اخبار داغ

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس:

سازمان بازرسی ضرورت سفرهای خارجی را بررسی کنند/ لشگرکشی ۱۸۰ زن به اجلاس پکن+۲۰ مغایر با اقتصاد مقاومتی است

سازمان بازرسی ضرورت سفرهای خارجی را بررسی کنند/ لشگرکشی ۱۸۰ زن به اجلاس پکن+۲۰ مغایر با اقتصاد مقاومتی است
رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس همچنین تصریح کرد: در انجام سفرها و ماموریت های خارج از کشور باید توجه شود تا مفاد اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد و لشکر گشی ۱۸۰ نفر از زنان برای شرکت در این اجلاسی که ما هیچ تعهدی و عضویتی در آن نداریم با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از  سرویس سیاسی آفتاب ری؛ کمتر از یک هفته به برگزاری پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن پکن +۲۰ در نیویورک باقی مانده است؛ ‌اجلاسی که قرار است هیاتی ۱۸۰ نفره از کشورمان در آن شرکت کنند و گزارشی از وضعیت زنان در جمهوری اسلامی را ارائه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرویس سیاسی آفتاب ری؛,

این در حالی است که مفاد کنوانسیون رفع تبعیض از زنان با شرع و قانون کشور ما مغایرت دارد و دستاوردی از آن انتظار نمی‌رود، ضمن اینکه معلوم نیست این هیات که بیش از ۱۰۰ نفر از آنها، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد هستند، بر چه اساسی انتخاب شده‌اند و پشت پرده این انتخاب چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

,

از طرفی باید دید که مولاوردی با این همراه کردن این همه زن با خود چه پیامی به امریکا می‌برد؟ آن هم درست چند هفته مانده به پایان مذاکرات در مسئله هسته‌ای و باز آن هم وقتی رهبر انقلاب همواره در موضوع زن جمهوری اسلامی ایران را طلبکار امریکا و غرب می‌داند و نه بدهکار و پاسخگوی آنان.

,

 عزت‌اله یوسفیان ملا، رئیس فراکسیون حقوق بشر و عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه در بودجه ردیفی مجزا برای هزینه سفرهای بین الملی وجود ندارد،گفت: هزینه فقط برای اجلاس های خاص و مهم مورد نظر نمایندگان قرار دارد.

, خبرنگار پارلمانی تهران نیوز؛ ,

 وی با بیان اینکه از محتوای اجلاسی با عنوان «رفع تبعیض از زنان» در نیویورک که ۱۸۰ زن ایرانی به آن اعزام خواهند شد بی اطلاع است، تاکید کرد: عموما هزینه اینگونه سفرها از بودجه های جاری و سایر بودجه های در اختیار دستگاه ها تامین می شود، لذا باید دید که هزینه این سفر از کجا تامین شده و درکل برای این سفر ضرورتی وجود دارد.

,

 رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس همچنین تصریح کرد: در انجام سفرها و ماموریت های خارج از کشور باید توجه شود تا مفاد اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد و لشکر گشی ۱۸۰ نفر از زنان برای شرکت در این اجلاسی که ما هیچ تعهدی و عضویتی در آن نداریم با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

,

 یوسفیان ملا  در پایان با بیان اینکه باید از هزینه های غیر ضروری دوری کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی نظیر سازمان بازرسی کشور و … باید به موضوعات این چنینی بپردازند و مسئولان دستگاه ها  نیز رعایت کنند.

,

 اجلاس پکن +۲۰ در حالی با حضور بیش از ۱۰۰ نماینده ایران برگزار می‌شود که تفاوت اساسی میان نگاه اسلام و غرب در ارتباط با زنان از جمله نگاه غرب به برابری جنسیتی در برابر عدالت جنسیتی مطرح شده در اسلام وجود دارد.

,

 از سوی دیگر در این کنوانسیون به بهائیان اجازه فعالیت فرهنگی داده می‌شود تا بتوانند کتاب‌های ضاله خود را منتشر کنند و این تفاوت‌ها و تناقضات ابهام دستاوردهای احتمالی چنین اجلاسی را بیشتر می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه