اخبار داغ

تبیین 4 شاخص شکل دهنده هندسه نظام اسلامی توسط رهبر انقلاب/ چرایی تشریح معروفات و منکرات نظام اسلامی در اولین روز از سال + اینفوگرافی

تبیین 4 شاخص شکل دهنده هندسه نظام اسلامی توسط رهبر انقلاب/ چرایی تشریح معروفات و منکرات نظام اسلامی در اولین روز از سال + اینفوگرافی
در نخستین روز سال ۹۴، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات مهمی به تبیین برخی از شاخص های شکل دهنده هندسه نظام اسلامی پرداختند که باید به صورت اختصاصی به آنها پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سیدن به جامعه تکامل یافته با داشتن شاخص های پیشرفت اسلامی و شاخص های هویت اسلامی مانند عدالت یکی از دغدغه های دیرینه رهبر معظم انقلاب است که برای نیل به آن مراحل پنجگانه الگوی پیشرفت اسلامی را تبیین و ابلاغ کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

الگویی که باید بر مبنای آن حرکت به سمت آرمانها و پیشرفت با محوریت فرهنگ و برمبنای شاخص های اسلامی باشد تا مبتنی بر تفکر مدرن و توسعه گرای مارداتی از غرب.

,

الگوی پیشرفت اسلامی مسئله ایست که شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با نشر و ارائه آن در محافل نخبگانی و سپس تبیین و آن برای افکار عمومی و ارائه به مردم در حال نهادینه کردن آن و تلاش برای گذر از پیچ تاریخی مورد نظر رهبر انقلاب برای طی مراحل پیشرفت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

,

در نخستین روز سال ۹۴، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات مهمی به تبیین برخی از شاخص های شکل دهنده هندسه نظام اسلامی پرداختند که باید به صورت اختصاصی به آنها پرداخت.

,

ایشان به ۴ پایه اصلی هندسه نظام اسلامی و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی نظام اشاره کردند و گفتند: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مسئولان برای پیشرفت و رونق اقتصادی و کمک آحاد مردم به ویژه فعالان اقتصادی و رسانه‌ها به اقتصاد ملی، وظیفه‌ای بزرگ و همگانی است و امروز عرصه اقتصادی، عرصه کارزاری خاص است که نیازمند حرکتی جهادی، بر اساس بسیج توانایی‌ها و ابتکارات درونی و با استفاده از ابزارها، شیوه‌ها و سیاست‌های خاص این کارزار است.

,

شاخص‌های شکل‌دهنده هندسه نظام اسلامی

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، چهار شاخصِ «نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر» را به عنوان «ترجمان و شاخص‌های شکل‌دهنده هندسه نظام اسلامی» برشمردند و افزودند: خداوند متعال وعده داده است هر ملتی را که دارای این شاخص‌ها باشد، نصرت دهد و از زیر سلطه قدرتمندان جائر خارج کند.

,

ایشان تاکید کردند: هر یک از این شاخص‌ها دارای جنبه‌های فردی و همچنین اجتماعی هستند که در نظام‌سازی اسلامی، نقش موثری دارند.

,

رهبر انقلاب با اشاره به جنبه فردی نماز در سعادت و رستگاری انسان مؤمن، افزودند: در عین حال، نماز برخوردار از جنبه‌های اجتماعی و زمینه‌ساز تمرکز و اتصال دل‌های مسلمانان، در یک زمان و بسوی یک مرکز واحد است.

,

رهبر انقلاب با اشاره به زمینه‌سازی زکات برای تقویت روحیه گذشت در انسان، در تبیین بُعد اجتماعی زکات افزودند: زکات در بُعد اجتماعی نشان‌دهنده‌ این است که یک فرد مسلمان خود را در برابر جامعه اسلامی، فقرا، ضعفا و نیازمندان بی‌تفاوت نمی‌داند.

,

معروفهای نظام سازی اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب

,

رهبر انقلاب «امر به معروف و نهی از منکر» را زیربنای همه‌ احکام اسلام خواندند و با تاکید بر اینکه همه مومنان در هر نقطه‌ای از عالم موظفند جامعه را به سمت نیکی و معروف سوق داده و از گرایش به سمت پستی و پلشتی برحذر دارند، گفتند: آنچه باید مورد توجه محوری قرار گیرد، امر به بزرگ‌ترین معروف، یعنی ایجاد و حفظ نظام اسلامی است.

,

ایشان، حفظ آبروی ملت ایران، اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانواده، تکثیر و تربیت نسل جوان آماده‌ اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فناوری، استقرار عدالت قضایی و اقتصادی، مجاهدت برای وحدت اسلامی، اعتلای ملت و اقتدار امت اسلامی را از دیگر بزرگ‌ترین معروف‌ها برشمردند که همه موظف به تلاش برای تحقق آنها هستند.

,

منکراتی که مانع تسریع در نظام سازی اسلامی هستند

,

رهبر معظم انقلاب، همچنین با اشاره با مصادیقی از بزرگ‌ترین منکرها، از جمله ابتذال فرهنگی، کمک به دشمنان، تضعیف نظام و فرهنگ اسلامی و تضعیف اقتصاد، علم و فناوری افزودند: ذات مقدس الهی اولین، و پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام، از جمله برترین و بزرگ‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و لازم است همه‌ مومنین در هر نقطه‌ای از جهان اسلام نیز به این فریضه الهی عمل کنند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه