اخبار داغ

همزمان با روز جهانی حیات وحش؛

بیش از ۶ هزار تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر معدوم شد

بیش از ۶ هزار تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر معدوم شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهرگفت: همزمان با روز حیات وحش در ایرانشهر شش هزار و 150 تله زنده گیری هوبره معدوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری پهره، محمد انور هاشم زهی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:این تعداد تله که نه تنها برای پرندگان مهاجر هوبره بلکه برای سایر گونه های محلی خطر ساز بود؛ توسط کار کنان اداره محیط زیست شهرستان که به طول ۵۰ کیلومتر در دشت های مستعد پرنده هوبره در منطقه دلگان و ایرانشهر پهن شده بود جمع آوری و معدوم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری پهره،,

وی تصریح کرد:متأسفانه قاچاقچیان با کندن مراتع و قرار دادن تله ها در بین این بوته ها علاوه به صید گونه های جانوری موجب از بین بردن گونه های گیاهی بومی شهرستان نیز شده و عوامل فرسایش خاک را نیز موجب می شوند.IMG-20150303-WA0003

, IMG-20150303-WA0003, IMG-20150303-WA0003,

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر با اشاره به دستگیری تعدادی از سرشاخه های قاچاق این گونه جانوری افزود:هر ساله با فصل مهاجرت این پرنده زیبا به شهرستان افراد سودجو با اقدام به زنده گیری، این پرنده را به کشور های حاشیه خلیج فارس قاچاق می کنند.

,

وی افزود:شکار این پرنده کاملا غیر قانونی می باشد و برای صید هر قطعه هوبره ۲ میلیون تومان جریمه از سوی قانون تعریف شده است.

,

وی ادامه داد: در این رابطه هشت نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و همچنین ۲۰ قطعه هوبره که در تله گیر افتاده بودند نیز رها سازی و به طبعیت بازگردانده شدند.

,

IMG-20150303-WA0004

, IMG-20150303-WA0004, IMG-20150303-WA0004,

هاشمزهی با ابراز قدردانی از تلاش مردم و همیاران محلی برای همکاری با اداره محیط زیست شهرستان اظهار کرد:مردم شهرستان با شناسایی محل های تله گزاری شده و اطلاع دادن به همکاران محیط زیست نقش موثری برای نجات گونه های کمیاب جانوری در منطقه را ایفا می کنند.

,

وی افزود:همچنین به مناسبت روز جهانی حیات وحش اداره حفظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر گربه شنی را به عنوان نماد شهرستان ایرانشهر و پرنده هوبره را به عنوان نماد شهرستان دلگان معرفی کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه