اخبار داغ

در آستانه نوروز؛

مروری بر تلخ ترین حوادث رانندگی استان زنجان

مروری بر تلخ ترین حوادث رانندگی استان زنجان
حوادث تلخ رانندگی استان زنجان در سال 93 در قالب این گزارش ارائه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا, حوادث و تصادفات رانندگی همواره تلخ ترین حوادث هر کشوری محسوب می شود، هر ساله بر اثر تصادف بسیاری از مردم جان خود را از دست می دهند و خانواده های خود را داغدار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

سهم هر یک از وسایل نقلیه در علت تصادفات و وقوع آن موثر است اگر چه به نظر می رسد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی میزان تصادفات کاهش می یابد، اما باید دانست که حوادث ناگوار در زندگی افراد تاثیربسزایی دارد و گاهی به مشکلات روحی و روانی برای افراد می انجامد.

,

تصادفات محورهای مواصلاتی استان زنجان نیز هر روز گزارش می شود که در این گزارش تلخ ترین حوادث استان ارائه می شود.

,

 

,

*فوت نوزاد یک ماهه براثر برخورد با گاردریل

,

در نخستین تصادف به تصادف روز 13 اسفند ماه سال جاری اشاره می کنیم که در این تصادف در ساعت 2 بامداد در کیلومتر 58 محور زنجان – قزوین یک دستگاه سواری پژو از مسیر خود منحرف و با گاردریل حاشیه راه برخورد کرد.

,

پس از این برخورد، نوزاد یک ماهه از آغوش مادر به بیرون پرتاپ و دچار مجروحیت شدید شد که پس از انتقال به بیمارستان، نوزاد جان خود را از دست داد.

,

از نظر کارشناسان پلیس علت این حادثه خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده سواری پژو اعلام شد.

,

در طرح نوروزی سال گذشته از 29 تن کشته در تصادفات محورهای مواصلاتی استان زنجان 11 تن کودک یک روزه تا یازده ساله بوده است.

,

 

,

*تصادف زنجیر وار کاروان عروسی

,

دیگر حادثه تلخ رانندگی زنجان در سال گذشته تصادف زنجیره ای در کاروان عروسی در شهریور ماه سال جاری بود که برخورد خودروهای دو کاروان عروسی به صورت زنجیر وار در محور زنجان - تبریز 13 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

,

ساعت 3 بامداد روز پنج شنبه بر اثر تصادف خودروی سواری زانتیا با یک خودرو پژو در محور زنجان- تبریز  4 نفر مجروح شدند و یک نفر هم فوت کرد.

,

علت این حادثه سرعت غیر مجاز خودروها در کاروان عروسی بود، پس از این تصادف، برخورد شدید یک دستگاه خودروی سمند با یک خوروری پراید باعث واژگونی خودروی پراید شد که بر اثر این حادثه هم متاسفانه دو نفر کشته شدند.

,

متاسفانه تصادف زنجیروار ماشین ها و برخورد چندین خودرو به هم باعث مجروح شدن 6 نفر شد،سرعت بالای خودرو زانتیا باعث وقوع این تصادفات بوده است.

,

این تصادف ناشی از ورود کاروان‌های عروسی به اتوبان‌ و جاده‌ اصلی بود که موجب شد مسئولان استان زنجان نیز دراین زمینه وارد هشدارهایی را به مردم بدهند. 

,

رسم نادرست زنجانی ها در عروس گردانی باعث بروز این حادثه تلخی شدو یک لحظه غفلت عروسی را به عزا تبدیل کرد.

,

 

,

*حادثه ای که مرگ خانوادگی را رقم زد

,

حادثه دیگر مربوط به وقوع دو فقره تصادف فوتی در محور زنجان به میانه است که این حادثه ساعت ۱۱ ، 25 بهمن ماه سال جاری در محور زنجان به میانه با برخورد یک دستگاه پژو با وانت مزدا باعث فوت دو نفر شد.

,

علت اصلی این تصادف عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در جاده خیس و لغزنده بود، متاسفانه در این تصادف که باعث فوت یک کودک  ۱۰ ساله و مادر خانواده شد چرخش پژو پارس درجاده خیس و برخورد به وانت مزدا باعث وقوع این تصادف تلخ شد.

,

در همین زمان طی سه روز با توجه به بارش برف و باران که در استان وجود داشت بیش از ۱۵ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده که شش نفر جان خود را از دست دادند، علت اصلی این تصادفات هم  تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

,

 

,

*تصادف خونین زنجان

,

حادثه دیگری که به تصادف خونین زنجان معروف شد،تصادف شدید و خونین خودرو سواری پژو پارس با یک دستگاه تریلر حادثه ای تلخ و ناگوار را رقم زد و بر اثر این سانحه رانندگی پنج نفر در دم کشته شدند.

,

در این حادثه حوالی ساعت 18 شامگاه روز شنبه در کیلومتر 80 محور زنجان - خرمدره رخ داد که متاسفانه راننده و چهار سرنشین خودرو سواری به گام مرگ فرو رفتند.
علت این سانحه رانندگی تلخ و خونین، انحراف به چپ از سوی راننده خودرو پژو پارس اعلام شد و کشته شدگان شامل زن و مرد به همراه دو فرزند دختر و پسر و خواهر زن بودند.
حسن کرمی راننده 38 ساله جان باخته این خودرو که تالحظه مخابره خبر مقصر حادثه تشخیص داده شده است عضو شورای اسلامی شهر ابهر و مسئول پست بانک این شهرستان بود. 
در این حادثه راننده و چهار سرنشین خودرو سواری بر اثر شدت برخورد به زیر تریلر کشیده شده بودند که نیروهای اعزامی برای بیرون کشیدن فوت شدگان به مدت دو ساعت عملیات رهاسازی را انجام دادند.

,
,
,
,

 

,

*تصادف اتوبوس با کامیون86 مجروح بر جای گذاشت

,

حادثه دیگر نیز بر اثر تصادف ‌شاخ‌ به‌ شاخ دو دستگاه اتوبوس، یک کامیون و یک سواری در اتوبان زنجان - تبریز 86 نفر دچار حادثه شدند. 

,

ساعت 3:10 بامداد روز 20 بهمن یک دستگاه اتوبوس که از تبریز عازم تهران بود، حوالی زنجان از پشت با یک دستگاه کامیون برخورد کرد.

,

وی ادامه داد: این اتوبوس بعد از برخورد با کامیون و عبور از گارد ریل به باند مخالف وارد شده و شاخ ‌به‌ شاخ با یک اتوبوس دیگر برخورد و سپس با یک دستگاه سمند برخورد کرد.

,

در این حادثه 86 نفر دچار حادثه شده که 18 نفر آنها به علت جراحات به مراکز پزشکی منتقل شدند،13 نفر از مصدومان توسط اورژانس و 5 نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

,

 

,

*وقوع 88 فقره تصادف فوتی در زنجان

,

رئیس پلیس راه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت : در سال جاری 88 فقره تصادف فوتی در محورهای استان زنجان به وقوع پیوسته است که این تعداد تصادف در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش 4 درصدی داشته است.

,

وی با بیان اینکه فوتی ‌های تصادفات 88 فقره ‌ای سال جاری افزایش هشت درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه نشان می ‌دهد، اضافه کرد: در این تصادفات 117 نفر جان خود را از دست داده ‌اند.

,

رئیس پلیس راه استان زنجان به افزایش 6 درصدی تعداد تصادفات جرحی طی سال جاری اشاره کرد و افزود: آمار تصادفات جرحی از ابتدای سال تا کنون یک هزار و 90 فقره گزارش شده است.

,

شیر محمدی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات را یک هزار و 494 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد مصدوم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است.

,

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات خسارتی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه 8 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: آمار این تصادفات یک هزار و 134 فقره بوده است.

,

این مسئول با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون 2 هزار 312 فقره تصادف در محورهای استان زنجان روی داده است، خاطرنشان کرد: آمار تصادفات سال جاری محورهای استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش 2 درصدی را نشان می‌ دهد.

,

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به وقوع 6 فقره تصادف فوتی طی دی ماه سال جاری با هفت نفر فوتی خبر داد و گفت: همچنین طی ماه جاری تعداد 67 فقره تصادف با 87 مصدوم در استان به وقوع پیوسته است.

,

وی مجموع تصادفات خسارتی محورهای استان زنجان ماه جاری را 90 فقره اعلام کرد و گفت: این تعداد تصادف نسبت به دی ماه سال گذشته کاهش 21 درصدی یافته است.

,

شیرمحمدی با اشاره به اینکه در طی دی ماه 163 تصادف روی داده که کاهش 11 درصدی داشته است، افزود: 99 درصد تصادفات محورهای استان زنجان بر اثر بی توجهی روی می‌دهد.

,

انتهای پیام/ر

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه