اخبار داغ

وقتی کالای ایران از داخل هم تحریم می شود؛

بازار شب عید، فرصتی مناسب برای گرایش به کالاهای داخلی/ چرا مسئولان برای تبلیغات کالاهای خارجی مجوز صادر می کنند؟+تصاویر

بازار شب عید، فرصتی مناسب برای گرایش به کالاهای داخلی/ چرا مسئولان برای تبلیغات کالاهای خارجی مجوز صادر می کنند؟+تصاویر
در شرایطی که تولید کننده ایرانی از جهات مختلف چون تحریم ها و افزایش سرسام آور هزینه های تولید در فشار است چه دلیلی دارد کالاهای خارجی به این وفور در بیلبوردهای شهری و تبلیغات رسانه ملی جا خوش کنند؟
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا  بهبود وضعیت اقتصاد کشور نیاز به مصرف کالاهای داخلی دارد و این مسئله بارها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است. ایشان در یکی از بیانات خود در زمینه اهمیت مصرف کالای داخلی می گویند: "من بارها در سخنرانی‌های اوّل سال و غیر آن تکرار کردم، الان هم به شما عرض میکنم: محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند...من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمیگویم؛ من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف میکنید، در واقع کمک میکنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر بشود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد. این را به همه‌ی مردم، بخصوص آن‌کسانی‌که مصارف زیادی دارند[میگویم‌]؛ دولتی‌ها هم همین‌جور؛ دولتی‌ها هم در مصارف دولتی، در اشیاء مصرفی‌ای که در ساختمانها، در چیزهای گوناگون مصرف میکنند، حتماً ملاحظه کنند تولید داخلی را".[1]

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, [1],

 

,

مطلب فوق گوشه ای از تأکیدات چندباره مقام معظم رهبری بر مصرف کالای داخلی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های اساسی جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور است.

,

 

,

در سیستم اقتصادی مصرف از آن دسته ارکانی است که می توان گفت کل گردش اقتصاد را تحت تأثیر خود قرار می دهد چرا که مصرف، باعث شکل گیری و رونق تولید و این دو باهم متضمن و فزاینده سرمایه گذاری در سیستم اقتصادی خواهند بود.

,

 

,

 این در حالی است که در اقتصاد ایران بازار شب عید یکی از مهمترین و حتی اصلی ترین زمان رونق بازار  از جهت خرید و فروش و معاملات مخصوصا در بازار اجناس مصرفی است. به طوری که به زعم برخی بازار شب عید درآمد یکساله کسبه را تأمین می کند.

,

 

,

با کنار هم قرار دادن سه مؤلفه ای که به اختصار توضیح داده شد؛ تأکیدات مکرر بر مصرف کالای داخلی، نقش پر رنگ و کلیدی مصرف در سیستم اقتصادی و افزایش حجم خرید و فروش در بازار شب عید، به روشنی مشخص می گردد که در بازه زمانی حاضر مسئولان و برنامه ریزان وظیفه سنگینی را بر عهده خواهند داشت. چرا که می بایست به هر طریقی و با هر سیاستی در بازار شب عید سلیقه مصرف کنندگان را هرچه بیشتر به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهند. حتی اگر مردم از کالاهای بی کیفیت ایرانی ناراضی هستند  خاطره خوشی در ذهن ندارند، تلاش کنند تا با ابزارهایی که در دست دارند چون تبلیغات و آگاهی بخشی های مؤثر ومفید اجناس با کیفیت تر داخلی را معرفی و جایگزین کنند. مطمئناً ملت ایران اگر بر این موضوع واقف باشند که خرید کالای داخلی به نفع رشد  پیشرفت کشور خواهد شد حتما در این مسیر کم نخواهند گذاشت کمااینکه در گذشته، بسیار از پس این قبیل آزمون ها برآمده و عشق به اعتلای کشورشان را ثابت کرده اند.

,

 

,

اما اگر بخواهیم با این پیش فرض عملکرد شهرداری، مراکز اصناف و... را مورد ارزیابی قرار دهیم حقیقتاً نمره بسیار بدی را کسب می کنند. تبلیغات کالاهای خارجی در سرتا سر شهرهای بزرگ  حتی رسانه ملی نمونه ای بارز از سوء تدبیری ها است.

,

 

,

دقیقاً  در شرایطی که تولید کننده ایرانی از جهات مختلف چون تحریم ها و افزایش سرسام آور هزینه های تولید در فشار است چه دلیلی دارد کالاهای خارجی به این وفور در بیلبوردهای شهری و تبلیغات رسانه ملی جا خوش کنند؟ نکند حالا تولیدکننده داخلی از خارج از کشور تحریم شده است قصد داریم با تبلیغ برندهای خارجی و تغییر ترجیحات و سلیقه جهت مصرف کننده ، از داخل هم ایشان را تحریم کنیم؟!

,

 

,

, ,

 

,

به دلیل قانونی که در سال 91 سالی که تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد لغو شده است؟ قانونی که  در آن شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغ کالا و خدمات خارجی را که مشابه داخلی دارد و تبلیغات کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد ممنوع کرد و از سوی دیگر شهرداری تهران هم همان سال اعلام کرد که به منظور تحکیم تولید ملی تبلیغ کالاهای خارجی را ممنوع کرده است و دستگاه‌های دولتی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر اعمال این ممنوعیت و محدودیت تأکید کردند. ضمناً در کارگروه حمایت از تولید هم، توقف تبلیغ کالاهای خارجی تصویب و ابلاغ شد. یعنی شهرداری به قانونی که خود تصویب کرده هم عمل نمی کند؟

,

 

,

, ,

, ,

 

,

در شرایطی که هر روز فشارها و تحریم ها از جانب دشمنان بیشتر و بیشتر و آتش این جنگ اقتصادی افروخته تر می گردد مسلماً مسئولیت مسئولان و مدیران هم به همان میزان یا حتی بیشتر افزایش می یابدچرا که باید با تمام قوا از امکانات و موقعیتی که مردم در اختیارشان گذاشته اند بهترین استفاده  را برده و از منافع ملت دفاع کنند. پس با این اوصاف و البته  تأکیدات پی در پی صاحبنظران و دلسوزان نظام بر حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی، لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ عنوان در جهت منافع ملت ایران نیست و مسئولان دولتی، شهرداری، رسانه ملی و ... باید علاوه بر اینکه سریعاً اجازه تبلیغات کالاهای خارجی را لغو کنند می بایست  برای این تصمیم غلط خود به مردم پاسخگو هم باشند.

,

 

,

انتهای پیام/س

,


[1] ـ سخنرانی در جمع مردم آذربایجان، 29/11/93

,
,
,

[1] ـ سخنرانی در جمع مردم آذربایجان، 29/11/93

,

[1] ـ سخنرانی در جمع مردم آذربایجان، 29/11/93

, [1],

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه