اخبار داغ

اماکن گردشگری شهرستان گرمه:

تک درخت ارچه با قدمت 2300 سال + تصویر

تک درخت ارچه با قدمت 2300 سال + تصویر
تک درخت ارچه، عنوان درخت ارسی است که در منطقه ارچه و در حدود 30 کیلومتری شهر گرمه قرار داشته و یکی از کهنسال ترین درختان کشور محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرمه، تک درخت ارچه یکی از قدیمی‌ترین درختان ارس کشور است که در محدوده زمین‌های بایر شهرستان گرمه که مربوط به اراضی ملی است قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری گرمه,

 طبق بررسی‌های میدانی در دشت اطراف این درخت، هیچ‌گونه درخت دیگری وجود ندارد. این درخت دارای قطر برابر سینه حدود 213 سانتی‌متر است و سن آن حدود 2100 تا 2300 سال تخمین زده می‌شود.

,

 بزرگی تاج پوشش آن 194 مترمربع را شامل می‌گردد و موجب شده است تا از فاصله دور به‌واسطه بزرگی تاج و محیط باز اطراف به‌خوبی قابل‌تشخیص باشد.

,

, ,

 این درخت نزد مردم منطقه ارزش آیینی دارد که به‌صورت بستن پارچه‌های سبز دور تنه و شاخه‌ها و همچنین زدن میخ بروی تنه تبلور یافته است.

,

 این ارس کهنسال از درون پوسیده شده و به همین دلیل در داخل آن حفره‌ای ایجاد شده است که از قسمت تاج پوشش به سمت بن درخت قابل مشاهده است.

,

 طبق بررسی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه آثار وجود بذر روی شاخه‌ها و در اطراف درخت مشاهده نشده است و به نظر می‌رسد این درخت ارس کهنسال یک تک پایه نر است.

,

منطقه ارچه در فاصله 30 کیلومتری شهر گرمه و در مسیر جاده گرمه - بجنورد قرار دارد.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه