اخبار داغ

خاطره‌ای جالب از مسئول راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاههای اصفهان:

خاطرات جالب راهیان نور دانشجویی/عنایت شهدا و کمک الهی را در این اردوها بارها دیده‌ایم

خاطرات جالب راهیان نور دانشجویی/عنایت شهدا و کمک الهی را در این اردوها بارها دیده‌ایم
آن بنده خدا اصرار زیادی داشت که ماشین به پارکینگ نرود و به مهمانی دعوت شده برود ولی افسر به هیچ عنوان قبول نکرد و مدارک را از فرد خواست. فردا صبح فرد مورد نظر وقتی بچه‌های راهیان نور را دید، آنها را بوسید و تشکر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، اردوهای راهیان نور دانشجویی، یکی از مهمترین برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور است که همه ساله در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور با حضور دانشجویان برگزار می‌شود. این اردوها به طور غالب در نیمه دوم اسفند ماه هر سال در مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار می‌شود. به همین منظور در گفت‌وگویی با مسئول راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان به بررسی اردوهای راهیان نور دانشجویی این استان پرداختیم. وی در این گفت‌وگو به ذکر خاطره‌ای جالب و حادثه‌ای عجیب از برگزاری این اردوها پرداخته است که در ادامه آمده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از,
,

امسال راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان از چه تاریخی شروع و تا کی ادامه دارد؟

راهیان نور امسال به دو صورت اعزام مستقل (دانشگاه‌های بزرگ) و اعزام متمرکز ویژه دانشگاه‌های دیگر صورت خواهد گرفت. این دوره از تاریخ 19/12/93 الی 27/12/93 انجام خواهد شد و ظرفیت این کاروانها 400 الی 1000 نفر خواهد بود.

در این دوره چه حجمی از دانشجویان شرکت خواهند کردند ؟

به یاری خداوند متعال نزدیک به 5000 نفر دانشجو به مناطق جنوب اعزام خواهند شد.

هدف از اعزام دانشجویان به مناطق چیست؟

آشنا کردن نسل چهارم انقلاب با نسل اول و دفاع مقدس و آشنایی با رشادتها و دلاوری های رزمندگان اسلام و تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی از جمله اهداف این اردوها است.

لطفا مختصری پیرامون مناطق توضیح دهید!

مناطقی که دانشجویان بازدید می‌کنند عبارت است از: یادمان اروند (عملیات والفجر 8)، یادمان شلمچه (کربلای 5)، پاسگاه خین، یادمان طلائیه، پاسگاه زید، یادمان هویزه (یادمان شهید علم‌الهدی)، یادمان دهلاویه، یادمان فکه و فتح المبین که در بازه زمانی 4 الی 5 روزه است.

چه برنامه‌هایی در طول مدت اردو در نظر گرفته شده است ؟

استفاده از راویان 8 سال دفاع مقدس، دعوت از روحانیون برجسته و مبلغه خواهر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع از جمله افتتاحیه، شبی با شهدا (شب خاطره) و در آخر اختتامیه و رزمایش و برنامه‌های متنوع دیگر در نظر گرفته شده است.

به عنوان سوال آخر با توجه به آنکه جنابعالی چند سالی است متولی برنامه راهیان نور هستید اگر خاطره‌ای از این اردوها در ذهن دارید بیان نمائید.

خاطرات زیادی در این دوره‌ها وجود دارد ولی یکی از ماندگارترین آنها که نشان از عنایت شهدا است این بود که یکی از شب‌ها، ماشین همراه کاروان با یک ماشین شخصی تصادف کرد که افسر پلیس برای ثبت صحنه تصادف آمد و مدارک مورد نیاز را از طرفین درخواست کرد. طرف مقابل که از اهالی خوزستان بود، مدارک مورد نیاز به همراه نداشت و افسر ماشین را به پارکینگ هدایت کرد. آن بنده خدا اصرار زیادی داشت که ماشین به پارکینگ نرود و به مهمانی دعوت شده برود ولی افسر به هیچ عنوان قبول نکرد و مدارک را از فرد خواستار شد. فردا صبح فرد مورد نظر هنگامی که با بچه‌های راهیان‌نور برخورد کرد، آنها را بوسید و تشکر کرد. بچه‌ها با حالت تعجب با توجه به گرفتاری پیش آمده برای آن شخص علت  آن رفتار را پرسیدند که گفت شب گذشته که برای آوردن مدارک به منزل رفته بود، متوجه بازبودن شیرگاز و گازگرفتگی دو فرزند خود می‌شد و با عنایت شهدا و کمک الهی آن دو فرزند از مرگ حتمی نجات پیدا کرده و به بیمارستان منتقل شده بودند.

, امسال راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان از چه تاریخی شروع و تا کی ادامه دارد؟,
,
,
,
, در این دوره چه حجمی از دانشجویان شرکت خواهند کردند ؟,
,
,
,
, هدف از اعزام دانشجویان به مناطق چیست؟,
,
,
,
, لطفا مختصری پیرامون مناطق توضیح دهید!,
,
,
,
, چه برنامه‌هایی در طول مدت اردو در نظر گرفته شده است ؟,
,
,
,
, به عنوان سوال آخر با توجه به آنکه جنابعالی چند سالی است متولی برنامه راهیان نور هستید اگر خاطره‌ای از این اردوها در ذهن دارید بیان نمائید.,
,
,


انتهای پیام/خ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه