اخبار داغ

پرونده ویژه دانا/

سهمیه خاتمی در دولت روحانی/ کسی که نقش مشایی را در دولت بازی می‌کند

سهمیه خاتمی در دولت روحانی/ کسی که نقش مشایی را در دولت بازی می‌کند
دولت خاتمی سهمیه هایی در دولت روحانی داشته و به دنبال این سهم‌خواهی برخی از نیروهای خود را وارد دولت یازدهم کرده است که یکی از این سهمیه ها علی و حسن یونسی بودند که در نهایت علی یونسی توانست در دولت یازدهم وارد شود.
[

به گزارش خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی یونسی، معاون حقوقی روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از نخستین روزی که روحانی آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرد، در کنار او بود. زمانیکه حسن روحانی رئیس جمهور شد، نام یونسی برای  پست‌های مختلف در دولت یازدهم مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدا علی یونسی به عنوان یکی از گزینه های اصلی وزارت اطلاعات برای معرفی از سوی دکتر حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی به شمار می رفت تا اینکه دکتر روحانی یک وزیر غیرامنیتی را برای وزارت اطلاعات انتخاب کرد.

,

در ادامه گفته شد که قرار است یک معاونت جدید با نام معاونت سیاسی- امنیتی رییس جمهور در پاستور تشکیل شود و علی یونسی به آنجا برود این خبر واکنش هایی را به همراه داشت که ایجاد چنین معاونتی در ریاست جمهوری به چه دلیل است.

,

علی یونسی نیز این ماجرا را تکذیب و این نوع خبرسازی‌ها را در راستای فشارهای سیاسی بر خودش دانست. وی همچنین در واکنش به خبر عضویتش در «کمیته تعیین استانداران» وجود خارجی چنین کمیته ای را رد کرد؛ سرانجام علی یونسی در مهر سال 1392 طی حکمی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب شد.

,

از همان ابتدای روی کار آمدن یونسی، برخی از اظهارات وی باعث به وجود آمدن حاشیه‌هایی برای وی شده و گمانه زنی هایی را درخصوص این معاون یونسی به وجود آورد؛ هرچند اقدامات شبهه برانگیز یونسی قبل از این انتصاب هم سمت و سوی یونسی را مشخص می کرد.

,

 

,

اظهار نظرهای فرهنگی یونسی

, اظهار نظرهای فرهنگی یونسی, اظهار نظرهای فرهنگی یونسی,

علی یونسی در گفتگویی که در سال 90 با روزنامه شرق انجام داد اظهار داشت: «دستگاه امنیتی باید بهترین ارتباط را با اهالی هنر و قلم و فرهنگ داشته باشد... رفتار قهرآمیز با هنرمندان مشکلی را حل نمی‌کند و بر مشکلات می‌افزاید و مشکلات امنیتی تشدید می‌شود... این قشر که تاثیرگذارترین اقشار در افکار و فرهنگ جامعه هستند با موضع‌گیری خصمانه در خفا و لفافه و به صورت سمبلیک در آینده بزرگ‌‌ترین مشکلات امنیتی را فراهم می‌کنند، با این وجود باید سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی هدف اصلی‌شان آشتی با گروهی باشد که کارشان فرهنگ‌سازی است و با کمک آنها اگر مشکل امنیتی است برطرف شود نه اینکه این‌گونه تصور شود که آنها مشکل امنیتی هستند.»

,

 

,

تجلیل از شیرین عبادی

, تجلیل از شیرین عبادی, تجلیل از شیرین عبادی,

وی در ادامه اظهار داشت: «در زمان اصلاحات اگر فردی برنده جایزه بین‌المللی می‌شد ما اولین گروهی بودیم که به او تبریک می‌گفتیم و به کمک او می‌رفتیم و مشورت می‌دادیم که این فرد از طرف گروه‌های تروریستی محاصره نشود. به‌طور مثال یک حقوقدان (شیرین عبادی) در زمان ما برنده جایزه مهم بین‌المللی شد، بررسی و احساس کردیم اگر با او برخورد مثبتی نشود چه‌ بسا از طرف گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب تحت‌تاثیر قرار بگیرد، به او تبریک گفتیم و کمک کردیم که به ایران هم بازگردد.»

,

 

,

یونسی و حمایت از دراویش

, یونسی و حمایت از دراویش, یونسی و حمایت از دراویش,

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی در ایرنا هم درباره دراویش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سالهای گذشته در برخورد با دراویش اتفاقاتی افتاده است و هم اکنون رویکرد دولت یازدهم درباره دراویش چه خواهد بود گفت: آنها اتفاقات ناگواری بود و مصلحت نبود اتفاق بیفتد و بعد هم تکرار نشد!!
یونسی در یک تناقض آشکار تصریح کرد: حرکتی خودسرانه خارج از اراده حکومت و حاکمیت بود و حاکمیت جمهوری اسلامی به هیچ وجه موافق این تندروی ها نیست؛ این تند روی ها گاهی ضد شیعه ، گاهی ضد سنی و گاهی ضد یک فرقه است و فرقی ندارد.

,
,

این در حالی است که حمایت های روشن و شفاف شیرین عبادی منافق با ارسال نامه به احمد شهید برای حمایت از دراویش، و همچنین مصاحبه­ های مکرر مصطفی آزمایش با بی­ بی­ سی و همچنین احمد شهید نیز با آوردن نام دراویش در گزارش حقوق بشری خود، گواه مستندی از فعالیت این جمع فریب خورده برای بازیچه شدن توسط سازمان فتنه است.

,

وزیر اطلاعات دولت خاتمی در حالی از حقوق شیرین عبادی و دراویش دفاع می کند که گویا خواب بوده و در برابر اقدامات ضد امنیتی غرب علیه ایران را نمی‌بیند؛ اقداماتی که باعث وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شده است و مردم ایران را با مشقت هایی روبه رو کرده است.

,

 

,

برای اصغر فرهادی جشن می‌گرفتیم!

, برای اصغر فرهادی جشن می‌گرفتیم, برای اصغر فرهادی جشن می‌گرفتیم,
یونسی در این گفتگو مدعی شد که اگر موفقیت اصغر فرهادی در زمان اصلاحات رخ داده بود پیشنهاد برگزاری جشن و مراسم استقبال از او از سوی اصلاح طلبان مطرح می‏شد: «اگر اتفاقی که امروز برای اصغر فرهادی و موفقیت جهانی فیلم او در زمان ما رخ داده بود، پیشنهاد می‌دادیم برای او جشن بگیرند و از او در فرودگاه استقبال ویژه‌ای می‌کردیم و چنانچه می‌دیدیم گروه‌های تروریستی و ضدامنیتی می‌خواهند از فردی سوءاستفاده کنند، اطلاعات لازم را به او می‌دادیم که خود فرد حواسش جمع باشد، ما می‌شدیم یار و یاور و کمک کار او نه اینکه از ما احساس خطر کند بلکه اگر احساس خطر می‌کرد، از ما تقاضای کمک می‌کرد. 
,
...هیچ هنرمندی حاضر نیست که به صورت خودخواسته و طبیعی با همکاری با گروه‌های ضدانقلاب برای خودش دردسر ایجاد کند، اگر بخواهد رفتار ضدانقلاب هم داشته باشد، جایش ایران نیست و اگر یک هنرمند هم از گروه ضدانقلابی در هنرمندان نفوذ می‌کرد او را از جامعه هنری دور می‌کردیم.»
,
 
,
ما به رنگ ارغوان را توقیف نکردیم
, ما به رنگ ارغوان را توقیف نکردیم, ما به رنگ ارغوان را توقیف نکردیم,
یونسی با بیان اینکه حاتمی‌کیا از افتخارات سینمای ایران است و بهترین آثار را در دفاع مقدس داشته است؛ فیلم به رنگ ارغوان را از آثار خوب ایشان دانسته و در مورد توقیف این فیلم گفت: «ما فیلم «به رنگ ارغوان» را توقیف نکردیم و اصولا وزارت اطلاعات هیچ‌گونه مسوولیتی در این خصوص نداشت. مسوول اصلی در این زمینه وزارت ارشاد است. ولی این فیلم به دلیل ترویج خشونت و نمایش غیرواقعی امور امنیتی، مورد حمایت و قبول ما نبود...
,
ما فیلم را توقیف نکردیم اما پیشنهاد کردیم که وزارت اطلاعات آن را خریداری کند که در زمان مناسب یا با اصلاح مناسب اکران شود که این پیشنهاد مورد موافقت آقای ساداتیان تهیه‌کننده فیلم قرار گرفت. اظهارات ایشان برای گرم کردن بازار نمایش فیلم بود که موفق هم نبود.»
,
 
,

دیدگاههای سیاسی یونسی در گفتگو با روزنامه آرمان

, دیدگاههای سیاسی یونسی در گفتگو با روزنامه آرمان, دیدگاههای سیاسی یونسی در گفتگو با روزنامه آرمان,
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در گفتگویی با روزنامه آرمان در زمستان 91، به بیان برخی از دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی خود پرداخت که بخش‌هایی از این گفتگو در ذیل آمده است:
,
 
,
علت کرختی احزاب سیاسی
, علت کرختی احزاب سیاسی, علت کرختی احزاب سیاسی,
«به طور کلی فعالیت حزبی در کشور ما به دلایل گوناگون هنوز نهادینه نشده است. بخشی از محدودیت‌های حزبی و سیاسی در احزاب، برمی‌گردد به فرهنگ و روحیه فردی و جمعی ما ایرانیان که هر یک در جای خود پهلوانی قوی و پیروزیم اما در جمع، تیم و گروه یکدیگر را تحمل نمی‌کنیم.
,
 
,
فرهنگ سیاسی
, فرهنگ سیاسی, فرهنگ سیاسی,
سابقه سیاسی به معنای امروزی و جامعه مدنی در کشور ما خیلی زیاد نیست. این‌گونه ادبیات از مشروطه به بعد در کشور ما پیدا شد. انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی هر دو برای اهداف آزادی، قانون، پارلمان، مردم‌سالاری، عدالت، نفی سلطه و استبداد بوده ولی این‌گونه ارزش‌ها در سطح عموم و جامعه، نهادینه نشده است؛ به ویژه در انقلاب مشروطه که آن هم در سطح نخبگان که خیلی آن روزها محدود و معدود بود، رواج داشت...خلاصه آن‌که فرهنگ نابردباری سیاسی در جامعه و نخبگان ما، یک فرهنگ ریشه‌دار تاریخی است ما باید به آنجا برسیم که بگوییم: «زنده‌باد مخالف».
,
 
,
اصلاح‌طلبان و شعار آزادی مخالف
, اصلاح‌طلبان و شعار آزادی مخالف, اصلاح‌طلبان و شعار آزادی مخالف,
...در دوران اصلاحات، تندروهایی که در بین آنان (اصلاح‌طلبان) بودند، بیش از این‌که خدمت کنند، به این جریان ضربه زدند. از ابتدا تا امروز، افراطی‌گری یک آفت بزرگ برای آزادی‌خواهی و دمکراسی طلبی بوده است. این آزادی‌خواهی و رسیدن به دمکراسی، الزامات فراوانی هم برای فرهیختگان و نخبگان و هم برای جامعه ایجاد می‌کند و باید دوران گذار را طی نماید. اگر دچار فرازونشیب و افراط‌ و تفریط شود، مانند جنینی در رحم مادر، دچار مشکل شده و سقط می‌شود. این مسئله مشکل مهمی بود که اصلاح‌طلبان داشتند و در زمان مشروطه نیز وجود داشت؛ بدون آن که بخواهم شبیه‌سازی تاریخی کرده باشم چرا که هر واقعه‌ای در تاریخ منحصربه‌فرد است و عیناً قابل تکرار نیست. به هر حال در زمان مشروطه، تندروی به اندازه‌ای بود که مردم می‌گفتند: «برای ما امنیت مهم‌تر از اصلاحات و آزادی است...مطمئن باشید اگر مردم بین آزادی و امنیت مخیر باشند، امنیت را انتخاب می‌کنند. افراد تندرو و افراط‌گرا این ضربه را به اصلاحات زدند همان طور که افراطی‌های جریان اصولگرا نیز لطماتی به این جریان می‌زند.
,
 
,
تقابل آزادی و امنیت 
, تقابل آزادی و امنیت , تقابل آزادی و امنیت ,
ایجاد تعادل بین این ارزش‌های حیاتی سخت‌ترین کار حکومت است. این سه ارزش، شامل آزادی، عدالت و امنیت می‌شود که برقراری تعادل میان آن‌ها، بسیار کار دشواری است... در قانون اساسی، اصلی درباره استقلال و آزادی وجود دارد که این دو را مکمل یکدیگر می‌داند. هیچ‌کدام نباید نافی یکدیگر باشند و هیچ‌کس نمی‌تواند با تمسک به آزادی، به استقلال کشور خدشه وارد کند یا با تمسک به استقلال، به آزادی کشور ضربه بزند. این اصل، موضوع مهمی در قانون اساسی است. مردم هوشمند ایران به خوبی حساسیت شرایط و خطیر بودن موقعیت کشور را درک می‌کنند و می‌دانند که انتخابات مهم‌تر از امنیت است چرا که امنیت از دل انتخابات بیرون می‌آید... اگر امنیت تأمین شود، می‌توان به سراغ سایر ارزش‌ها رفت. به طور مثال، می‌توان بدون عدالت، آزادی و... زندگی کرد و زیست اما نمی‌شود بدون امنیت زندگی کرد.
,
 
,
نقش احزاب در روند تکاملی جامعه
, نقش احزاب در روند تکاملی جامعه, نقش احزاب در روند تکاملی جامعه,
دمکراسی باید فرصت مشارکت را برای مردم فراهم آورد به نحوی که مردم یا مستقیماً رأی دهند که این بهترین نوع دمکراسی است، یا نخبگان و نمایندگان مردم حضورداشته باشند که در آنجا مهم‌ترین بخش، احزاب هستند که می‌توانند نقش اساسی در هدایت جامعه داشته باشند چرا که اصلی‌ترین وظیفه احزاب، تربیت مردم است؛ نه این‌که فقط کارکرد انتخاباتی داشته باشند و دیگر هیچ! احزاب ما فقط در انتخابات ظاهر می‌شوند، تابلو می‌زنند و بعد از انتخابات، کار آن‌ها تمام‌شده و نقشی برای اصلاح، تربیت و آموزش جامعه و رشد و تعالی اندیشه سیاسی مردم انجام نمی‌دهند، درحالی‌که انتخابات، تنها یک مورد از ده‌ها کارکرد احزاب را تشکیل می‌دهد. انتخابات هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و باید احزاب، هم و غم اصلی و وظیفه جوهری‌شان، رشد فرهنگ و فهم سیاسی آحاد جامعه باشد که در ایران این‌گونه نیست و احزاب فقط در بزنگاه‌های انتخاباتی پیدایشان می‌شود یا فعال‌تر می‌گردند.
,
 
,
رابطه انتخابات با امنیت ملی
, رابطه انتخابات با امنیت ملی, رابطه انتخابات با امنیت ملی,
امنیت دارای دو بخش است. یک بخش آن اجتماعی و عمومی است که نیروی انتظامی مکلف به تأمین آن است مانند سرقت‌های مسلحانه، دزدی‌هایی که انجام می‌شود، شرارت‌ها و.‌.. که این موارد در هر حکومتی وجود دارد اما در جامعه ما، بخشی مربوط به مسائل و بگومگو بین گروه‌های سیاسی است. کم‌هزینه‌ترین مدل، مشارکت مردم در انتخابات است؛ یعنی باید رقابت را از میادین تخاصم به میدان رقابت سیاسی، رقابت شایستگان و صندوق‌های رأی کشاند که این مدل، مدل مردم‌سالاری است و احزاب ملی می‌توانند آن را به بهترین نحو اجرایی کنند...مردم‌سالاری کم‌هزینه‌ترین راه برای تأمین امنیت ملی و توسعه کشور است...هر چه مشارکت در انتخابات کاهش یابد، امنیت کشور آسیب‌پذیرتر خواهد شد. از سوی دیگر، نفس انتخابات را هم نباید امنیتی کرد. مدیریت انتخابات باید به گونه‌ای باشد که مردم رقابت کنند نه عداوت...باید یاد بگیریم که هر مخالفی، دشمن نیست و همچنین باید یاد بگیریم که چگونه باهم رقابت کنیم.
,
 
,
رابطه اصولگرایان و اصلاح ‏طلبان از دیدگاه یونسی
, رابطه اصولگرایان و اصلاح ‏طلبان از دیدگاه یونسی, رابطه اصولگرایان و اصلاح ‏طلبان از دیدگاه یونسی,
این دو گروه اختلاف اساسی ندارند و همه در اصول اساسی باهم مشترک هستند... هر دو گروه، قانون اساسی را قبول دارند و کسی که این قانون را قبول دارد یعنی رهبری و ولایت‌فقیه را قبول دارد. کسی که حاضر است طبق قانون اساسی و قوانین موجود عمل کند یعنی همه موارد را پذیرفته است اما این‌که مثلاً، حزبی را متهم کنیم که در ضمیر و باطن خود قانون اساسی را قبول ندارد، پسندیده و قابل‌قبول نیست.»
,
 
,
یونسی در انتخابات 92
, یونسی در انتخابات 92, یونسی در انتخابات 92,

علی یونسی در زمستان سال 91 در گفت‌وگو با آرمان با اشاره به تحریم ها و فشارها و برخی از سوء مدیریت ها و مشکلات به وجود آمده، یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 92 را به‌عنوان یک فرصت طلایی و مبارک برای خروج از مخاطرات پیش‌رو دانست و اظهار داشت: «من شخصاً با توجه به همه ملاحظات موجود، شرکت در انتخابات را لازم می‌دانم و نامزدی را ترجیح می‌دهم که جامع ویژگی‌های مشترک دو جریان سیاسی بزرگ کشور یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باشد.

,

همچنین به کاندیدایی رای خواهم داد که سردار نظام و مملکت باشد و نه سرباز! رئیس‌جمهور آتی، با رویکردهای متفاوت داخلی و خارجی روبه‌روست‌. رئیس‌جمهور بعدی باید مرد روزهای سخت باشد. هم زبان مردم را بداند و هم بلوغ و هوش و زیرکی و ژرف نگری برخورد با مسائل بین‌المللی را داشته باشد. اهل جار و جنجال و هیاهو برای هیچ نباشد و از تجربه لازم و کافی برای تعامل با نیروهای داخل و مفاهمه با قدرت‌های خارجی برخوردار باشد.»

,

وی با بیان اینکه اگر محمد خاتمی، حسن روحانی و علی اکبر ناطق نوری وارد عرصه انتخابات شوند از آن‌ها حمایت خواهم کرد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت حضور هاشمی رفسنجانی آیا از وی حمایت خواهید کرد، گفت: «مخلص آقای هاشمی رفسنجانی هستیم.»

,

 

,

یونسی و حمایت از نماد طاغوتی شیر و خورشید

, یونسی و حمایت از نماد طاغوتی شیر و خورشید, یونسی و حمایت از نماد طاغوتی شیر و خورشید,

چندی پیش یونسی به شیراز سفر کرده و در این سفر، یادی از آرم پرچم ایران در دوران شاهنشاهی کرد و گفت: «پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم.»

,

دستیار ویژه رییس جمهور، در دیدار با یهودیان شیراز، در بیاناتی نسجیده از عدم تناسب زمان سینه زنی و نمازخوانی ایرانیان انتقاد کرد. یونسی گفته بود:« فرهنگ ایران عرفان طلب است و بیشتر روح دین و مذهب را طلب می کند تا ظواهر مناسک را، اما می بینیم که گاه سینه زنی را تا پاسی از شب انجام می دهند اما زمان اندکی برای نماز اختصاص می دهند.». هرچند که اگر صحبت های یونسی حمل به صحبت شود اما بیان این حرف در جمع یهودیان، امری غیر لازم و زمان نشناسانه به نظر می رسد.

,

یونسی در ادامه صحبت های خود افزوده بود: «امروز حکومت بنی‌اسرائیل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درباره همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.»

,

تلاش یونسی برای نمایش یک چهره ملی گرا از خود با اظهار نظر هایی از این دست جای سوال داشته و بیشتر حاکی از آن است که این اقدامات به دنبال همراه کردن جریان های مختلف برای افزایش تعداد طرفداران خود است.

,

مشایی هم در دولت احمدی نژاد به دنبال یارکشی و افزایش تعداد نیروهای خود بود و در نهایت هم با این اقدامات خود در انتخابات شرکت کرده و نتوانست خحتی از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.

,

 

,

یونسی و شائبه برخورد ناصحیح با اهل سنت در کشور

, یونسی و شائبه برخورد ناصحیح با اهل سنت در کشور, یونسی و شائبه برخورد ناصحیح با اهل سنت در کشور,

چند ماه پیش نیز یونسی در ماجرای ترور دادستان زابل، ترور را ناشی از بی توجهی  به اقلیت ها دانست و گفت:« بیش از هر چیزی باید اقلیت‌های مذهبی به خصوص اهل سنت را در تصمیمات ملی دخالت بدهیم. راهکار بنده این است که نیروهای امنیتی متحد شده و با کنار گذاشتن اختلافات ریشه‌های ترور را شناسایی کرده و خنثی کنند.»

,

اظهارات یونسی در چندماه اخیر درباره اقلیت های مذهبی کشورمان به گونه ای بوده است که گویی، نظام جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته ظلم مضاعفی به آنان روا داشته است. هرچند که اینگونه صحبت ها مصرف انتخاباتی و کیسه دوزی برای رای اقلیت ها به نظر می رسد تا یک دغدغه واقعی.

,

شاهد این فرضیه، صحبت های چندی پیش یونسی بود که در جمع اقلیت اهل تسنن از آنان خواسته بود، ستادهای انتخاباتی برای انتخابات مجلس آینده آماده کنند و در فاصله دو سال مانده به انتخابات، خواستار احیای ستادها انتخاباتی روحانی شده بود.

,

 

,

یونسی: در زندان‌ها و محاکم ما حقوق بشر نقض می شود!‬

, یونسی: در زندان‌ها و محاکم ما حقوق بشر نقض می شود!‬, یونسی: در زندان‌ها و محاکم ما حقوق بشر نقض می شود!‬,

یونسی در گفت و گویی با ایسنا هم گفته است: هم اکنون هم بسیاری از موارد نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم و در خیلی جاها صورت می‌گیرد که نفوذ عناصر افراطی و تندرو دیده می‌شود و جمهوری اسلامی باید بتواند از دست این‌ها خلاص شود و من بهترین جا را برای گروه‌های تندرو مجلس می‌دانم. این افراد باید در مجلس حرف بزنند اما در مراکز قدرت که حقوق مردم را نقض می‌کنند نباشند.

,

این در حالی بود که معاون اول قوه قضائیه در خصوص اظهارات اخیر حجت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه هم‌اکنون بسیاری موارد نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم وجود دارد و اینکه آیا این اظهارات آقای یونسی در زندان‌ها و محاکم جمهوری اسلامی ایران مصداق دارد یا خیر، گفت: اینکه یک مقام رسمی بخواهد یک حرف بدون ارائه اسناد و مدارک به مرجع ذی‌صلاح‌اش بزند، حتما خلاف است و در پاره‌ای موارد قابل تعقیب و پیگیری قضایی است.

,

علی یونسی که در ایام انتخابات 92 از اعضای اصلی ستاد هاشمی رفسنجانی بود، اکنون با موضع گیری های مختلف که فقط به چند مورد آن اشاره شد، هر روز در صفحه اول روزنامه ها، سهمی دارد. یونسی با تجربه بالا و تکیه بر مناصب مختلف کشوری، از تبعات صحبت های خود آگاهی دارد. به نظر می رسد، صحبت های وی در این مدت دو هدف عمده را دنبال می کند. اول، کیسه دوختن برای آرای  اقلیت های مذهبی در انتخابات پیش رو و دوم، ایجاد فضای حاشیه رسانه ای و به کنج بردن وعده های انتخاباتی روحانی و به فراموشی سپردن مطالبات مردم.

,

برخی معتقدند یونسی با اقدامات خود مانند مشایی در دولت دهم است و موجب می شود تا حاشیه های زیادی برای دولت ساخته شود؛ همانطور که مشایی با به انحراف کشیدن دولت دهم در نهایت موجب ضعف در این دولت شد، یونسی هم با به حاشیه کشیدن دولت یازدهم و اظهاراتی که بیشتر از آنکه نشان دهنده وحدت باشد، باعث تفرقه می شود، موجب تضیف دولت یازدهم شده است.

,

قطعاً صحبت از مسائلی که به طور بدیهی و قطعی است، مانند حمایت از اقلیت ها در کشور باعث می‌شود که تفرقه افزایش یافته و در همین راستا این شائبه فراهم می‌شود که دولت های قبلی و به طور کلی جمهوری اسلامی به اقوام و اقلیت ها ظلم کرده است.

,

 

,

فرزند یونسی و حضور گرم او در فتنه 88

, فرزند یونسی و حضور گرم او در فتنه 88, فرزند یونسی و حضور گرم او در فتنه 88,

حسن یونسی فرزند علی یونسی، در حالی که با هدف شرکت در تجمع پراکنده و غیرقانونی 1 اسفند 88، در میدان انقلاب حاضر شده بود، توسط عوامل امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

,

نامبرده که وکیل دادگستری بوده چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب استان تهران، برای دفاع از برخی متهمین همسو با جریان فتنه 88 اعلام آمادگی کرده بود. حسن یونسی تاکنون بارها در نوشته های خود، به صورت اهانت‌ آمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال برده است.

,

وی در یادداشتی که در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر شد، ضمن اشاره به موضوع فوق‌الذکر، دادگاه‌های نظام را نمایشی معرفی نموده که حقوق متهمان در آن رعایت نمی‌شود و نوشت: «از آنجا که اینجانب به عنوان وکیل دادگستری چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب برای دفاع از برخی از متهمین سیاسی اعلام آمادگی نمودم ولی به اشکال مختلف برای انجام وظیفه با سنگ اندازی و بهانه گیری مواجه شدم ناچار از ارائه این نوشته هستم. این دادگاه بیشتر از دادگاه به نمایشی شبیه است که بر اساس یک سناریو نوشته شده سناریویی که از توهمات و برنامه ریزی های نویسندگان آن ناشی می شود...»

,

فرزند یونسی به خاطر حضور در فتنه 88 بازداشت و در نهایت وکیل فتنه‌گران خود به خاطر فتنه گری به زندان افتاد؛ هرچند کمی پس از آزادی از زندان، شایعاتی درباره سمت دولتی وی مطرح شد.

,

شنیده های برخی از سایت ها حاکی از آن داشت که در پی رای عدم اعتماد مجدد مجلس به صالحی امیری,وزیر پیشنهادی جوانان و ورزش، روحانی، حسن یونسی فرزند علس یونسی وزیر اطلاعات دوران اصلاحات را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی خواهد کرد.

,

اما این شایعه به حقیقت نپیوست هرچند که محکومیت این عنصر فتنه گر و سابقه زندان وی مانع از این اتفاق می شد.

,

در ادامه این روند، آذر ماه سال جاری حسن یونسى عضو ارشد حزب ندای ایرانیان به عنوان سخنگوى این حزب انتخاب شد. در جلسه هیات موسس این حزب مقرر شد تمام مواضع رسمی ندای ایرانیان صرفا توسط سخنگوی حزب اعلام شوند.

,

این اتفاقات و اتفاقاتی نظیر آن در خصوص پسر یونسی نشان داد که دولت خاتمی سهمیه هایی در دولت روحانی داشته و به دنبال این سهم‌خواهی برخی از نیروهای خود را وارد دولت یازدهم کرده است که یکی از این سهمیه ها علی و حسن یونسی بودند که در نهایت علی یونسی توانست در دولت یازدهم وارد شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه