اخبار داغ

قرارداد عجیب «وزارت صنعت» با یک شرکت چینی!/ 150 میلیون یورو در ابهام

قرارداد عجیب «وزارت صنعت» با یک شرکت چینی!/ 150 میلیون یورو در ابهام
در حالی وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای 7 طرح فولادی، قراردادی به ارزش 280 میلیون یورو با شرکت چینی MCC منعقد کرده که مشخصات تجهیزات این شرکت حدودا 130 میلیون یورو برآورد می‌شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اخیرا وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای 7 طرح فولادی، قراردادی به ارزش 280 میلیون یورو با شرکت چینی MCC جهت خرید تجهیزاتی با ظرفیت 800 هزار تن منعقد کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 280 میلیون یورو, 800 هزار تن,
 
,
این در حالی است که قیمت بهترین کارخانه پیشرفته روز اروپایی مانند گل گهر سیرجان با ظرفیت یک میلیون تن، زیر 250 میلیون یورو بوده و مشخصات تجهیزات شرکت چینی حدودا 130 میلیون یورو برآورد می‌شود!
, 250 میلیون یورو, 130 میلیون یورو,
 
,
با استناد به ارزش قرارداد 280 میلیون یورویی و ارزش تجهیزات 130 میلیون یورویی شرکت چینی، این سوال مطرح می‌شود که مابه التفاوت 150 میلیون یورویی این قرداد چه سرنوشتی داشته و یا خواهد داشت؟
, 150 میلیون یورویی,
 
,
یک منبع آگاه در این رابطه به باشگاه خبرنگاران می‌گوید: برخی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر «صنعت، ‌معدن و تجارت» از برگزاری جلسه محرمانه وی با مسئولین مربوطه جهت تقلیل مبلغ قرارداد به حدود 170 میلیون یورو تشکر کرده ولی از اجرایی نشدن دستور محمدرضا نعمت‌زاده انتقاد کرده‌اند.
, 170 میلیون یورو,
 
,
در بخشی از نامه این نمایندگان به محمدرضا نعمت‌زاده آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید که مطالب فوق دقیقا مورد بازبینی مجدد قرار گیرد و در حد ارزش محصولات چینی قرارداد منعقد شود.
,
 
,
 هم چنین در تنظیم قرارداد مذکور، «قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات» منظور شود.
,
 
,
هر چند این خبر از سوی ارگان‌های رسمی تایید نشده است اما باشگاه خبرنگاران آمادگی دارد جهت تنویر افکار عمومی جوابیه دستگا‌ه‌های ذیرط را منتشر کند.
,
 
,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه