب آن شود که شهامت نسل گذشته را با درایت نسل کنونی و آینده درهم تنیده و باعث تقویت ایمان و خودباوری افسران جنگ نرم جهت احیای تمدن بزرگ اسلامی شود.
 

,
,

وی بیان داشت: امسال نیز با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه های مسئولین و پیگیری¬های دانشجویان، ناحیه بسیج دانشجویی استان قم در نظر دارد قریب به 4000 نفر را به مناطق عملیاتی جنوب خوزستان اعزام نماید. در این راستا جلسات متعددی با مسئولین و دانشجویان در سطوح مختلف برگزار شده است. همچنین با هماهنگی هایی که با شرکت جوان سیر به عمل آمده است، در این اردوها از اتوبوس های با کیفیت و برخوردار از استانداردهای مطلوب استفاده خواهد شد. در طی برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است که تعداد 13 کاروان از مورخ 12 اسفند ماه لغایت 24 اسفند ماه در سه قالب مجزای کاروان برادران، کاروان خواهران و کاروان دانشجویان متأهل اعزام شوند.

,

 

,
images.jpg
, images.jpg,

 

,

وی گفت: مدت اردو 5 روز است که در آن از یادمان‌های دفاع مقدس همچون فتح المبین، فکه، طلائیه، شلمچه، اروند کنار و ... بازدید خواهد شد. در طول سفر نیز برنامه های فرهنگی متنوعی از قبیل استفاده از راویان دفاع مقدس، برگزاری مراسمات بدرقه، افتتاحیه، استقبال و اختتامیه و استفاده از مداحان اهل بیت و برگزاری مجالس عزاداری در نظر گرفته شده است که ان‌شاء‌الله اردویی بابرکت و پر از معنویت برای دانشجویان عزیز بتوانیم فراهم کنیم.
 

,
,

دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم تاکید کرد: ثبت نام دانشجویان در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان از طریق پایگاه های بسیج و مسئولین ثبت نام اردوهای راهیان نور انجام شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد که تا کنون بیش از 3000 دانشجو در این گردهمایی بزرگ معنوی ثبت نام کرده اند که امید است در روزهای باقیمانده نیز شاهد استقبال بیشتر دانشجویان باشیم.
 

,
,

در انتها وی تمامی دانشجویان را مورد خطاب قرار دادند و بیان کردند که یک بار هم که شده این سفر را با ما تجربه کنید؛ نه اینکه با ما، چند روزی را با شهدا تجربه کنید!

پی‌نوشت:
1-     26 اسفند 1392/ سخنان رهبر انقلاب در دیدار مسئولان اردوهای راهیان نور کشور
2-    11فروردین 1389/ سخنان رهبر انقلاب در محل عملیات فتح‌المبین

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه