اخبار داغ

یک متخصص پوست و مو عنوان کرد:

آسیب‌های جدی ناخن مصنوعی/ ناخن مصنوعی یکی از دلایل اگزمای پلک

آسیب‌های جدی ناخن مصنوعی/ ناخن مصنوعی یکی از دلایل اگزمای پلک
یک متخصص پوست و مو با اشاره به آسیب‌های ناشی از ناخن مصنوعی گفت: یکی از دلایل اگزمای پلک استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، دکتر یلدا صداقت با بیان اینکه ضربه‌هایی که در اثر کاشت ناخن به ریشه ناخن وارد می‌شود منجر به آسیب دایمی به آن می‌شود، افزود: کاشت ناخن باعث تخریب ناخن زیر می شود، کوتیکول (لایه پوستی محافظ) ناخن که در انتهای آن قرار دارد در اثر کاشت ناخن صدمه می‌یابد و باعث ورود مواد شیمیایی به ریشه ناخن می‌شود.           

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,

 

,

وی درباره ناخن‌های مصنوعی گفت: ناخن‌های مصنوعی در انواع مختلف پلاستیکی و کاغذی وجود دارند که با چسب‌های گوناگون از چسب قطره‌ای گرفته تا چسب آهن، بر روی ناخن چسبانده می‌شوند.

,

 

,

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ادامه داد: استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن، عوارضی همچون عفونت‌های معمولی و قارچی، درماتیت (اگزمای تماسی) تغییر شکل صفحه ناخن، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به دنبال خواهد داشت.

,

 

,

صداقت گفت: همچنین کاشت ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (اُنیکولیز) می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: چسب‌ها و موادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث ایجاد آلرژی در پوست‌های اطراف ناخن و صورت می‌شود زیرا دست برای شستشو با صورت نیز در تماس است.

,

 

,

صداقت گفت: یکی از دلایل شایع اگزمای پلک، استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است.
وی افزود: کسانی که به مدت طولانی از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند رشد ناخن آنها دچار اختلال شده و باعث از بین رفتن بافت ناخن می‌شود.

,
,

 

,

صداقت با بیان اینکه شکستن ناگهانی ناخن مصنوعی و کاشته شده، آسیب جدی‌ به دنبال دارد، گفت: مواد مصنوعی مورد استفاده برای کاشت ناخن بر روی لایه‌ای متشکل از یک ردیف سلول، چنان محکم چسبیده‌اند که اگر در اثر ضربه یا کشیدگی ناگهانی بشکنند یا کنده شوند، بافت زیر ناخن یعنی پوست، گوشت و عروق نیز همراه با آنها جدا می‌شود و آسیب‌های جدی را برای فرد به وجود می‌آورد.       

,

 

,

انتهای پیام/خ
 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه