اخبار داغ

کارشناس مسائل روابط بین الملل:

نیروهای انصارالله اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد/دشمنان انقلابِ یمن را جنگ بین شیعه و سنی جلوه می دهند

نیروهای انصارالله اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد/دشمنان انقلابِ یمن را جنگ بین شیعه و سنی جلوه می دهند
کارشناس مسائل روابط بین الملل گفت: انقلاب مردم یمن خواست همه مردم در این کشور است و نه تنها با بمباران چیزی عوض نمی شود بلکه نیروهای مردمی و انصارالله بیشتر ترغیب به سرکوب دشمنان خود خواهند شد و تجاوز سعودی به عنوان اقدامی غیرقانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، رضا سیم ور کارشناس مسائل روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار بین الملل تهران نیوز؛ با اشاره به تحولات یمن و حملات عربستان و حامیان او بر ضد مردم یمن اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی یمن و مخالفان آنان بر این هستند تا این تحول عظیم و انقلاب یمن را دعوا و اختلاف بین شیعه و سنی نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , تهران نیوز,

وی افزود: از سه دهه پیش یعنی بعد از انقلاب اسلامی سیاستی گسترش پیدا کرده که با هر حرکت انقلابی و شورش مردم مسلمان بر علیه ظلم را اختلاف بین مذاهب دینی-اسلامی جلوه دهند و موضاعات را به شکل دیگری نشان دهند.

,

سیم ور در ادامه با بیان اینکه غرب و حامیان او در پی این هستند تا انقلاب یمن را تخریب کنند کفت: تلاش دشمن همواره بر این بود تا تحولات انقلابی را به شکل دیگری تفسیر کنند و اکنون هم تحولات یمن را که بحران هویت و مشروعیت حکومت این کشور است را یک دعوای بین شیعه و سنی عنوان می کنند و بر این هستند پای ایران را به این جریان بکشانند.

,

کارشناس مسائل روابط بین الملل بیان کرد: با توجه به اصول مندرج در منشور مبنی بر عدم مداخله و اصل حاکمیت سرزمینی کشورها قطغا اقدام نظامی عربستان یک اقدام متجاوزانه است و قابل ارجاع به شورای امنیت و حتی فصل هفتمی این شورا است و موضوع از طریق فصل هفتم پی گیری شود.

,

وی تصریح کرد: مستنداتی که کشور سعودی مدعی آن است باید از طریق مراجع قانونی سازمان ملل پی گیری کند نه این که با حملات نظامی، اسکادران نظامی خود را به خاک کشور همسایه اعزام نموده و با بمباران هوایی مردم را به کشتن بدهد که این قطعا تجاوز به حریم کشور دیگری محسوب می شود و از نظر حقوق بین الملل محکوم است.

,

سیم ور با بیان این که موضع دشمنان در انقلاب های مردمی همواره واضح بوده است عنوان کرد: کشورهای متجاوز موضع جمهوری اسلامی را در برابر انقلاب های مردمی و اسلامی می دانند و از همین رو است که نمی توانند حضور ایران و حمایت از مردم مظلوم منطقه را تحمل کنند.

,

وی اظهار داشت: نیروهای مردمی یمن به دور از برداشت های خصمانه دشمن که در پی نفاق بین مذاهب اسلامی است  برای دفاع از کشور خود در برابر تجاوز سعودی و کشورهای حامی او در آمادگی کامل به سر می برند و نیروهای انصارالله این اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد.

,

سیم ور یادآور شد: عربستان با همدستی آمریکا و گروهک القاعده در یمن دست به این اقدام وحشیانه زد و بر کسی پوشیده نیست که آمریکا در پنهان هدایت این حملات را بر عهده دارد و قابل ذکر است اشتباه عربستان در این حملات کاملا مشهود و واضح است زیرا حکومت سعودی در داخل کشور خود متزلزل است و با این حرکت خشم مردم خود را نیز بر علیه خود برانگیخته است.

,

کارشناس مسائل روابط بین الملل در پایان خاطرنشان گرد: انقلاب  مردم یمن خواست همه مردم در این کشور است و نه تنها با بمباران چیزی عوض نمی شود بلکه نیروهای مردمی و انصارالله بیشتر ترغیب به سرکوب دشمنان خود خواهند شد و تجاوز سعودی به عنوان اقدامی غیرقانونی و مغایر با مفاد منشور ملل متحد و سازمان ملل است که باید توسط کشورها و سازمان ملل محکوم شناخته شود.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه