اخبار داغ

در بیانیه معاونت خواهران بسیج دانشجویی استان سمنان عنوان شد؛

القای برابری جنسیتی ظلم مضاعف به زن است/نگاه سالم و منطقی به زن فاصله‌ گرفتن از افکار غربی است

القای برابری جنسیتی ظلم مضاعف به زن است/نگاه سالم و منطقی به زن فاصله‌ گرفتن از افکار غربی است
در بیانیه معاونت خواهران بسیج دانشجویی استان سمنان آمده است:‌ اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله زن سالم، منطقی، دقیق و راهگشا باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری جنسی کاملاً فاصله بگیریم. برابری همیشه به معنای عدالت نیست، عدالت همیشه حق است اما برابری گاه حق است و گاه باطل.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، معاونت خواهران بسیج دانشجویی استان سمنان در ارتباط با سفر تیم اعزامی ایران به اجلاس پکن +20  بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

با توجه به برگزاری کمیسیون حقوق زن در ۱۷ اسفند در مکان سازمان ملل در نیویورک و اعلام آمادگی برای حضور ۱۰۰ نفر از زنان ایرانی و با اشراف بر موضوع مطرح شده برای اجلاس ۲۰۱۵ ((برابری جنسیتی، توانمند سازی و خشونت علیه زنان)) که دقیقا در تضاد با خواست‌های دین مبین اسلام است، سوال اینجاست که آیا شرکت‌کنندگان ایرانی به دنبال برابری جنسیتی هستند و قرار است در این باب به گفتگو و مذاکره بپردازند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا نقل از,
,
,



برابری جنسیتی یعنی اینکه زن و مرد برابر هستند، در حالیکه این گونه نیست. توان جسمی زن و مرد و همچنین روحیات آنها متفاوت است و در تمامی آموزه های دینی ما نیز ، به آن اشاره شده است. آیا این در توان زن است که در هر عرصه و هرشغل ورود پیدا کند و با شعار برابری جنسیتی به ستم نسبت به خود بپردازد. آیا این عین ظلم به حقوق زن نیست؟ این چه حقی است که زن را از مادر بودن و همسر بودن محدود می کند؟

,
,
,


مقام معظم رهبری نیز در جمع صدها نفر از زنان فرهیخته و نخبه (۳۰/۰۱/۹۳) به موضوعات و دیدگاه های غربی نسبت به زن اشاره می کنند. ایشان در بخشی از سخنان خود می فرمایند: “غربی‌ها به دلایل مختلف، مسئله زن را بد فهمیده‌اند اما همان فهم غلط و تباه کننده را سکه رایج دنیا کرده‌اند و با هوچی گری، مجال حرف زدن به دیگران و مخالفان را نمی دهند".

,
, “غربی‌ها به دلایل مختلف، مسئله زن را بد فهمیده‌اند اما همان فهم غلط و تباه کننده را سکه رایج دنیا کرده‌اند و با هوچی گری، مجال حرف زدن به دیگران و مخالفان را نمی دهند".,


البته باید از دیدگاه‌ غربی ها درباره ابعاد مختلف مسئله زن آگاه بود اما باید با ایستادگی در مقابل مرجعیت این افکار ، ذهن را از این تفکرات ” کهنه اما نونما” و “خائنانه اما ظاهرا دلسوزانه” تخلیه کرد چرا که این تفکرات ، مطلقا نمی تواند هدایت و سعادت جوامع بشری را به دنبال بیاورد. اگر می خواهیم نگاه ما به مسئله زن (سالم، منطقی ، دقیق و راهگشا) باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری جنسی کاملا فاصله بگیریم. برابری همیشه به معنای عدالت نیست، عدالت همیشه حق است ، اما برابری گاه حق است و گاه باطل.”

,
,


اینکه زنان برخی مشاغل را برعهده نگیرند هیچ ننگ و نقصی نیست بلکه آن چیزی غلط است که متناسب با طبیعت الهی زن نباشد. مقام معظم رهبری هوشیارانه معنای برابری جنسیتی و دیدگاه غرب را مطرح کردند. حال این سوال مطرح است که تیم شرکت کننده ایرانی چگونه با این موضوع برخورد خواهند کرد در حالی که مقام معظم رهبری پاسخ آن را داده اند. لذا مدیریت خواهران بسیج دانشجویی استان سمنان خواستار مطالعه و پیاده کردن دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل زنان از سوی تیم شرکت‌کننده قبل از شرکت در کمیسیون حقوق زن است و از شرکت‌کنندگان ایرانی می خواهد که هوشیارانه وارد این اجلاس شده تا بتوانند حضور تاثیرگذاری بر مسائل زنان سایر ملل داشته باشند.

,
,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه