اخبار داغ

مسئولین استان سیستان و بلوچستان:

عملکرد دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات مقام معظم رهبری نبوده است/ دولتمردان برای تحقق شعار سال نمره بالایی نمی گیرند

عملکرد دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات مقام معظم رهبری نبوده است/ دولتمردان برای تحقق شعار سال نمره بالایی نمی گیرند
مسئولین استان سیستان و بلوچستان در واپسین روز های سال 93 در مصاحبه با عصر هامون به تحلیل و بررسی عملکرد دولت در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ پرداختند و نمراتی را به این دو بخش دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از عصر هامون، پایان سال 93، فرصت مناسبی است برای بررسی عملکرد دولت در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد؛ سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به این عنوان مزین گشت و اصولا باید عمده توجهات به این دو مقوله منعطف می‌شد.
مسئولین استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با حبرنگار این پایگاه خبری به تحلیل عملکرد دولت در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ پرداختند و نمراتی را به این دو بخش دادند که در ادامه این گفت و گو ها را می خوانید:

دولت باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ مقتدرانه تر عمل می کرد
هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ مقتدرانه تر عمل می کرد، اظهار داشت: در دوره‌ای از زمان شروع کار دولت یازدهم شاهد رکود بودیم اما در حال حاضر با افزایش و رشد قیمت‌ها مواجه هستیم، که امید است در آینده بتواند گام‌های بهتری بردارد.
وی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به کار گرفته است اما تحول در حوزه اقتصاد و فرهنگ به زمان نیاز دارد.
میرمرادزهی با بیان اینکه دولت باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ مقتدرانه تر عمل می کرد، تصریح کرد: هر دولتی که می خواهد عملکرد خود را ارزیابی نماید باید وضعیت مسکن و معیشت مردم را ارزیابی نماید و هر زمانی که معیشت مردم متوسط بود سیاست گذاری ها درست انجام شده است.
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ هنوز جای کار است، بیان کرد: نمره دولت در این 2 حوزه 16 است.

عملکرد دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات مقام معظم رهبری نبوده است

مسئول نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به اهمیت عرصه های فرهنگی در کشور؛ عملکرد دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات مقام معظم رهبری نبوده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در گفت و گو با دادمردان اظهار داشت: با توجه به اهمیت  عرصه های فرهنگی در کشور؛  عملکرد دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات مقام معظم رهبری نبوده است.

وی در ادامه افزود: کارها و تصمیمات فرهنگی و اختصاص منابع بیشتر به مباحث فرهنگی در سطح کشور به صورت کلی و در حد شعار سال نبوده است.

پور ذهبی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص فرهنگ و دغدغه های  فرهنگی افزود: باید به این دغدغه ها رسیدگی شود و بیشترین فشار بر دو حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش از لحاظ اجرا است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در تراز فرمایشات رهبری که فرموندند “من نگران مسائل فرهنگی هستم ” فعالیت لازم واقع نشده جز در حوزه سینما که حتی ان هم مورد نقد هایی توسط کارشناسان است .

وی در پایان بیان داشت:  عرصه فرهنگی عرصه مهمی در کشور است اما توجه زیادی به آن نشده است اما اگر بخواهیم  این عملکر را ارزیابی کنیم و به آن  نمره بدهیم از نظر من عملکرد دولت در خصوص مسائل فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ نمره ای بین۱۲ تا۱۴ است.

دولت نتوانست مدیریت جهادی اعمال کند/دولتمردان برای تحقق شعار سال نمره بالایی نمی گیرند
نماینده مردم سیستان گفت: در استان سیستان و بلوچستان علی رغم اینکه طرح ها و برنامه های بسیاری را مدنظر داشتند اما هیچ کدام از این طرح ها تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.
سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا در خصوص عملکرد دولت در دو عرصه اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: متاسفانه در حوزه فرهنگ آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری بود اصلا تحقق پیدا نکرده است و در حوزه اقتصاد هم وضعیت مشابه ای وجود دارد.

نماینده مردم سیستان افزود: دولت تلاشهای را برای کنترل تورم و خروج از رکود داشته ولی نتیجه چندان مطلوبی حاصل نشده است.

وی تصریح نمود: آنچه که در این رابطه لازم بود ،یک مدیریت جهادی بود که البته مردم ما بیشترین نقش را داشتند و کسانی که تمایل به تحقق شعار سال در بحث اقتصاد و فرهنگ پای کار آمدند و مردم را همراهی کردند.

حسینی تاکید کرد: اما مشکلی که که وجود داشت،این بود که دولت نتوانست مدیریت جهادی خودش را اعمال کند .

نماینده مردم سیستان گفت: با در نظر گرفتن تحریمهای که اعمال شده و مشکلات مالی که برای دولت ایجاد شده می تواند به عنوان یکی از دلایل مهم و اساسی عدم تحقق نیافتن شعارها باشد.

وی بیان کرد: اما دولت را نباید تنها مقصر دانست ،چرا که اگر دولت ابزار لازم را نداشته باشد نمی تواند که کار چندانی انجام دهد،به هر حال می شد اقداماتی را صورت داد و با استفاده از پتانسیل های که در پیش دارند ،مردم و بخش خصوصی اقدامات اساسی تر صورت بگیرد.

حسینی خاطر نشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان علی رغم اینکه طرح ها و برنامه های بسیاری را مدنظر داشتند اما هیچ کدام از این طرح ها تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

این مسئول افزود: در مجموع با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور ،فشارها و تهدیدها و برای تحقق شعار سال خیلی نمی شود نمره بالایی برای دولت و دولتمردان در نظر گرفت.

انتهای پیام/گ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,
,
, دولت باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ مقتدرانه تر عمل می کرد,
,
,
,
,
,
, عملکرد دولت یازدهم پاسخگوی انتظارات مقام معظم رهبری نبوده است,
,
,
,
, دادمردان ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت نتوانست مدیریت جهادی اعمال کند/دولتمردان برای تحقق شعار سال نمره بالایی نمی گیرند,
,
, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه