اخبار داغ

عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس:

غیرت و حیا دو مانع جدی در بروز ناهنجار‌ی‌ها/ تغییر ارزش‌ها عامل شکستن هنجارهای اجتماعی است

غیرت و حیا دو مانع جدی در بروز ناهنجار‌ی‌ها/ تغییر ارزش‌ها عامل شکستن هنجارهای اجتماعی است
عضو اسبق کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی الگوبرداری شده از برنامه‌های ماهواره‌ای است، گفت: در بسیاری از برنامه‌های ماهواره‌ای روابط غلط و خارج از عرف بین زن و مرد به عنوان تمدن و پیشرفت مطرح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر ستار هدایت خواه، عضو اسبق کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با طنین یاس در خصوص علل عادی شدن روابط بین محرم و نامحرم گفت: بسیاری از ناهنجاری ها در روابط خانوادگی یا اجتماعی از برنامه های ماهواره ای الگو گیری شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین یاس,
,

عضو اسبق کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از برنامه های کارشناسی ماهواره ای روابط غلط و خارج از عرف بین زن و مر د را به عنوان تمدن و پیشرفت مطرح می کنند و ذهنیت غلطی را در بین بینندگان رواج می دهند.
 

,
,

هدایت خواه با اشاره به تاثیرات بسیار مخرب برخی از برنامه های ماهواره ای، اظهارداشت: حاصل این گونه برنامه ها ظهور عشق های مثلثی و یا مربعی است از عوارض خطرناک اینگونه پرده دری ها محسوب می شود.
 

,
,

وی ادامه داد: در برخی از این برنامه ها داشتن دوست دختر برای مردها و دوست پسر برای زن شوهر دار عادی و حتی ارزش تلقی می شود که جای تأسف دارد.
 

,
,

عضو اسبق کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از عادی سازی در مسئله طلاق و ارزش گذاری برای آن به جای حل کردن اختلافات به عنوان دیگر آسیب های برنامه های ماهواره ای یاد کرد.
 

,
,

هدایت خواه افزود: در اینگونه برنامه های ماهواره ای غیرت و حیا دیگر به عنوان ارزش تلقی نمی شوند و با از بین بردن حساسیت در خصوص آن ناهنجاری های بسیاری ایجاد می شود.
 

,
,

وی مصرف گرایی و ترویج تجملات را از دیگر آسیب های سریال ها و برنامه های ماهواره ای دانست و گفت: زمانی که روح قناعت در بین افراد جامعه کم رنگ شود آنها به سمت مصرف گرایی پیش خواهند رفت و این درحالی است که  قناعت در دین مبین اسلام مرود تأکیدات فراوانی قرار دارد.
 

,
,

هدایت خواه تأکید کرد: توجه بیش از حد افراد به مادیات آسیب های زیادی را بر پیکر خانواده وارد می کند و زن و مرد را  از توجه به ابعاد روحی و معنوی خود غافل می سازد.
 

,
,

عضو اسبق کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تاثیرات بسیار مخرب برنامه های ماهواره ای در تربیت جنسی و اخلاقی جوانان اشاره کرد و گفت: به تصویر کشیدن صحنه های جنسی، بلوغ زودرس را در کودکان و نوجوانان در پی دارد که این عارضه آسیب ها و پیامدهای خاص خود را به دنبال دارد.

,


هدایت خواه، افزود: حتی برنامه های ماهواره ای در ترویج تجاوز به حریم محارم نقش دارند که می بایست در جلوگیری از پخش و در دسترس بودن این برنامه ها ابتدا خانواده ها و بعد مسئولین اقدامات عملی جدی انجام دهند.
 

,
,
,

وی در پایانه خاطرنشان کرد: آسیب‌های وارد شده بر پیکر خانواده و تغییر فرهنگ ها و هنجار ها و ارزش ها خطرات بسیار جدی برای آحاد جامعه دارد که در این زمینه می بایست هوشیار باشیم.
 

,
,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه