اخبار داغ

اذعان واشنگتن پست به نبوغ رهبری/

دستاوردهای هسته‌ای ایران مرهون نبوغ رهبری است

دستاوردهای هسته‌ای ایران مرهون نبوغ رهبری است
واشنگتن پست طی مقاله ای نوشته است که دستاوردهای هسته ای ایران مرهون نبوغ رهبر این کشور است و در منطقه ای که بسیاری از رژیم های آن فرو پاشیده اند، جمهوری اسلامی ایران همچنان به مسیرش ادامه می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روزنامه واشنگتن‌پست در مقاله‌ای به نبوغ راهبردی مقام معظم رهبری پرداخته و نوشت: رهبر ایران به‌عنوان فردی ضداسرائیلی غالباً هولوکاست را زیر سؤال می‌برد و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را با عباراتی نفرت‌انگیز توصیف می‌‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روزنامه واشنگتن‌پست در مقاله‌ای به نبوغ راهبردی مقام معظم رهبری پرداخته و نوشت: رهبر ایران به‌عنوان فردی ضداسرائیلی غالباً هولوکاست را زیر سؤال می‌برد و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را با عباراتی نفرت‌انگیز توصیف می‌‌کند.,

این روزنامه در ادامه اذعان کرده است که رهبر ایران در چارچوب نظریه‌پردازی توطئه، در مورد آمریکا و نیات این کشور هشدار می‌دهد که در حال حاضر، شرایط اقتصادی و جامعه مدنی ایران در وضعیت خوبی نیست؛ اما نکته مهم اینکه رهبر ایران با نبوغ راهبردی خود توانسته ضمن حمایت از تداوم گفت‌وگوهای هسته‌ای، مسیر حفظ توانمندی‌های هسته‌ای را حفظ کند.

, این روزنامه در ادامه اذعان کرده است که رهبر ایران در چارچوب نظریه‌پردازی توطئه، در مورد آمریکا و نیات این کشور هشدار می‌دهد که در حال حاضر، شرایط اقتصادی و جامعه مدنی ایران در وضعیت خوبی نیست؛ اما نکته مهم اینکه رهبر ایران با نبوغ راهبردی خود توانسته ضمن حمایت از تداوم گفت‌وگوهای هسته‌ای، مسیر حفظ توانمندی‌های هسته‌ای را حفظ کند,

واشنگتن پست در این خصوص نوشته است: به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران پس از سال‌ها سرپیچی به این نتیجه رسیده که پرمزیت‌ترین مسیر برای ساخت تسلیحات هسته‌ای، از طریق گفت‌وگو است. رهبر ایران درک کرده که ادامه ساخت و تقویت زیرساخت هسته‌ای بدون چتر حمایتی توافق ناممکن است و ایران را در معرض تحریم‌های اقتصادی و حمله نظامی احتمالی قرار می‌دهد.

, واشنگتن پست در این خصوص نوشته است: به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران پس از سال‌ها سرپیچی به این نتیجه رسیده که پرمزیت‌ترین مسیر برای ساخت تسلیحات هسته‌ای، از طریق گفت‌وگو است. رهبر ایران درک کرده که ادامه ساخت و تقویت زیرساخت هسته‌ای بدون چتر حمایتی توافق ناممکن است و ایران را در معرض تحریم‌های اقتصادی و حمله نظامی احتمالی قرار می‌دهد.,

در ادامه مقاله آمده است: در حالی که در گذشته ایران از خطوط قرمز آمریکا می‌گذشت، اما اکنون به این نتیجه رسیده است که فشارهای اقتصادی می‌تواند سبب ناآرامی داخلی شود. در واقع، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده راهی به‌منظور حفظ دستاوردهای هسته‌ای و پیشبرد همزمان اندیشه ایدئولوژیک خود بیابد.

, در ادامه مقاله آمده است: در حالی که در گذشته ایران از خطوط قرمز آمریکا می‌گذشت، اما اکنون به این نتیجه رسیده است که فشارهای اقتصادی می‌تواند سبب ناآرامی داخلی شود. در واقع، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده راهی به‌منظور حفظ دستاوردهای هسته‌ای و پیشبرد همزمان اندیشه ایدئولوژیک خود بیابد.,

توافق خوب برای رهبر ایران باید به لحاظ فنی و زمانی مطلوب باشد. از زمان افشای برنامه هسته‌ای غیرقانونی ایران در سال 2002، دیپلمات‌های این کشور پافشاری کرده‌اند که هرگونه توافقی باید بر مبنای ان‌پی‌تی باشد و حق غنی‌سازی به ایران داده شود. با امضای طرح اقدام مشترک در نوامبر 2013، ورق به‌نفع ایران برگشت.

, توافق خوب برای رهبر ایران باید به لحاظ فنی و زمانی مطلوب باشد. از زمان افشای برنامه هسته‌ای غیرقانونی ایران در سال 2002، دیپلمات‌های این کشور پافشاری کرده‌اند که هرگونه توافقی باید بر مبنای ان‌پی‌تی باشد و حق غنی‌سازی به ایران داده شود. با امضای طرح اقدام مشترک در نوامبر 2013، ورق به‌نفع ایران برگشت.,

واشنگتن با غنی‌سازی در خاک ایران موافقت کرد و سرانجام به این مسئله نیز رضایت داد که در نهایت ظرفیت هسته‌ای ایران می‌تواند صنعتی شود. ماراتن گفت‌وگوهای هسته‌ای از آن هنگام تاکنون در راستای کاهش محدودیت‌های هسته‌ای بوده است.

, واشنگتن با غنی‌سازی در خاک ایران موافقت کرد و سرانجام به این مسئله نیز رضایت داد که در نهایت ظرفیت هسته‌ای ایران می‌تواند صنعتی شود. ماراتن گفت‌وگوهای هسته‌ای از آن هنگام تاکنون در راستای کاهش محدودیت‌های هسته‌ای بوده است.,

از نظر رهبر ایران، مهم‌ترین امتیازی که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران کسب کرده‌اند، ماده موسوم به غروب آفتاب (sunset clause) است که مطابق آن، هیچ محدودیت قانونی در مورد بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد و پس از محدودیت‌های ده‌ساله، وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.

, از نظر رهبر ایران، مهم‌ترین امتیازی که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران کسب کرده‌اند، ماده موسوم به غروب آفتاب (sunset clause) است که مطابق آن، هیچ محدودیت قانونی در مورد بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد و پس از محدودیت‌های ده‌ساله، وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.,

اذعان این روزنامه به نبوغ رهبری در پیشبرد مذاکرات هسته ای به خاطر بیانات رهبری در این خصوص است؛ این در حالی است که رهبری بارها بر روی نتیجه بخش نبودن مذاکره با آمریکا تأکید کرده اند و اعلام داشته اند که به خاطر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و خوی استکباری مقامات آن نمی تواند به آمریکا در طول مذاکرات اعتماد کرد.

,

از طرف دیگر برخی از داخل کشور با اعتماد بیش از اندازه به طرف غربی به ویژه آمریکا عنوان می کنند که حتما می توان با آمریکا به یک توافق دست یافت و صرفاً به خاطر رفتار گذشته آمریکا نمی توان گفت این کشور در حال حاضر هم با آمریکا دشمنی دارد.

,

بی شک اذعان این روزنامه آمریکایی به بیانات رهبری و نظارت دقیق ایشان از چشم سران آمریکایی دور نمانده است و به خاطر مطالبات به حق ایران از گروه های غربی مذاکره کننده تا کنون این مذاکرات به طول انجامیده است.

,

از طرف دیگر اظهارات دیگر این مقاله با بیات رهبری سنخیت نداشته و رهبری تا کنون بارها بر این نکته تأکید کرده اند که تکیه بر تولید داخل تنها راه برون رفت و کاهش اثر تحریم هاست.

,

در حقیقت رهبری اگرچه با مذاکره مخالفتی نداشته اند، ولی در حقیقت راه ششکوفایی اقتصادی را برون رفت از تحریم ها نمی داند.

,

, ,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه