اخبار داغ

رئیس عتبات عالیات خوزستان:

صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف شاهکار مهندسین ایرانی است/ به زودی هتل مخصوص زائران خوزستانی در کربلا ساخته می شود

صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف شاهکار مهندسین ایرانی است/ به زودی هتل مخصوص زائران خوزستانی در کربلا ساخته می شود
رئیس عتبات عالیات خوزستان از 31پروژه بزرگ در نجف اشرف نام برد و ساخت صحن حضرت زهرا(س) را شاهکار مهندسی و معماری ایران در جهان خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنیوز، رئیس عتبات عالیات خوزستان با اشاره به انجام ۳۱ پروژه بزرگ در نجف اشرف، از ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف نام برد و گفت: به جرأت می توان گفت این صحن با ۲۲۰ هزار مترمکعب، شاهکار مهندسی و معماری و انبوه سازی ایران در جهان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنیوز,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان  این که وظیفه ستاد عتبات عالیات، توسعه، بازسازی، مرمت و پشتیبانی از عتبات مقدسه در کشور عراق و سوریه است، یکی دیگر از پروژه های نجف اشرف را مرمت و نصب گنبد علوی خواند و افزود: این گنبد با ۸۲۰ قطعه به روش منبت کاری کار شده است. تعویض سنگ های دور و کف حرم و نیز تجهیز کتابخانه به بهترین شکل انجام شده است. هشت درب از دربهای طلا کارش انجام شده.اجرای مقاوم سازی دیوارها و کف

,

وی همچنین از اجرای مقاوم سازی دیوارها و کف حرم خبر داد و افزود: یکی دیگر از مهم ترین پروژه های انجام شده در نجف اشرف، تأسیس بیمارستان ۱۲۰ تختوابی زین العابدین  با ۱۳۴۰۰مترمربع در شش طبقه است.

,

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: سنگ کاری بین الحرمین، ترمیم و تعویض سنگ های دیوار و کف و اطراف حرم و ساخت دو درب طلا برای حرم حضرت عباس (ع) از جمله عملیات ستادبازسازی استان خوزستان است.

,

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان در خصوص دیگر پروژه های در دست اقدام در کربلای معلا اظهارداشت: ۶۰۰هزارمترمربع به مدت ۲۰سال طرح توسعه حرمین حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل عباس (ع) منظور شده و از سوی دیگر بازسازی حرم حضرت زینب (س) در کربلا شروع شده است.

,

وی از ساخت هتل ۲۰ طبقه ویژه زائران خوزستانی نام برد و گفت: بالغ بر ۷۰میلیاردتومان زمین برای ساخت هتل از سوی حرم به استان خوزستان هدیه شد.

,

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در کاظمین، طلاکاری و مقاوم سازی گنبد حرمین عسکرین و تعویض سنگ های آن به نحو زیبایی انجام شده است.

,

وی ترمیم و مرمت مسجد صفوی را از دیگر پروژه های مهم در کاظمین دانست و بیان کرد: دومیلیارد تومان هزینه سنگ کاری آن توسط استان خراسان جنوبی تأمین شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه