اخبار داغ

قلعه‌نویی رکورد زد/ جنگ‌آورترین ژنرال!

قلعه‌نویی رکورد زد/ جنگ‌آورترین ژنرال!
شاید بشود از سال رو به پایان 93، به‌عنوان پرتنش‌ترین سال دوران کاری امیر قلعه‌نویی در فوتبال ایران یاد کرد. پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران، در این سال با ناکامی‌های فنی فراوانی دست و پنجه نرم کرد که شاید همین مساله در افزایش مجادلات کلامی او بی‌تاثیر نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا قلعه‌نویی در این سال دوبار حذف از جام حذفی، یک‌بار پنجمی در لیگ برتر، یک‌بار حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و البته نخستین شکستش در دربی‌های تهران را تجربه کرده و در فصل جاری با شرایط دشواری مواجه است. در این وضعیت، او ترجیح می‌دهد به همه انتقادات پاسخ بدهد و حتی در برخی مجادلات دست پیش بگیرد. در روزهای میانی اسفند، حالا درگیری کلامی او با علی فتح‌الله‌زاده فضای قابل‌توجهی از رسانه‌ها را اشغال کرده؛ آنچه شاید پایانی متناسب بر سال مملو از اصطکاک ژنرال آبی‌ها باشد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلعه‌نویی در این سال دوبار حذف از جام حذفی، یک‌بار پنجمی در لیگ برتر، یک‌بار حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و البته نخستین شکستش در دربی‌های تهران را تجربه کرده و در فصل جاری با شرایط دشواری مواجه است. در این وضعیت، او ترجیح می‌دهد به همه انتقادات پاسخ بدهد و حتی در برخی مجادلات دست پیش بگیرد. در روزهای میانی اسفند، حالا درگیری کلامی او با علی فتح‌الله‌زاده فضای قابل‌توجهی از رسانه‌ها را اشغال کرده؛ آنچه شاید پایانی متناسب بر سال مملو از اصطکاک ژنرال آبی‌ها باشد!,

 نکونام، حریف ناخوانده

,  نکونام، حریف ناخوانده,

شاید هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد تنها چند روز مانده به آغاز لیگ چهاردهم، ناگهان جواد نکونام که به‌تازگی از استقلال جدا شده بود از  قلعه‌نویی انتقاد کند و او را به چالش بکشد. با این وجود کاپیتان تیم ملی کشورمان طی 2 مصاحبه بسیار جنجالی از خجالت قلعه‌نویی درآمد و او و برخی اطرافیانش را زیر سوال برد. در این بین قلعه‌نویی نیز به ماجرا واکنش نشان داد. او مدعی شد اصلا نکونام را نمی‌خواسته و تنها در اثر اصرارهای علی کفاشیان حاضر به جذب این بازیکن شده است.

,

 جدال زیرپوستی با مهدی رحمتی

,  جدال زیرپوستی با مهدی رحمتی,

در ابتدای لیگ چهاردهم مهدی رحمتی نیز از استقلال جدا شد که این اتفاق هم برای قلعه‌نویی حاشیه‌های خاص خودش را به همراه داشت. همین چند روز پیش بود که رحمتی در یک مصاحبه تلویزیونی، استفاده قلعه‌نویی از الفاظ نامناسب را دلیل اصلی‌اش برای ترک استقلال قلمداد کرد. در سمت مقابل به نظر می‌رسد امیر هم چندان دل خوشی از شاگرد سابقش ندارد. برای تایید این فرضیه، چه گواهی بالاتر از تصمیم عجیب او در بازی استقلال با پیکان می‌تواند وجود داشته باشد؛ جایی که سرمربی آبی‌ها با علم به اختلافات رحمتی و طالب‌لو، محسن فروزان را از ترکیب کنار گذاشت تا در همان یک بازی طالب‌لو را به مصاف رقیب قدیمی‌اش بفرستد! این همان مسابقه‌ای است که در مراسم آغازینش، طالب‌لو و رحمتی حتی حاضر نشدند با هم دست بدهند. بعد از این مسابقه هم وحید دوباره روی نیمکت برگشت تا فروزان در ترکیب اصلی مورد استفاده قرار بگیرد!

,

 ماجرای عادل و شرکا

,  ماجرای عادل و شرکا,

داستان حملات قلعه‌نویی به عادل فردوسی‌پور هم که اساسا نیازی به بازگویی ندارد. تنها یک جست‌وجوی ساده اینترنتی کافی است تا بتوان به عمق این اختلافات پی برد. امیر حتی در نشست خبری پیش از دربی79 نیز خطاب به سرافراز، رئیس جدید صداوسیما از عادل گله کرد. قلعه‌نویی پیش‌تر از گزارشگری مثل مزدک میرزایی هم انتقاد کرده بود، اما حجم حملات او به فردوسی‌پور در سال 93، به شکل کم‌نظیری افزایش پیدا کرد. او همچنان از مصاحبه با برنامه نود خودداری می‌کند.

,

 پنج پرونده مفتوح قضایی

,  پنج پرونده مفتوح قضایی,

در سال 93 اما قلعه‌نویی چند پرونده شکایت از اهالی فوتبال و رسانه را در محاکم قضایی باز کرد. چندی پیش وکیل سرمربی استقلال در مورد آخرین وضعیت شکایت او از کاپیتان تیم ملی مدعی شده بود دادگاه برای نکونام قرار کفالت 50 میلیون تومانی در نظر گرفته است. آقای وکیل همچنین گفته بود از حسین کعبی هم شکایت شده که وی مجهول‌المکان است. او از در جریان بودن شکایات قلعه‌نویی از دو روزنامه ورزشی هم خبر داده و این همه، غیر از شکایت اخیر قلعه‌نویی از عادل فردوسی‌پور است!

,

 می‌خواهید مطرح شوید

,  می‌خواهید مطرح شوید,

درگیری کلامی با علی فتح‌الله‌زاده نیز آخرین پرده از مجادلات امیر قلعه‌نویی در سال 93 است. پس از آنکه روز دوشنبه مدیرعامل پیشین استقلال از سرمربی کنونی این تیم گله کرد و گفت که او آبی‌ها را با کلی ملی‌پوش پنجم کرده، دیروز امیر در مصاحبه‌اش با رادیو جوان به تندی جواب فتح‌الله‌زاده را داد. بخشی از سخنان قلعه‌نویی را بخوانید: «آیا کسی جز من وجود ندارد که درباره‌اش حرف بزنند؟ فکر کنم می‌خواهند با نام من و استقلال خود را مطرح کنند. آن زمانی که استقلال دسته سه بود من در استقلال بودم، آقای فتح‌الله‌زاد‌ه کجا بود؟ در ضمن مگر همین استقلال در زمان فتح‌الله‌زاد‌ه نهم و سیزدهم نشده است؟»

,

انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه