اخبار داغ

دعایی که بانوی آب و آیینه برای شیعیان به یادگار گذاشت

دعایی که بانوی آب و آیینه برای شیعیان به یادگار گذاشت
حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: در ایام فاطمیه «حدیث کسا» زیاد بخوانیم، چون کلمات این حدیث از زبان حضرت فاطمه است، پیامبر دو مرتبه قسم می‌خورند که اگر این حدیث خوانده شود، رحمت می‌آید، ملائکه نازل می‌شوند، غم از غمگین برداشته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، تنها چند روز از رحلت پیامبر(ص) نگذشته است که خانه نبوت مورد هجوم واقع می‌شود و تنها یادگار نبی میان در و دیوار می‌ماند، پهلویش می‌شکند و فرزندش کشته می‌شود، اما علی(ع) تنها به خاطر باقی ماندن دین خدا صبر می‌کند و اکنون نیز باید مصیبت شهادت دختر پیامبر(ص)، همسرش و مادر فرزندانش را تحمل کند، چه لحظات سختی که بر مولا علی(ع) گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این روزهای آغازی سال نو غم یتیمی حسنین(ع) بر قلب مؤمنان و شیفتگان فاطمی سنگینی می‌کند و یادآوری مصیبت‌هایی که بر جان و روان دردانه رسول(ص) روا داشته‌ شده، قطرات اشک را جاری می‌سازد، به مناسبت شهادت جانسوز ام‌ابیها فاطمه زهرا(س) پای سخن چندین نفر از کارشناسان دینی نشسته‌ایم که هر یک به زوایایی از زندگانی صدیقه کبری(س) اشاره می‌کنند:

,

 

,

,

, ,

 

,

*اصل حاکم بر زندگی حضرت زهرا(س) معنویت و ارتباط با خداست

, *اصل حاکم بر زندگی حضرت زهرا(س) معنویت و ارتباط با خداست,

حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی(عضو هیأت علمی پژوهشکده حوزه و دانشگاه):

, حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی, حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی,

خدامحوری در تمامی ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) جریان داشته است و تقاضا، گفتار و رفتار ایشان با میزان رضایت خداوند سنجیده می‌شده، مسلماً اصل حاکم بر زندگی حضرت زهرا(س) معنویت و ارتباط با خداست، که این رضایت در تمامی ابعاد زندگی وجود دارد و متعاقب آن آرامش درونی در حضرت(س) همواره مشاهده می‌شده است، نماز و عبادت حضرت فاطمه(س) را به زهرا ملقب می‌کند، زیرا درخشندگی عبادت ایشان نوری را متصاعد می‌کرده که به قول بینندگان به آسمان می‌رفته، بنابراین می‌توان گفت یکی از اسرار پایداری خانواده‌ها ایمان زن است.

,

 

,

,

, ,

 

,

*نمونه‌ای برتر از فاطمه زهرا(س) برای جامعه زنان وجود ندارد

, *نمونه‌ای برتر از فاطمه زهرا(س) برای جامعه زنان وجود ندارد,

حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی(رئیس بنیاد بین‌المللی اسراء):

, حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی, حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی,

طبق بیان رسول مکرم اسلام(ص) نمونه‌ای برتر از فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد زندگی انسانی، فردی و اجتماعی به خصوص برای جامعه زنان وجود ندارد، از عفت‌مداری، رعایت مرزهای انسانی، رعایت اخلاق و ارزش‌های انسانی،‌ جدیت و اهتمام در امر همسرداری و فرزندداری گرفته تا این گونه از امور را شؤون اصلی دیدن و به اینها به عنوان امر سوم و چهارم ننگریستن، وقتی از علی بن ابیطالب سؤال کردند: فاطمه زهرا(س) را چگونه دیدی؟ فرمود: «نعم العون فی طاعه الله»، در مسیر اطاعت و بندگی خدا برای من هیچ گونه ممانعتی ایجاد نمی‌کرد، بلکه همواره مسیر را هموار و راه را برای تعالی و رشد فراهم می‌کند.

,

 

,

,

, ,

 

,

*مصیبت‌خوانی امام علی(ع) در شهادت فاطمه(س)

, *مصیبت‌خوانی امام علی(ع) در شهادت فاطمه(س),

حجت‌الاسلام علی ربانی گلپایگانی(استاد کلام حوزه علمیه قم):

, حجت‌الاسلام علی ربانی گلپایگانی, حجت‌الاسلام علی ربانی گلپایگانی,

یکی از القاب حضرت زهرا(س) صدیقه است، پس حضرت زهرا(س) را می‌توان با قرآن مقایسه کرد، زیرا صفت قرآن صداقت است، یکی از القاب حضرت زهرای مرضیه هم این است که ایشان صدیقه است و جالب این است که روایتی را حتی از همسر پیامبر(ص) نقل کرده‌اند که می‌گوید: «من پس از پیغمبر کسی را صادق‌تر از زهرای مرضیه(س) ندیدم».

,

امیرالمؤمنین(ع) طبق وصیت زهرای مرضیه(س) ایشان را شبانه غسل دادند و کفن کردند و به خاک سپردند، امیرالمؤمنین(ع) خطبه 202 جملاتی دارند که یک نوع مصیبت‌خوانی و مرثیه خوانی است: سلام بر تو ای رسول خدا، آن دختری که سریع و با شتاب نزد تو و در جوار تو آمد و آرمید، علی(ع) قهرمان صبر است، اما ای رسول خدا من در داغ از دست دادن این عزیز تو صبرم اندک شده، ای رسول خدا آن امانتی که به من داده بودی، برگشت داده شد و ... .

,

 

,

,

, ,

 

,

*ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) هزینه دارد

, *ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) هزینه دارد,

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی(استاد حوزه و دانشگاه):

, حجت‌الاسلام ناصر رفیعی, حجت‌الاسلام ناصر رفیعی, (استاد حوزه و دانشگاه):,

ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) هزینه دارد، بالاتر از این در تاریخ داریم که برای ولایت‌پذیری جان داده باشد؟ حضرت زهرا(س) در مسجد خطبه خواندند، در خانه مهاجر و انصار رفتند و تا قیامت با مخفی بودن مزار، دفاعشان را از ولایت اعلام کردند، حضرت زهرا(س) کسی است که حتی اهل سنت هم برایشان آثار زیادی نوشته‌اند.

,

 

,

,

, ,

 

,

*دعایی به زبان حضرت فاطمه(س) و میراث آن برای شیعیان

, *دعایی به زبان حضرت فاطمه(س) و میراث آن برای شیعیان,

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد(کارشناس دینی):

, حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد, حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد, (کارشناس دینی):,

توصیه‌ای که می‌توانیم داشته باشیم این است که در ایام فاطمیه «حدیث کسا» زیاد بخوانیم، چون کلمات این حدیث از زبان حضرت فاطمه است که می‌فرماید: خدا و ملائکه فرمود، پیامبر(ص) دو مرتبه قسم می‌خورند که اگر این حدیث خوانده شود، رحمت می‌آید، ملائکه نازل می‌شوند، غم از غمگین بر داشته می‌شود و حاجت حاجتمند روا می‌شود، البته ممکن است کسی هم این حدیث را بخواند، اما به صلاحش نباشد و خدا دعایش را مستجاب نکند، ولی بهتر از آن را می‌دهد، بزرگان به خواندن این حدیث توصیه می‌کردند، آیت‌الله بهاءالدینی می‌فرمودند: یکی از دعاهایی که برای برآوردن حاجت مؤثر است، خواندن حدیث کسا است و آیت‌الله بهجت می‌گفتند: جملات این حدیث معجزه می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه