اخبار داغ

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

سعودی ها با حمله به یمن خود را در باتلاق گرفتار کردند/ حوثی ها به تمام نقاط یمن مسلط هستند

سعودی ها با حمله به یمن خود را در باتلاق گرفتار کردند/ حوثی ها به تمام نقاط یمن مسلط هستند
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سعودی ها در حمله به یمن خود را در باتلاق گرفتار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از اروم نیوز،حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن در حالی همچنان ادامه دارد که در این جنگ تا کنون ده‌ها شهروند بی‌گناه یمنی کشته شده‌اند و در این میان زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند. عربستان حملات خود به یمن را با حملات هوایی به‌کمک جنگنده‌هایی که از آمریکا خریده است انجام می‌دهد و تا کنون نیز ریاض به سقوط یک جنگنده خود در آبهای جنوبی یمن اذعان کرده و امروز نیز انصارالله از سرنگون شدن یک جنگنده سعودی دیگر خبر داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

آیت الله علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز درباره اقدام عربستان در حمله به یمن گفت: طی سال های اخیر حوثی ها ی یمن که زیدی مذهب هستند دائما با حکومت یمن در جنگ و ستیز بودند بطوریکه نه حکومت یمن آنها را قبول داشت و نه آنها حکومت یمن را قبول داشتند.

,

وی افزود: ولی وقتی حکومت یمن بیشتر از حد متمایل به آمریکا شد و مسلمانان یمن نیز این مسئله را متوجه شدند به طرف حوثی ها آمدند بطوریکه طبق شنیده ها می شود گفت حوثی ها الان به تمام نقاط یمن مسلط شده اند .

,

آیت الله علی اکبر قریشی گفت: به هر حال وضعیت حکومت یمن طوری است که می توان گفت در حال حاضر یمن در اختیار حوثی ها قرار گرفته و از آنجایی که مذهب حوثی ها نزدیک به شیعه است و آمریکا نیز می داند که به هیچ وجه شیعه ها از آمریکایی ها تبعیت نخواهد کرد برای همین به فکر مبازه با اینها افتاد اما آمریکا عملا خود وارد میدان نشد و عربستان را که می شود گفت نوکر آمریکا است و همیشه از آمریکا تبعیت می کند و همچنین برخی دولت های عرب مثل قطر و اردن را که استقلال فکری ندارند و تابع آمریکا هستند را برای رسیدن به اهداف خود عجیر کرد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به عقیده من انسان وقتی می خواهد در بعضی از موارد با این حکومت ها صحبت کند باید با آمریکا وارد گفتگو شود چراکه تصمیم گیرنده برای امور این کشورها آمریکا است.

,

آیت الله قریشی گفت: در حال حاضر وضع طوری هست که احساس می شود یمنی ها شکست خوردند و عربستان غالب شده است اما حقیقت امر این است که این مسئله برعکس است چرا که اگر این جنگ به حالت زمینی کشیده شود قطعا عربستان شکست خواهد خورد.

,

وی تصریح کرد: به گفته بعضی از سیاستمداران، عربستان با این کار خود را به باتلاق انداخت و اگر حمله زمینی صورت گیرد عربستان به هیچ وجه قدرت ایستادگی و مقاومت نخواهد داشت چرا که عربستان تا به حال جنگ نکرده است و هر موقع نیز با کشوی وارد جنگ شده شکست خورده است.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با این حال آینده یمن درخشان است و نقشه آمریکا و عربستان به حول قوه الهی خدا شکست خواهد خورد و یمن بطور مستقل در برابر آمریکا خواهد ایستاد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه