اخبار داغ

مسئول کانون خانواده های شهدای ترور در گفت و گو با دانا:

بیانیه های احمد شهید هیچ مشروعیت و سندیتی برای ایران و سایر کشور ها ندارد/ هم‌دستی احمد شهید با اسرائیل و آمریکا برای انحراف مذاکرات

بیانیه های احمد شهید هیچ مشروعیت و سندیتی برای ایران و سایر کشور ها ندارد/ هم‌دستی احمد شهید با اسرائیل و آمریکا برای انحراف مذاکرات
مسئول خانواده‌های شهدای ترور خاطرنشان کرد: در حالی که احمد شهید در گزارش اول خود طبق اسناد به سازمان منافقین به عنوان یکی از سازمانهایی که علیه ایران اقدامات تروریستی انجام داده است و در جنایاتی در ایران دست داشته است اشاره کرده، در گزارش اخیر خود با استناد به صحبت های آنها ایران را ناقض حقوق بشر می داند که این نوعی تعارض در سخنان احمد شهید است.
[

سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیرکل کانون هابیلیان و مسئول کانون خانواده‌های شهدای ترور در کشور در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص نامه اخیر احمد شهید، گزارش‌گر حقوق بشر در ایران اظهار داشت: اقای احمد شهید در دورانی گماشته شد که غرب تصور می کرد با وضع برخی از تحریم ها و ایجاد شرایط سخت برای ایران می تواند کشور ما را به زانو در بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: همزمان با وضع تحریم های ظالمانه اقتصادی در کشور غرب به دنبال این بود که با گزارش‌های هدایت شده و غیر معتبر بتوانند ایران را به حاشیه بکشانند.

,

 

,

دبیرکل کانون هابیلیان تصریح کرد: احمد شهید بارها به این موضوع اشاره کرده است که این گزارش ها را با توسل به افرادی تهیه کرده است که دشمنان ایران بوده و سابقه جنایت علیه مردم، خیانت در جنگ تحمیلی و کشتار مردم این کشور را دارد.

,

 

,

مسئول خانواده‌های شهدای ترور با بیان این موضوع که احمد شهید به موضوعاتی اشاره کرده است که بسیار جالب توجه بوده که برای مردم کشور ما و بسیاری از دیگر کشور ها اصلا قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: احمد شهید در گزارش خود خواستار لغو مجازات ها علیه قاتلین، قاچاقچیان و متجاوزین شده است و همچنین به دنبال آزادی عمل برای همجنس بازان است.

,

 

,

هاشمی نژاد ضمن اشاره به این موضوع که بسیاری از این قاچاقچیان بین المللی‌ بوده و اعدام آنها به نفع کشورهای غربی است گفت: احمد شهید دستش از موضوع حقوق بشر به آن شکلی که غرب درباره ایران متصور بود خالی است و بر روری موضوعات این چنینی متوسل شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از زمان گماشته شدن احمد شهید در این سمت خود زمان زیادی می گذرد، علی رغم آنچه که کشور های وضع کننده تحریم ها گمان می کردند جمهوری اسلامی به زانو در می‌آید ولی اینگونه نشد، در حال حاضر دوران احمد شهید گذشته و دیگر گزارش های وی کاربردی ندارد.

,

 

,

دبیرکل کانون هابیلیان اظهار داشت: مباحث طرح شده از سوی احمد شهید موضوعاتی فرعی به شمار می رود و تلاش های رژیم صهیونیستی برای انحراف مذاکرات است؛ بیشتر مباحثی که کنگره مطرح می کند مورد پذیرش و استقبال اسرائیل است.

, دبیرکل کانون هابیلیان اظهار داشت: مباحث طرح شده از سوی احمد شهید موضوعاتی فرعی به شمار می رود و تلاش های رژیم صهیونیستی برای انحراف مذاکرات است؛ بیشتر مباحثی که کنگره مطرح می کند مورد پذیرش و استقبال اسرائیل است.,

 

,

مسئول خانواده‌های شهدای ترور یادآور شد: بیانیه ها، اظهارات و گزارش‌های احمد شهید هیچ مشروعیت و سندیتی برای ایران و سایر کشور ها ندارد؛ چرا که آدرس حرف های احمد شهید گروهک هایی است که در قتل و کشتار مردم بی گناه ایران دست داشته اند.

,

 

,

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: در ابتدا که احمد شهید به عنوان گزارشگر حقوق بشر در ایران گماشته شد، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که شرایط ایران به شکلی نیست که نیازی به یک گزارش گر داشته باشد.

,

 

,

وی گفت: در حالی که مردم ایران با درصد مشارکت بالا در انتخابات خود شرکت می کنند، و حضور مردم در سرنوشت کشور خود، حتی از استاندارد های بین المللی بیشتر است، گماشتن فردی در چنین کشوری کاری خلاف قانون بوده و اساساً حضور وی به عنوان گزارش‌گر جای ایراد است.

, وی گفت: در حالی که مردم ایران با درصد مشارکت بالا در انتخابات خود شرکت می کنند، و حضور مردم در سرنوشت کشور خود، حتی از استاندارد های بین المللی بیشتر است، گماشتن فردی در چنین کشوری کاری خلاف قانون بوده و اساساً حضور وی به عنوان گزارش‌گر جای ایراد است.,

 

,

دبیرکل کانون هابیلیان تأکید کرد: کسی تردیدی ندارد که حضور احمد شهید در ایران از نرمال استاندارد تعیین گزارشگر در دنیا خارج بوده و اگر صرفا موضوع اعدام مطرح است، بسیاری از کشورهای منطقه و حتی خود آمریکا اعدام را به عنوان یکی از مجازات های خود دارند و سالیانه افرادی به عنوان مجرم در کشورهای دنیا اعدام می شوند.

, دبیرکل کانون هابیلیان تأکید کرد: کسی تردیدی ندارد که حضور احمد شهید در ایران از نرمال استاندارد تعیین گزارشگر در دنیا خارج بوده و اگر صرفا موضوع اعدام مطرح است، بسیاری از کشورهای منطقه و حتی خود آمریکا اعدام را به عنوان یکی از مجازات های خود دارند و سالیانه افرادی به عنوان مجرم در کشورهای دنیا اعدام می شوند.,

 

,

مسئول خانواده‌های شهدای ترور با اشاره به این موضوع که دیگر گزارش های احمد شهید جایگاهی برای دنیا ندارد گفت: احمد شهید در گزارش اولیه خود اعلام کرد که من برای این موضوع گماشته شدم که انتخابات را در ایران پیگیری و مورد بحث قرار بدهم، و در نهایت این موضوع دستاوردی برای وی نداشت و امروز احمد شهید متوسل شده است به موضوع همجنس بازی در ایران.

,

 

,

هاشمی نژاد بیان داشت: در خصوص اقدامات مقابله ای ایران با احمد شهید و جوسازی های او به فرستادن برخی از خانواده های شهدای ترور به ژنو اشاره کرد و گفت: فعالیت هایی از این دست اگر بیشتر از سوی کشور ما اتفاق بیفتد می توانند افکار عمومی جهان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد و ما می توانیم این گونه اقداماتی که گروهک ها در سایه نداشتن اطلاعاتی از خانواده های قربانیان تروریست در ایران به وجود بیاورند را به نفع خود تغییر دهیم.

,

 

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور خانواده های شهدای ترور و کسانی که در این خصوص صدمه دیده بودند از ایران در مجامع بین المللی بسیار موثر بود و توانسته اند مسیر یک طرفه ای را که غرب در قبال ایران پیش گرفته است به نفع ایران تغییر بدهند.

,

 

,

دبیرکل کانون هابیلیان گفت: حتی فردی مانند احمد شهید که بر اساس اقدامات و گزارش های خود نگاه مغرضانه ای به کشور ایران دارد، وقتی در مواجهه با اسناد و مدارک جنایت های تروریست ها در کشور ایران قرار گرفت، او هم نتوانست از زیر پزیرش اسناد قطعی شانه خالی کند و در بند سی چهارم گزارش اول خود به این موضوع اشاره کرد که کشور ایران 17 هزار نفر را به عنوان شهید ترور داشته و یکی از قربانیان تروریست است.

, دبیرکل کانون هابیلیان گفت: حتی فردی مانند احمد شهید که بر اساس اقدامات و گزارش های خود نگاه مغرضانه ای به کشور ایران دارد، وقتی در مواجهه با اسناد و مدارک جنایت های تروریست ها در کشور ایران قرار گرفت، او هم نتوانست از زیر پزیرش اسناد قطعی شانه خالی کند و در بند سی چهارم گزارش اول خود به این موضوع اشاره کرد که کشور ایران 17 هزار نفر را به عنوان شهید ترور داشته و یکی از قربانیان تروریست است.,

 

,

مسئول خانواده‌های شهدای ترور خاطرنشان کرد: در حالی که احمد شهید در گزارش اول خود طبق اسناد به سازمان منافقین به عنوان یکی از سازمانهایی که علیه ایران اقدامات تروریستی انجام داده است و در جنایاتی در ایران دست داشته است اشاره کرده، در گزارش اخیر خود با استناد به صحبت های آنها ایران را ناقض حقوق بشر می داند که این نوعی تعارض در سخنان احمد شهید است.

,

 

,

هاشمی نژاد ضمن اشاره به متقن بودن اسناد ایران در اقدامات تروریسیتی علیه کشورمان، خاطر نشان کرد: حتی فرد آلت دستی مانند احمد شهید نتوانست از این موضوع شانه خالی کند و نپذیرد که ایران خود یکی از قربانیان نقض حقوق بشر و قربانیان ترور در دنیا است.

,

 

,

وی افزود: این ها نشانه های مشخصی است که احمد شهید فرد مستقلی نیست و نفس ارائه گزارش های او همزمان با سر و صداهای رژیم صهیونیستی و برخی از نمایندگان آمریکایی علیه ایران نشان می دهد که این گزارش مغرضانه بوده و همچنان که گماشتن او به این سمت مغرضانه بوده است.

,

 

,

مسئول خانواده‌های شهدای ترور با بیان این موضوع که این گزارش همچنان که خود احمد شهید نگاه سیاسی به این موضوع دارد، قطعاً گزارشی سیاسی است و تحت تأثیر یک فضای چندجانبه و به صورت هدفدار تهیه شده است خاطرنشان کرد: همواره دستگاه قضایی کشور طی جلسات و نامه هایی پاسخ هایی برای این گزارش ها آماده کرده است ولی نگاه ما به احمد شهید به عنوان کسی که دغدغه حقوق بشری دارد نیست؛ اما با او مراوداتی در راستای توجیه او داشته ایم.

, مسئول خانواده‌های شهدای ترور با بیان این موضوع که این گزارش همچنان که خود احمد شهید نگاه سیاسی به این موضوع دارد، قطعاً گزارشی سیاسی است و تحت تأثیر یک فضای چندجانبه و به صورت هدفدار تهیه شده است خاطرنشان کرد: همواره دستگاه قضایی کشور طی جلسات و نامه هایی پاسخ هایی برای این گزارش ها آماده کرده است ولی نگاه ما به احمد شهید به عنوان کسی که دغدغه حقوق بشری دارد نیست؛ اما با او مراوداتی در راستای توجیه او داشته ایم.,

 

,

پسر شهید هاشمی نژاد تصریح کرد: حتی با کسانی از نمایندگان پارلمان اروپا که بعضا توسط منافقین فریب خورده بودند را دیدار کردیم و گفتگو هایی را ترتیب داده ایم که با توجه به اسنادی که به آنها ارائه کرده ایم، روشنگری های لازم در این راستا صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات روشنگرانه همچنان ادامه پیدا کند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه