اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

رتبه 29 آذربایجان غربی از لحاظ سرانه فضای آموزشی/احتمال سه شیفته شدن مدارس در سال آینده

رتبه 29 آذربایجان غربی از لحاظ سرانه فضای آموزشی/احتمال سه شیفته شدن مدارس در سال آینده
در حالی که براساس استانداردهای آموزشی لازم است مدارس یک شیفته باشند کمبود مراکز آموزشی در آذربایجان غربی احتمال سه شیفته کردن مدارس را مطرح کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از اروم نیوز، درصد قابل توجهی از مدارس شهرستان‌های آذربایجان غربی فرسوده هستند و حتی در برخی شهرستان‌ها مدیران آموزش و پرورش درباره خطر تحصیل در مدارس فرسوده هشدار داده‌اند. البته مشکلات مدارس فقط به فرسودگی خلاصه نمی‌شود و پایین بودن سرانه فضای آموزشی نیز از دیگر مشکلاتی است که در این بخش مشاهده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رتبه 28 آذربایجان غربی از نظر تراکم کلاسی در کشور

, رتبه 28 آذربایجان غربی از نظر تراکم کلاسی در کشور, رتبه 28 آذربایجان غربی از نظر تراکم کلاسی در کشور,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز با تأیید این‌که آموزش و پرورش استان فضای آموزشی مناسبی ندارد، گفت: این استان از نظر تراکم کلاسی در رتبه 28 کشوری است در حالی که از نظر تعداد دانش‌آموز با 570 هزار نفر در رتبه هشتم کشوری هستیم.  «فریدون سیدمصطفوی» اظهار کرد: متأسفانه تراکم دانش‌آموز در برخی مدارس 5/24 نفر و در برخی مدارس شهری تعداد دانش‌آموزان یک کلاس 40 تا 50 نفر است.  وی با بیان این‌که حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی با مشارکت مردمی و همتی مضاعف و جهادی رفع می‌شود، گفت: به‌صورت متوسط در هر کلاس درس در استان بیش از 40 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که فقط با فراگیر شدن کمک‌های خیران و مشارکت‌های مردمی می‌توان از این مشکلات کاست.

,

4 هزار فضای آموزشی در استان

, 4 هزار فضای آموزشی در استان, 4 هزار فضای آموزشی در استان,

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز با بیان این‌که تعداد کل فضاهای آموزشی استان به 4 هزار رسیده است، گفت: برای حذف مدارس نوبتی و استیجاری و نیز ایجاد فضاهای آموزشی در حاشیه شهرها، طرح‌های مسکن مهر و نقاط پرتراکم شهرها به ساخت 5 هزار کلاس درس جدید نیاز داریم.

,

«فریبرز اسماعیل‌زاده» با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان بر اهمیت پروژه‌های آموزشی و پرورشی تأکید کرد و گفت: سرانه فضاهای آموزشی آذربایجان غربی در سال 1357 و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 56/2‌مترمربع بود که با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به 4/17‌مترمربع رسید.

,

وی با اشاره به کلاس‌های تخریبی استان بیان کرد: تعداد کلاس‌های تخریبی استان در سال 85 با شروع طرح ملی تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس 4011 کلاس بود که از سال 85 تاکنون با توجه به اعتبار تخصیص یافته 1815 کلاس درس تخریب و بازسازی و تحویل دستگاه بهره‌بردار شده است.

,

لزوم بازسازی 1683 کلاس

, لزوم بازسازی 1683 کلاس, لزوم بازسازی 1683 کلاس,

اسماعیل‌زاده با بیان این‌که 35 پروژه با 513 کلاس درس و زیربنای 81 هزار‌مترمربع از مدارس قدیمی تخریب شده به‌صورت نیمه‌تمام باقی مانده و بقیه نیز در دست تکمیل است، گفت: 1683 کلاس تخریبی باقی مانده است که در صورت تأمین اعتبار لازم در سال‌های آینده تخریب و بازسازی خواهند شد.

,

به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، سهم استان در تخریب و بازسازی 4011 کلاس تخریبی شامل 3‌درصد از کل کشور و 5950 کلاس نیازمند مقاوم‌سازی شامل 7/4‌درصد در کشور است.

,

احتمال سه شیفته شدن مدارس آذربایجان غربی

, احتمال سه شیفته شدن مدارس آذربایجان غربی, احتمال سه شیفته شدن مدارس آذربایجان غربی,

رئیس کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین با اشاره به احتمال سه شیفته شدن مدارس در این استان می گوید: سرانه فضای آموزشی استان به اندازه ای نگران کننده است که امسال شاید برخی مدارس حتی به صورت سه شیفتی اداره شوند و در این زمینه قرار بر این بود که در سال 91، اعتباری در این رابطه تخصیص یابد در حالی که حتی یک ریال نیز پرداخت نشد.

,

وی ادامه داد: همچنین برای حذف مدارس دو نوبته و استیجاری و ساخت کلاس در طرح‌های مسکن مهر و حاشیه شهرها بر اساس برنامه عملیات اجرایی 5 ساله قانون برنامه پنجم توسعه به بیش از 5 هزار کلاس درس جدید مورد نیاز است.

,

پیام صدیقی پور

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه