اخبار داغ

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان:

جاذبه های گردشگری تیران و کرون آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

جاذبه های گردشگری تیران و کرون آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است
شهرستان تیران و کرون با داشتن جاذبه های گردشگری نمونه در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرتیران، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر تیران و کرون در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن اشاره به جاذبه های گردشگری شهرستان، گفت: مناطق نمونه گردشگری تیران و کرون شامل چهار منطقه پارک ملی و قلعه تاریخی قمیشلو، سد خمیران، چشمه مرغاب و چشمه احمدرضا می شود که با داشتن جاذبه های طبیعی گوناگون هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرتیران,

وی افزود: علاوه بر این مناطق گردشگری قلعه تاریخی روستای جاجا، طبیعت دالان کوه، بافت باغات شهرستان با دیوراهای گلی و درهای سنگی، پیست، پناهگاه و منطقه کوهنوردی دالان کوه از جمله مناطق مهم گردشگری در شهرستان محسوب می شود که مورد توجه بازدید کنندگان زیادی قرار گرفته است.
محسن مظاهری اظهار داشت: شهرستان تیران و کرون به دلیل قرار داشتن در محور مواسلاتی غرب به شرق کشور هر ساله پذیرای مسافران عبوری زیادی است که خدماتی را به آنها ارائه می دهد ولی به دلیل عدم وجود امکانات اقامتی مناسب غیر از مدارس تعداد مسافرانی که در شهر اسکان داشته باشند کم است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان با اشاره به آمار حدود ۱۵ هزار نفری گردشگران نوروز ۹۳ در شهرستان، اذعان داشت: اقداماتی در زمینه ساخت هتل و اقامتگاهی برای مسافران صورت گرفته که این کار در آینده با اعلام آمادگی سرمایه گذاران به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که قطعا در جذب گردشگران تاثیر خوبی دارد.
وی گفت: اقامت مسافران در ایام نوروز بر عهده آموزش و پرورش شهرستان است که با ۳۵ کلاس و ظرقیت اقامتی ۳۵۰ نفر در روز تمام سعی خود را برای خدمات دهی به مسافران خواهد کرد.
مظاهری در توضیحی پیرامون مناطق گردشگری شهرستان خاطر نشان کرد: منطقه حفاظت شده قمیشلو بالغ بر ۱۱۳ هزار هکتار مساحت دارد که ۳۶هزار هکتار آن پارک ملی مصوب شده است و گونه‌هایی چون آهو، کل آهو و قوچ در این منطقه حفاظت می‌شود.
وی افزود: قلعه تاریخی قمیشلو ساخته دست ظل السلطان و دارای قدمتی بیش از ۱۵۰ سال است که شاهکار دوره قاجاریه محسوب می شود که امکان بازدید از آن در ایام عید نوروز فراهم خواهد شد.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گفت: چشمه مرغاب به دلیل طبیعت بکر آن دارای بیشترین آمار گردشگری در شهرستان است که در ورودی دالان کوه قرار دارد و در آینده با احداث دهکده فرهنگی ،تفریحی در این مکان بدست شهرداری عسگران امکانات بیشتری برای پذیرایی از گردشگران فراهم خواهد شد.
مظاهری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان تصریح کرد: میراث فرهنگی به عنوان دبیر این ستاد در کنار سایر ادارت شهرستان تمام سعی خود را برای جذب گردشگر و رضایت آنها از امکانات موجود در شهرستان خواهد نمود.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه