اخبار داغ

کارمند نمونه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

حضور افراد در پست‌های غیرتخصصی از معضلات نظام اداری کشور است

حضور افراد در پست‌های غیرتخصصی از معضلات نظام اداری کشور است
کارمند نمونه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور افراد در پست‌های غیرتخصصی را از معضلات نظام اداری کشور دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کامران عبادی، کارمند نمونه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با کارمندپرس درباره ریشه‌های فساد در سیستم نظام اداری کشور گفت:  دلایل زیادی را در این باره می توان بر شمرد که سبب شده تا فساد به نظام اداری کشور نفوذ کند. از جمله آن می‌توان به انحصارگرایی و منحصر کردن پست های مدیریت به افرادی خاص و محدود اشاره کرد. همچنین عدم بگارگیری کارکنان متدین و داری تعهد هم از دیگر عواملی است که سبب این معضلات شده است. همچنین وقتی در دستگاه های نظارتی از ناظران بی تعهد استفاده شود به طور حتم زمینه برای گسترش فساد و سوء استفاده فراهم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , کارمندپرس ,

 

,

عبادی افزود: وقتی یک ناظر اهل زد و بند باشد مطمئنا نمی‌تواند نظارت روی دستگاه داشته باشد و تخلفات را گزارش کند و این بقیه را تشویق می کند تا به سوء استفاده هایشان ادامه بدهند.همچنین عدم شایسته سالاری و در انتصاب ها و نقش داشتن ارتباطات سیاسی و فامیلی در انتخاب افراد برای پست های مدیریتی از دیگر مشکلاتی است که سیستم نظام اداری کشور با آن روبرو است.عدم برخورد با کارکنان متخلف را هم می توان در زمره عوامل موثر در نفوذ فساد در سیستم اداری برشمرد.

,

 

,

کارمند نمونه وزارت ارتباطات اظهار داشت: برای جلوگیری از این معضلات و بهتر شدن نظام  اداری از جمله فعالیت هایی که می توان انجام داد شفافیت گرایی در اجرای قانون و به دور نگه داشتن مدیریت یک مجموعه از بحث های سیاسی و جناحی است.همچنین باید یک تحول اساسی در ساختار سازمان ها به وجود بیاید و با تغییر برخی دستورالعمل ها، قوانینی وضع شود که محکم باشد و جنبه اجرایی داشته باشد.

,

 

,

وی تاکید کرد: البته موضوع مهم دیگر در بهبود فضای ادارات  توجه به معیشت کارکنان در رده های مختلف است که سبب می شود تا آن کارمند دغدغه مالی نداشته باشد و بتواند بدون توجه به برخی مسائل به تنها چیزی که فکر می کند بهتر انجام دادن وظیفه اش باشد.

,

 

,

عبادی در ادامه یکی از مشکلات نظام اداری را بروکراسی رایج عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه نظام اداری در ایران به نوعی شکل گرفته که رفتارهای مدیران آمرانه و بدون مشورت با افراد متخصص و انتصاب افراد غیر متخصص در پست های غیر تخصصی است. برای جلوگیری از این روند باید دستورالعمل هایی تبیین شود که طبق آن با مشخص شدن شرح وظایف و حدود اختیارات هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد و هر کسی در تخصص مربوطه به کار گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه