اخبار داغ

معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری کنگره ملی شهدای دانشجو:

مقدمات برگزاری کنگره دوم شهدای دانشجو فراهم شده است/فضای شهادت و آرمان‌های شهیدان در دانشگاه‌ها زنده است

مقدمات برگزاری کنگره دوم شهدای دانشجو فراهم شده است/فضای شهادت و آرمان‌های شهیدان در دانشگاه‌ها زنده است
معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو، پراکندن عطر شهادت در فضای دانشگاه و تغییر حال و هوای دانشگاه بوده است که الحمدلله به آن نائل شده‌ایم، این مسئله را با نگاهی به فضای دانشگاه‌هایی که کنگره در آن برگزار می‌شد، در روزهای منتهی به برگزاری کنگره می‌شد به عینه دید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری کنگره ملی شهدای دانشجو که صبح امروز با حضور خبرنگاران در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به زحمات ارگان‌های مختلف در برگزاری این کنگره در سراسر کشور از نقش بی‌بدیل بسیج دانشجویی در برگزاری هرچه بهتر کنگره گفت.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از,
,

وی با بیان اینکه در این کنگره شخصیت‌های لشگری و کشوری متعددی جهت سخنرانی در سراسر کشور  حضور یافتند گفت:خلاقیت های بی بدیلی که در اجرای این کنگره ظهور و بروز پیدا کرد، ثابت کرد که فضای شهادت و آرمان‌های شهیدان در  دانشگاه‌ها زنده است و ملت قدرشناس ما و دانشجویان و اساتید آرمانگرای ما در دانشگاه‌ها نسبت به آرمانهای شهدا و فداکاری‌های آنان آگاه ،علاقه مند و قدرشناس هستند.

,


 

,
,
IMG_2312.JPG
, IMG_2312.JPG,


معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:هدف ما از برگزاری کنگره ملی شهدای  دانشجو،پراکندن عطر شهادت در فضای دانشگاه،و تغییر حال و هوای دانشگاه بوده است که الحمدلله به آن نائل شده ایم،این مساله را با نگاهی به فضای دانشگاههایی که کنگره در آن برگزار می شد در روزهای منتهی به برگزاری کنگره می‌شد به عینه دید.
 

,
,
,

ضیا هاشمی افزود: دستاورد عظیم و کلی این کنگره این بود که به همگان نشان داد چه شخصیت های برجسته ای در بین شهدای دانشجو حضور داشتند و این شهدا از چه مقامات بالای علمی، اخلاقی و دینی بهره می‌برده‌اند، لذا به نظرم این کنگره توانست تا حدی در معرفی فضائل و سیره شهدا به دانشجویان و جامعه موثر واقع شود.

,

 

,

وی در خصوص برنامه بلند مدت برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها ابراز داشت: بسیاری از دانشگاه‌ها میزبان پیکر شهدا هستند که حضور آنها موجب برکات زیادی برای دانشگاه شده و این یادواره‌ها به کانون فرهنگی دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

, وی در خصوص برنامه بلند مدت برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها ابراز داشت: بسیاری از دانشگاه‌ها میزبان پیکر شهدا هستند که حضور آنها موجب برکات زیادی برای دانشگاه شده و این یادواره‌ها به کانون فرهنگی دانشگاه‌ها تبدیل شده است.,


معاون فرهنگی وزارت علوم در ادامه با اشاره به اینکه این اولین کنگره ملی شهدای دانشجو بود، اظهار داشت: به محض پایان این مرحله،‌ تلاش‌ها برای فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره دوم در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

,
,

 

,
IMG_2331.JPG
, IMG_2331.JPG,


هاشمی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های بسیج دانشجویی در برگزاری این کنگره در سراسر کشور گفت: اختتامیه این کنگره شنبه 16 اسفند در تالار علامه طباطبایی دانشگاه تهران با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان لشگری و کشوری، مسئولین دانشگاهی و دانشجویان عزیز برگزار می‌شود.
 

,
,
,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه