اخبار داغ

حجت‌الاسلام حسین دهنوی:

روابط قبل از ازدواج بدون رعایت ضابطه آفت است

روابط قبل از ازدواج بدون رعایت ضابطه آفت است
کارشناس مسائل مذهبی و خانواده گفت: روابط پیش از ازدواج دختر و پسر فی‌نفسه دارای اشکال نیست اما نیازمند شرایط و حدودی است که رعایت آن معمولاً برای همه‌ افراد امکان‌پذیر نبوده و منجر به آفت‌ها و آسیب‌هایی برای طرفین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ روز گذشته نشست پرسش و پاسخ با موضوع "روابط قبل از ازدواج" با حضور حجت‌الاسلام حسین دهنوی و به همت بسیج دانشجویی در دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

دراین نشست حجت الاسلام دهنوی اظهار داشت: ازدواج آگاهانه و پرهیز از روابط نادرست پیش از تشکیل زندگی مشترک، استحکام بنیان خانواده و آرامش در زندگی را به دنبال دارد.
 

,
,

وی به نظر علما و بزرگان دین در خصوص روابط پیش از ازدواج و یا ارتباط بین دو فرد نامحرم اشاره کرد و افزود: این نوع ارتباطات فی‌نفسه دارای اشکال نیست اما نیازمند شرایط و حدودی است که رعایت آن معمولاً برای همه‌ افراد امکان‌پذیر نبوده و منجر به آفت‌ها و آسیب‌هایی برای طرفین می‌شود.
 

,
,

دهنوی شرایط ارتباط را در پنج حوزه بیان و تصریح کرد: پرهیز از نگاه به قصد لذت، استفاده نکردن از کلمات احساسی و عاطفی و نداشتن خلوت از جمله مواردی است که هر دو طرف باید در رعایت آن دقت لازم را داشته باشند.
 

,
,

وی دو شرط دیگر در برقراری ارتباط با فرد نامحرم را به دلیل خصوصیات ذاتی بانوان ویژه آنان دانست و گفت: آهنگین سخن گفتن زنان و خنده بلند مهم‌ترین عوامل در ایجاد آسیب در روابط است و شرع هم آن را نادرست و دارای اشکال می‌داند.
 

,
,

دهنوی، ابراز داشت: اقتضای سن جوانان برای ایجاد ارتباط های قبل از ازدواج  با جنس مخالف ایجاب می کند که کمتر جوانی بتواند آن چهار شرط اسلام را رعایت کند، لذا به جوانان توصیه می شود، خود را درگیر ارتباط های این چنینی نکنند.
 

,
,

این کارشناس امور خانواده و جوانان، احساس گناه و ترس و اضطراب از آشکار شدن ارتباطات قطع‌ شده را از آفت‌های ارتباطات نادرست پیش از ازدواج بیان کرد و گفت: افراد باید با رعایت حدود در برخورد با جنس مخالف و استفاده از روش‌های عاقلانه برای ازدواج، سلامت و پاکی عشق در زندگی آینده خود را تضمین کنند.
 

,
,

وی با تاکید بر اینکه جوانان بهتر است خود را درگیر روابط های آنچنانی قبل از ازدواج نکنند، اذعان داشت: دنیای روابط دختر و پسر یک دنیای سطحی و غیر مقدس است در حالیکه دنیای ازدواج دنیایی مقدس و عمیق است از اینرو جوانان عاقلانه ازدواج کنند.
 

,
,

وی با بیان اینکه رابطه های قبل از ازدواج چه به ازدواج ختم بشود یا خیر برای زندگی مشترک آنان افت دارد تاکید کرد: سوءظن و بدگمانی از اصلی ترین آفت‌های روابط قبل از ازدواج است.
 

,
,

دهنوی ادامه داد: امر ازدواج مقدس است و نباید آن را با روابط نامتعارف و غیرشرعی پیش از ازدواج پیوند زد.
 

,
,

وی  خطاب به دختران گفت: دختران آگاه باشند که پسران برای ازدواج دختران سهل الوصول را نمی‌خواهند بلکه برای رفع نیازهای خود دختر سهل الوصول را دوست دارند.
 

,
,

دهنوی تاکید کرد: جوانان هوشیار باشند ازدواج خرید لباس نیست که اگر خوشت نیامد به دوستت بدهی باید بسیار آگاهانه و هوشیارانه برای این امر عمل کرد, پس عاقلانه ازدواج کرده و عاشقانه زندگی کنید.
 

,
,

گفتنی است مراسم دیگری با همین موضوع در دانشگاه کردستان برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه