اخبار داغ

کردستان مقصد بمب های شیمیایی صدام بعثی

کردستان مقصد بمب های شیمیایی صدام بعثی
کردستان جزو استان هایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس، مناطق مسکونی آن به کرات مورد هجمه گلوله ها و بمب های شیمیایی حزب بعث عراق قرار گرفت و جمعی از مرزداران غیور این خطه، بر اثر این جنایات هولناک دشمن دون به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم مصدوم و مجروح شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، رژیم بعث عراق در آخرین سال تجاوز خود به خاک ایران اسلامی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت افزایش داد و صدها تن از نظامیان و غیرنظامیان ایرانی را شهید و هزاران تن را مجروح نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پیشمرگ روح الله,

با این حال نه تنها مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی در قبال این گونه اقدامات غیرانسانی رژیم عراق سکوت کردند، بلکه برخی از دولت‌های غربی نیز برای تهیه سلاح‌های شیمیایی، به رژیم بعث عراق کمک‌های قابل توجهی نمودند.

, .,

مناطق مرزی استان کردستان، در طول هشت سال دفاع مقدس، بارها مورد بمباران شیمیایی دشمن قرار گرفت. در اواخر سال 1366 و اوایل سال 1367 ددمنشی دشمن به بالاترین حد خود رسید و طی آن روستاهای بوالحسن، میمک، بادمجان، آلوت، کنده سور در شهرستان بانه و روستاهای قلعه جی، بالک، نژمار و نی در شهرستاه مریوان بیشترین آسیب را متحمل شدند. طی این حملات تعداد 131 نفر از هم وطنانمان به شهادت رسیدند و تعداد 1337 تن نیز مجروح شدند.

,

رژیم بعث عراق حتی به هم وطنان کرد خود نیز رحم نکرد و در جریان عملیات گسترده‌ انفال که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق صورت پذیرفت، در روز بیست و پنجم اسفندماه سال 1366 شهر حلبچه را بمباران شیمیایی کرد که در زمان اندکی 5 هزار غیرنظامی کُرد از پیر و جوان و زن و مرد و کودک زیر مرگبارترین سلاح های شیمیایی مظلومانه به شهادت رسیدند.

,

مشروح حمله شیمیایی رژیم بعث عراق در فروردین ماه سال 67 به کردستان ایران:

, مشروح حمله شیمیایی رژیم بعث عراق در فروردین ماه سال 67 به کردستان ایران:,

در روز دوم فروردین ماه سال 1367 روستاهای نژمار، کانی دینار، هجرت، دکاشیخان، بهرام آباد با گاز اعصاب مورد حمله قرارگرفت. در همین روز شهر نودشه هدف 8 حمله بمب خردل قرارگرفت و منجر به شهادت 13 نفر و مصدومیت 100 نفر شد.

, .,

در روز چهارم فروردین ماه سال 1367 بمباران شیمیایی گسترده ای از روستای قلعه جی تا دزلی صورت گرفت. در روز ششم و سیزدهم همین ماه، روستای قلعه جی و اطراف بیمارستان صحرایی ا... اکبر مورد حمله قرارگرفت.

, .,

در همین روز یک بمب شیمیایی به روستای بالک اصابت کرد و حدود 100 نفر مصدوم و 10 نفر شهید شدند که شامل 7مرد و 2زن و یک دخترجوان می شد.

, 10 , .,

در همین روزها تعداد 6 بمب شیمیایی به داخل روستای نژمار و حدود 20 بمب به اطراف روستا اصابت نمود که منجر به شهادت 30 تن و مصدومیت 300 تن از اهالی روستا شد. همچنین در اوایل سال 67 بیمارستان صحرایی ا... اکبر مریوان مورد حمله شیمیایی قرارگرفت.

, .,

حمله شیمیایی اسفند ماه سال 1366 به روستایی به نام قلعه جی که تا تاریخ 31/1/1367 ادامه داشت و طی چهار مرحله بمباران شیمیایی شد از گسترده ترین و بی رحمانه ترین حملات شیمیایی صدام و حامیان غربی اش به مردم بی دفاع و روستانشین کردستان بود.

, 31/1/1367,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه