اخبار داغ

رکورد زنی یکی از نمایندگان در غیبت از جلسات مجلس

رکورد زنی یکی از نمایندگان در غیبت از جلسات مجلس
پس از انتشار این گزارش مشخص شد که یکی از نمایندگان جنوب استان آذربایجان غربی رکورد غیبت و عدم حضور در جلسات اخیر مجلس شورای اسلامی را شکسته و بیش از 6 هفته است که از حضور در مجلس خودداری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،‌  جلسات بررسی مهم‌ترین لایحه سال کشور یعنی بودجه به کندی جلو می‌رود، با تاخیر‌های یکی، دوساعته آغاز می‌شود و جلسات عصر هم یکی‌ در میان تشکیل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نمایندگان مجلس در یک سال پایانی عمر مجلس نهم زیاد میل به حضور در جلسات ندارند یا آنکه کارهای مهم‌تری دارند.

,

 غیبت‌ها و تاخیر‌های نمایندگان اما صدای خیلی‌ها را درآورده است ولی اعلام اسامی غایبان و متاخران هم کاری را از پیش نمی‌برد.

,

 بررسی دخل و خرج دولت در مجلس نهم به کندی جلو می‌رود تا شاید این تعبیر هم در نظرها درست باشد که مجلس به تصویب لایحه بودجه در روزهای پایانی سال عادت کرده است و این هم یکی دیگر از یادگاری‌های دولت سابق برای این مجلس است(اعتماد).

,

بنابر آنچه خبرگزاری فارس روز گذشته گزارش داده است دهمین روز بررسی لایحه بودجه ٩٤ در مجلس در حالی آغاز شد که کرسی ٩٤ نماینده خانه ملت خالی است.

,

تنها ١٩٤ نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس کرسی ٩٤ نماینده مجلس خالی بود.

,

 این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی در مجلس می‌افتد، در هفته‌های اخیر بارها جلسات بررسی لایحه بودجه با تاخیر آغاز شد یا آنکه اصلا برای تشکیل به حد نصاب نرسیده است.

,

 تنها در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی ٢٨ نفر از نمایندگان بدون هماهنگی در جلسه حضور پیدا نکرده بودند و عده زیادی هم بودند که یا مرخصی‌شان به تایید نرسیده بود یا ماموریت‌شان.

,

 این موضوع از سوی سایر نمایندگان هم با انتقاداتی مواجه شده است، بارها اتفاق افتاده که نمایندگان مجلس نشان داده‌اند دل و دماغی برای حضور در جلسات ندارند و این بی‌دل و دماغی به ویژه در یک سال پایانی کارشان بیشتر خود را نشان می‌دهد.
 در این میان اما بررسی ماموریت‌هایی که نمایندگان مجلس به آن می‌روند هم بحثی جداگانه است، روز گذشته نماینده ارومیه با یادآوری انتقاد چند سال قبل رهبر معظم انقلاب از بی‌نظمی‌ها و غیبت‌های زیاد نمایندگان در صحن علنی گفت: برای ما جای تعجب است برخی نمایندگان مدعی ولایتمداری سفرهای دو ماهه به خارج از کشور می‌روند و در جلسه مهم تصویب بودجه غایبند.

,
,

 نادر قاضی پور ضمن اشاره به آمار بالای نمایندگان غایب در صحن علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: آیا سزاوار است در ایام تصویب بودجه سال آینده کشور برخی نمایندگان به سفرهای خارجی دو هفته‌ای بروند؟

,

 این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: در ظاهر عده‌ای فکر می‌کنند بحث تصویب بودجه مربوط به یک سال کشور است ولی حقیقت آن است که بودجه یک سال کشور اثرات بلند مدت و بعضا ٢٠ ساله دارد.

,

 نماینده مردم ارومیه ادامه داد: عده‌ای از وکلای ملت اشرافی بر حساسیت جایگاه و نقش‌شان در سرنوشت کشور ندارند و این موضوع تبعات سنگینی برای مردم به‌دنبال دارد.

,

تاخیر و غیبت نمایندگان در جلسات علنی مجلس اما یک روند سابقه‌دار است و می‌رود که قبح آن در مجلس بشکند.

,

 اگر یک روز تاخیر ٤٦ نماینده باعث شد غلامعلی حدادعادل از نمایندگان بخواهد که از ملت عذرخواهی کنند، حالا تعداد نمایندگان غایب هر روز بیشتر می‌شود.

,

١٠٠نماینده غایب دیگر یک موضوع طبیعی شده است و خبری از درخواست برای عذرخواهی هم نیست و در این میان اما آنچه بیشتر به چشم می‌آید افزایش غیبت‌ها در یک سال پایانی عمر مجلس است که نیاز به واکاوی‌های جدی‌تر دارد.

,

پس از انتشار این گزارش مشخص شد که یکی از نمایندگان کرد جنوب استان آذربایجان غربی رکورد غیبت و عدم حضور در جلسات اخیر مجلس شورای اسلامی را شکسته و بیش از 6 هفته است که از حضور در مجلس خودداری کرده است.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه