اخبار داغ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

دولت های مختلف مسیر های غلطی را در اقتصاد طی کرده اند

دولت های مختلف مسیر های غلطی را در اقتصاد طی کرده اند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نقشه راه اقتصاد مقاومتی در کشور مدیریت جهادی است،گفت: دولت های مختلف مسیر های غلطی را در اقتصاد طی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محسن رضایی صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد،با اشاره به مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:مدیریت جهادی یکی از محصولات اسلام است که دارای  نظریه های مختلفی نیز هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی افزود:این نظریه یک نظریه علمی و قابل بحث است ولی مدیریت جهادی فراتر از یک نظریه است و می توان به آن مکتب نیز گفت.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اولین بار این مدیریت در صدر اسلام به ثمر نشست و نمونه آن هم جنگ های حضرت علی(ع)  بود مخصوصا در نبرد خیبر که این جلوه شکوفا شده مدیریت جهادی نمایان شد و ما از این تدبیر در 8 سال دفاع مقدس نیز استفاده کردیم.

,

رضایی عنوان کرد:ما اسناد و مدارک دقیقی از آن زمان در اختیار نداریم که بتوانیم مدیریت جهادی را در کشور شروع کنیم ولی خوشبختانه این مدیرت جهادی در عصر ما نیز تکرار شده و اسناد و مدارک فراوانی در دل انقلاب و تاریخ انقلاب وجود دارد.

,

وی بیان داشت: این ایده های خوب در اقتصاد مقاومتی آیا قابل تحقق است و توسعه کارافرینی انجام می شود؟ این پاسخ ها در مدیریت جهادی نهفته است و مشروط به کار گرفتن مدیریت جهادی قابل تحقق است.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کاربرد مدیریت جهادی در عصر حاضر گفت:در تمامی عرصه ها مدیریت جهادی دستاوردهای بزرگ و خارق العاده ای به وجود آورده است.

,

وی اظهار داشت:رژیم شاه با مدیرت جهادی مردم در دوران انقلاب از پا در آمد و تمامی اسناد آن نیز موجود است،

,

رضایی گفت: دو هفته بعد از پیروزی انقلاب حوادث شروع شد تا سال 64 بسیاری از حوادث سخت اتفاق افتاد مخصوصا در تیرماه  سال 64  اوضاع سیاسی کشور نامناسب بود و به فرمان امام مجلس به صورت سریع تشکیل شد.

,

وی با اشاره به حادثه سوم که مدیریت جهادی در آن اتفاق افتاد،تصریح کرد:8 سال دفاع مقدس نمونه دیگری از مدیریت جهادی در کشور است که دهها نفر از نوجوانان در جبهه های جنگ خودی نشان دادند و جنگ را مدیریت کردند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چرا نمی توانیم تورم و بیکاری را در کشور حل کنیم؟ اقتصاد مقاومتی در این قضیه به کمک آمده است و نقشه راهی است که ما می توانیم مشکلات اقتصادی کشورمان را حل کنیم اما شرط این است که از تجربه های گذشته استفاده کنیم.

,

وی افزود: اتفاقی باید بیفتد و ما ریل جهاد اقتصادی را راه اندازی کنیم که اگر در گذشته بر روی این ریل حرکت می کردیم مشکلات حل می شد.

,

رضایی با اشاره به  چهار دستاورد مهم مدیریت جهادی گفت:پیشرفت های سریع و با شتاب،فرهنگ سازی، کادر سازی و نهاد سازی از این دستاورد هاست.

,

وی ابراز داشت:در 3 حادثه مدیریت جهادی به سختی جریان یافت و بیشتر هم از درون موانع ایجاد می کردند ومنافقین و جبهه ملی نیز سکان دار بودند. این گروه ها از خاصیت افتادند وامام مدیریت جهادی را جاری کرد.

,

رضایی عنوان کرد:تمامی راه ها در دوران مدیریت تمامی افراد تست شده است و اگر می خواهیم ییروز شویم باید به ریل خودمان باز گردیم .

,

وی با اشاره به رمز و راز مدیریت جهادی، تصریح کرد: در مدیریت جهادی کار باید برای رضای خدا انجام شود و مسئله دوم نیز مردمی سازی امورات است.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت:مسئله سوم ابتکار خلاقیت و نوآروری است زیرا مدیر جهادی در مقابل هیچ مانعی توقف نمی افتد.

,

وی با اشاره به همفکری در این زمینه خاطر نشان ساخت: در هر فعالیتی باید یکپارچه عمل کرد وگرنه هیجگونه کاری در این کشور به سرانجام نمی رسد و در تمامی زمینه ها باید این یکپارچگی احساس شود و در نهایت نیز باید یکپارچه عملیاتی رخ دهد.

,

رضایی تصریح کرد:علما کمک کنند که در این راه مبانی دینی و جهادی را از متون دینی در بیاوریم و در دنیا منتشر کنیم.

,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه