اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی است/ یمنی‌ها در مقابل متجاوزین ایستادگی می‌کنند

عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی است/ یمنی‌ها در مقابل متجاوزین ایستادگی می‌کنند
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: آمریکا کی از مردم یک کشور دفاع کرده است که انتظار داشته باشیم حالا از مردم یمن دفاع کند؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه ماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مداخله عربستان در امور یمن را به دلیل قرار گرفتن عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی دانست و گفت: عربستان به دلیل اینکه همسایه دیوار به دیوار یمن است و مرز طولانی با این کشور دارد از اینکه یک حکومت آزاد، مستقل و مبتنی بر رأی مردم در همسایگی‌اش به وجود آید، ابا دارد و نمی‌تواند تحمل کند چراکه خواه ناخواه این وضعیت به داخل عربستان سرایت می‌کند و برای حکومت سعودی‌ها که یک حکومت وابسته، متحجر و صددرصد دیکتاتوری، استبدادی و سلطنتی است، قابل تحمل نمی‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار ما به دلایل حمله عربستان به یمن اشاره و اظهار کرد: عربستان از شکل‌گیری یک حکومت آزاد و مستقل در یمن که سعودی‌ها نام آن را حکومت شیعه زیدی می‌گذارند اما درواقع اینچنین نیست و به طور کلی از هر حکومت آزاد و مستقل چه شیعه و چه سنی در هراس است زیرا هر حکومت اسلامی که آزادانه، با استقلال و مبتنی بر رأی مردم کار کند به رفاه و آسایش مردم و رشد علمی کشور منتهی می‌شود که برای حکومت استبدادی عربستان یک زنگ خطر است و قابل تحمل نمی‌باشد.

,

وی وجود تروریست‌ها را عامل دیگر حمله عربستان به یمن برشمرد و گفت: عربستان به خاطر اینکه بتواند از شر تروریست‌ها فارغ شود و از سر خود دور کند، آن‌ها را در برخی استان‌های یمن مستقر کرده است که اگر دولت و حکومتی که اکنون در یمن شکل گرفته و روزهای آغازین کارش را سپری می‌کند، این تروریست‌ها را محدود و با آن‌ها برخورد کند و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهد، تروریست‌ها خواه ناخواه به کشور عربستان سرازیر خواهند شد و مشکلاتی برای این کشور ایجاد خواهند کرد بنابراین عربستان برای حفظ تروریست‌ها در داخل خاک یمن به این کشور تجاوز کرده است.

,

عربستان دچار وهم و خیال شده است

, عربستان دچار وهم و خیال شده است,

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به نظر می‌رسد عربستان دچار این خیال و وهم شده که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در کشورهای جهان اسلام، نفوذ و دست‌اندازی کند و حکومت‌های منطقه را به سمت خود متمایل نماید بنابراین مدعی مخالفت با جمهوری اسلامی در این مورد خیالی شده اما این درحالی است که همه می‌دانند ایران بنای دخالت در هیچ کشوری را ندارد و استقلال و تمامیت ارضی همه کشورها را محترم و محفوظ می‌داند ضمن اینکه در هر کجا که مبارزه با تروریست‌ها باشد ایران نیز در کنار مبارزین با تروریست‌ها حضور دارد که نمونه‌های آن را در جاهای مختلف شاهد هستیم.

,

حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورها جزو خطوط قرمز ایران است

, حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورها جزو خطوط قرمز ایران است,

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه از اصول اصلی خود دست برنمی‌دارد، گفت: عدم دخالت در امور کشورها، حفظ استقلال و تمامیت ارضی تمام کشورها برای جمهوری اسلامی ایران جزو خطوط قرمز و مسائل اصلی است.

,

وی با اشاره به مشکلات و معضلات پیچیده‌ای که تروریسم در طول 36 سال اخیر برای ایران به وجود آورده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مکان‌ها و زمان‌های مختلف قربانی تروریست بوده است بنابراین هرجا که تروریست‌ها بخواهند اسلام، مسلمین و ارزش‌های اسلامی را بشکنند و از بین ببرند در مقابل آن‌ها ایستاده و مبارزه کرده است و هیچگاه هم با آن‌ها آشتی نمی‌کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تصریح اینکه عربستان نمی‌تواند شاهد برپایی یک حکومت مردمی در یمن باشد، یادآور شد: در گذشته هم که بارها یمنی‌ها برای ایجاد یک حکومت مردمی اقدام کرده‌اند و حتی زمانی که می‌خواستند از آمریکا بِبُرند و جزو اقمار شوروی آن روز قرار گیرند، عربستان عکس‌العمل نشان می‌داد.

,

آیت‌الله ایمانی درخصوص حملات هوایی عربستان به خاک یمن تصریح کرد: عربستان با حملات هوایی کور نمی‌تواند به اهدافش برسد چراکه در هیچ موردی حملات هوایی اثرگذار و کارگشا نبوده و هرچند موجب آزار و اذیت و تخریب می‌شود اما سرنوشت‌ساز نبوده و نیست.

,

عربستان جرأت حمله زمینی به یمن را ندارد

, عربستان جرأت حمله زمینی به یمن را ندارد,

وی با بیان اینکه عربستان جرأت استفاده از نیروهای زمینی را ندارد، خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در گذشته ضرب شصتی از نیروهای یمنی دیده‌اند و حاضر نیستند که تجربه‌های تلخ گذشته در مقابله زمینی را دنبال کنند و علی‌الظاهر این کار را انجام نخواهند داد مگر اینکه شرایط منطقه و جهان دگرگونی‌هایی را به وجود آورد که آن‌ها به این نتیجه برسند که باید به هر قیمتی حمله زمینی انجام دهند که در اینصورت مشکلات و معضلات فراوانی برای منطقه و دنیای اسلام به وجود خواهد آمد.

,

ارتش و مردم یمن با حفظ وحدت به تجاوزکاران پاسخ لازم را می‌دهند

, ارتش و مردم یمن با حفظ وحدت به تجاوزکاران پاسخ لازم را می‌دهند,

امام جمعه شیراز به قیام چند سال قبل مردم یمن اشاره و از اینکه دشمن و آمریکا در این قیام نفوذ و آن‌را مصادره کرد، اظهار تاسف نمود و گفت: اکنون مردم یمن با استفاده از تجارب گذشته خود یک قیام فراگیر را آغاز کردند که هم ارتش و هم مردم یمن با دولت کنونی همراه هستند و این‌ها با حفظ انسجام و وحدت می‌توانند در مقابل تجاوزکاران ایستادگی کنند و پاسخ لازم را به آن‌ها بدهند.

,

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های جنبش انصارالله یمن اشاره و اظهار کرد: جبهه انصارالله یمن هم از نظر جمعیت، دارای تعداد قابل ملاحظه‌ای جمعیت است و هم از نظر فکر و اندیشه طرفداران فراوانی دارند و مردم یمن به آن‌ها به عنوان یک مجموعه استعمارگر وابسته به قدرت‌های استعماری نگاه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را به عنوان چهره‌های مردمی و ملی دوست دارند زیرا کارایی و موفقیت انصارالله را در برخی استان‌های یمن ملاحظه کرده‌اند.

,

مردم یمن از دخالت‌های عربستان انزجار درونی دارند

, مردم یمن از دخالت‌های عربستان انزجار درونی دارند,

وی ضمن بیان اینکه مردم یمن طی سالیان سال از دخالت‌های عربستان رنج برده‌اند و نسبت به دخالت‌های این کشور در گذشته و اکنون بسیار حساس هستند و یک حالت اشمئزاز و انزجار درونی دارند، گفت: از طرف دیگر مردم یمن طرفدار واقعی انصارالله و دولتی که اکنون روی کار آمده، هستند و حمایت‌های مردم در صحنه نشان‌دهنده پشتوانه قوی و مردمی انصارالله است به طوری که حتی در عدن که محل تولد و زندگی رئیس‌جمهور سابق یمن بوده و اعوان و انصار وی از قبل در این شهر آماده بودند و حتی کشورهای غربی و عربی، سفارتخانه‌های خود را از صنعا به یمن بردند اما دیدیم که در مقابل یک حرکت انصارالله تاب مقاومت نیاوردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

,

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه ارتش یمن با انصارالله هماهنگ است و مردم هم در کنار آن‌ها قرار دارند، تاکید کرد: انصارالله از پشتوانه عمیق در بین اقشار، احزاب و گروه‌های مختلف مردم یمن برخوردارند بنابراین می‌توانند در برابر متجاوزین مقابله لازم را داشته باشند.

,

آمریکا می‌خواهد حرکت‌های مردمی مبتنی بر مطالبه استقلال و آزادی را بشکند

, آمریکا می‌خواهد حرکت‌های مردمی مبتنی بر مطالبه استقلال و آزادی را بشکند,

آیت‌الله ایمانی در بخش پایانی سخنان خود به نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن اشاره و تشریح کرد: نقش آمریکا در همه درگیری‌های منطقه این بوده است که مسلمانان را به جان هم بیندازد و امکانات دنیای اسلام را در مسیر شکستن زیرساخت‌های دنیای اسلام به کار گیرد.

,

وی با طرح این پرسش که آمریکا کی از مردم یک کشور دفاع کرده است که انتظار داشته باشیم حالا از مردم یمن دفاع کند، گفت: آمریکا همیشه در کنار زورگوها و متجاوزین و درکنار کسانی که حقوق مردم را ضایع می‌کنند و از بین می‌برند، بوده است بنابراین موضع آمریکا چه خودش اظهار کند یا نکند، مشخص است چراکه تلاش آمریکا در این راستا است که تمام حرکت‌های مردمی که مبتنی بر مطالبه استقلال و آزادی است را بشکند و از بین ببرد.

,

هزینه از کشورهای منطقه؛ واریز سود به جیب آمریکا!

, هزینه از کشورهای منطقه؛ واریز سود به جیب آمریکا!,

امام جمعه شیراز ضمن اظهار تاسف از همراهی برخی کشورها با عربستان تصریح کرد: عربستان به عنوان یک عامل و کارگزار آمریکا در منطقه عمل می‌کند. همچنین کشورهای منطقه که با عربستان همکاری می‌کنند همه به عنوان کارگزاران آمریکا هستند که با او همکاری و همراهی می‌کنند تا ایده‌های شیطانی آمریکا را پیاده کنند بدون اینکه آمریکا هزینه‌ای بدهد و درواقع کشوهای منطقه هزینه می‌کنند و سودش به جیب آمریکا واریز می‌شود.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه